Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا چمن ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون تقریباً هشت هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه نموده‌اند.

وی افزود: از این تعداد بیش از یک هزار و ۹۶۰ نفر در بخش‌های اختصاصی کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود بیان کرد: ۳۰ درصد از بستری‌شدگان به دلیل ابتلا و یا احتمال ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) از خدمات آی سی یو استفاده کردند.

چمن بیان کرد: تعداد مثبت قطعی ابتلا به کروناویروس در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یک‌هزار و ۹۳۰ نفر است که از این تعداد ۱۰۹ نفر جان باختند.

وی تصریح کرد: اکنون ۹۰ نفر در بخش‌های اختصاصی بیماران کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: بر اساس پژوهش میدانی انجام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۷۰ درصد از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از ماسک استفاده می‌کنند.

چمن عنوان کرد: اگرچه در مقایسه با بررسی‌های صورت گرفته در دیگر مناطق کشور این شاخص نسبتاً خوب است ولی انتظار داریم که مشابه برخی کشورهای اروپایی به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: ازدحام، تجمع و تراکم جمعیت در مجالس، محافل و آیین‌های مختلف به‌طور مشخص در افزایش آمار ابتلا به کرونا در جامعه تأثیر قابل‌توجهی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود اضافه کرد: ۳۵۶ بازدید از مدارس شاهرود و میامی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد که نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از دانش‌آموزان برای مقابله کرونا ویروس از ماسک استفاده می‌کنند و در ۹۰ درصد مدارس دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و در ۹۶ درصد مدارس دسترسی مناسب به آب و مایع دستشویی فراهم است.

چمن افزود: بر اساس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۷۱ درصد از کلاس‌های مدارس در مناطق روستایی شرق استان به‌صورت حضوری و در مناطق شهری این آمار ۵۱ درصد است که لازم است برای کاهش تراکم و ازدحام خصوصاً در مناطق شهری باز هم درصد کلاس‌های حضوری بیش از این کاهش یابد.

وی با بیان اینکه نظارت بر روند انجام محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بر عهده دستگاه تخصصی مربوط باشد، عنوان کرد: فرآیند نصب دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام حسین (ع) در حال انجام است و برای بیمارستان بهار هم در هفته آینده نهایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود بیان کرد: در ماه‌های گذشته ۱۷ تخت آی سی یو به تخت‌های موجود بیمارستان‌های شاهرود اضافه شد که با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۴ تخت آی سی یو دیگر هم به ظرفیت خدمات‌رسانی بیمارستان امام حسین (ع) اضافه می‌شود.

چمن اظهار کرد: دورکاری کارکنان ادارات که دارای بیمارهایی خاص هستند و پرخطر محسوب می‌شوند در دستور کار قرار گیرد و برای خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه‌های خدماتی همچون شهرداری‌ها و... از رویه‌های اینترنتی و الکترونیکی نوبت‌دهی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: دورکاری حداقل یک‌سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی و لااقل برای یک دوره زمانی یک‌ماهه در استان سمنان پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود امام حسین خدمات بهداشتی خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام حسین کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار شده اند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب آغاز شده است. از تعداد ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر معادل ۳۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

براساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در کنکور سراسری از سال گذشته اعمال شده است که بر اساس آن دیگر داوطلبان تنها به سوالات دروس اختصاصی در جلسه آزمون پاسخ می دهند و ۵۰ درصد نمره مختص آزمون و ۵۰ درصد نمره داوطلب به سوابق تحصیلی فرد اختصاص دارد.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه به داوطلبان داده می شود. دفترچه شماره ۱ شامل درس زیست شناسی با ۴۵ سوال و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و دفترچه شماره ۳ شامل دروس ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال است که داوطلبان باید به ۱۵۵ سوال در مدت ۱۸۰ دقیقه پاسخ دهند.

در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی علاوه بر سه دفترچه یادشده یک دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی داده می شود.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان نیز برای داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان در این گروه آزمایشی اختصاص می یابد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳