Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان با اشاره به آغاز فصل بارندگی و سرما اظهار داشت: فصل پاییز همواره با وزش بادهای گرم و شدید همراه است از این رو انتظار می رود اقدامات پیشگیرانه در خصوص سقوط درختان و بروز هرگونه آتش سوزی احتمالی در این منطقه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ایمن سازی بناهای موجود در این شهرستان تاکید کرد و افزود: شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و دهیاران ضمن اجرای نظارت های لازم اقدامات پیشگیرانه را در مورد توجه قرار دهند.

رضایی با اشاره به بارندگی های اخیر و لزوم کنترل دریچه های انهار از سوی مجموعه مرتبط نشان کرد: با توجه به قانون ساماندهی رودخانه ها، کلیه دستگاه های مربوطه موظف اند از ایجاد ضربه و خسارت به تاسیسات موجود در حاشیه رودخانه ها با انجام عملیات های پیشگیرانه جلوگیری کنند.

فرماندار آستانه اشرفیه بر ایجاد آمادگی کامل ستاد بحران در این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید کلیه امکانات و تجهیزات موجود در این شهرستان با تعامل دستگاه های اجرایی و عملیاتی جهت مقابله بحران های احتمالی در فصل سرما تجمیع شود.

به گفته رضایی، تعامل و مشارکت اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان می تواند در پیشگیری از بروز هرگونه بحران احتمالی موثر بوده و خطرات و خسارت های ناشی در این بخش را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی اعضای این ستاد و کارشناسان این حوزه طی هفته های آینده استمرار و تداوم خواهد داشت، افزود: کلیه اعضای این ستاد موظف اند به منظور مقابله با بحران های احتمالی، برنامه های مناسبی را پیش بینی و در اختیار ستاد مقابله با بحران این شهرستان قرار دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعضای ستاد بحران در این منطقه باید از هم اکنون برای مقابله با بارش سنگین احتمالی برف برنامه ریزی کنند، اظهار داشت: هم اکنون این شهرستان از وجود بیش از ۱۵۰ دستگاه از انواع ماشین آلات سبک و سنگین چون لودر، گریدر، بلدوزر، ماشین های برف روب، تراکتور، ماشین های کمک دار و غیره برخوردار است.

وی افزود: این ماشین آلات سبک و سنگین در اختیار ادارات و سازمان های دولتی و بخش خصوصی قرار دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان  با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها آستانه اشرفیه مدیریت بحران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستانه اشرفیه مدیریت بحران گیلان آستانه اشرفیه مدیریت بحران گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فرحبخش، صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیل های بالادست شهرستان زرند در سیل اخیر اظهار داشت: با توجه به میزان بارش چند روز اخیر، ایجاد برخی مشکلات و تحمیل خسارت‌ها اجتناب ناپذیر است، اما بایستی بررسی کامل صورت گرفته و با شناسایی افراد خسارت دیده و برآورد میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب دستگاه‌های حمایتی، شهروندان و خیرین برای تسکین دردهای آسیب دیدگان تدبیری اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده توسط فرمانداری، شهرداری‌، ادارات و دستگاه‌های مربوطه در مدیریت بحران ستودنی است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده شهر زرند در منطقه سیلابی واقع شده است، شایسته است دستگاه‌های مسئول اقدامات پیشگیرانه مؤثری را از جمله ایجاد حلقه‌های آبخیز داری جهت دفع بحران و مدیریت آن انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه‌های حفاظتی آبخیزداری جدید باید در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی زرند نیز همواره در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری از هر گونه آسیب به جان و مال شهروندان و دفع خطر از شهرستان خود را مسئول دانسته و همواره پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در حوزه مدیریت بحران خواهد بود.

کد خبر 6091073

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند