Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس امور مذهبی و دینی گفت: میدان جنگی را تصور کنید. فرمانده در این میدان می گوید اکنون وقت عقب نشینی است و دروقتی دیگر می گوید پیشروی کنید. اگر سربازان از فرمان فرمانده سرپیچی کنند و آنگونه که خود فکر می کنند عمل کنند، با شکست روبرو خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص لغو مراسم اربعین امسال در عراق برای ایرانیان و تکاپوی برخی برای حضور دراین مراسم عنوان کرد: عظمت جامعه اسلامی به رهبری آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری صورت نگیرد، در جامعه هرج و مرج بوجود می آید. در تفکر شیعی، انسان باید تابع امامت و ولایت جامعه باشد. در اینصورت است که سرگردان نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: باید تابع حکم رهبرمعظم انقلاب باشیم، وقتی رهبر جامعه می گویند امسال در خانه زیارت کرده و حتی تا مرزهم نروید، باید گوش به فرمان ایشان باشیم. نباید از رهبر جامعه جلوتر یا عقب تر قراربگیریم. افراط و تفریط هر دو بد و ناثواب هستند.

حجت الاسلام موسوی در تشریح صحبت های خود به ذکر مثالی پرداخت و گفت: میدان جنگی را تصور کنید. فرمانده در این میدان می گوید اکنون وقت عقب نشینی است و در وقتی دیگر می گوید پیشروی کنید. اگر سربازان از فرمان فرمانده سرپیچی کنند و آنگونه که خود فکر می کنند عمل کنند، با شکست روبرو خواهند شد. در این عرصه دیگر احساسات جایی ندارد و عقل حکم می کند باید به دستور فرمانده عمل شود.

وی با ذکر این نکته که در شرایط کرونایی و ممنوعیت سفر به عراق، افرادی که تلاش برای حضور در مراسم اربعین دارند، بیشتر قصد آرام کردن احساسات خود را دارند تا برپایی شعائر دینی، افزود: در ماه رمضان به برخی از متدینین می گویند که به علت بیماری، روزه بر شما نه تنها واجب نیست بلکه حرام است، اما می گوید نمی توانم روزه نگیرم، دلم آرام نمی گیرد و روزه می گیرد. او در واقع به قصد آرام کردن دلش، به خود آسیب می رساند و بیماری اش توسعه یافته و طول درمانش بیشتر شده و یا خدای نکرده به فوت منجر می شود. موضوع درخصوص بیماری های مسری متفاوت است و تنها به فرد بیمار مربوط نمی شود. بیمار ممکن است گروه زیادی را مبتلا کند و برایش حق الناس بوجود آید.

وی اضافه کرد: اینگونه نگاه کردن به مسائل یک نگاه عامیانه است. از روی فهم و عقل نیست بلکه از روی جهالت است. وقتی امسال به ما گفته شده که حتی تا مرز خود ایران هم به نیت شرکت در اربعین مراجعه نکنید چه رسد به آنطرف مرز، وظیفه ما این است که از این فرمان تبعیت کنیم. هر که در این شرایط کرونایی و باتوجه به دستور مقام معظم رهبری قصد اربعین کند به بهانه ای که دلش آرام نمی گیرد، کار او مصداق نادانی و جهالت است.  

این کارشناس مذهبی ابراز داشت: برای هر چیزی معیاری وجود دارد. اگر امروز برای رعایت معیارها تمرین نکنیم در آینده مانند خوارج گمراه خواهیم شد. امیرالمومنین(ع) در جریان جنگ صفین به سپاهیان خود گفتند که تا خیمه معاویه راهی نمانده است و دستور پیشروی دادند اما خوارج گفتند اگر قدمی به سمت خیمه معاویه برداری با شمشیرهایمان در مقابلت خواهیم ایستاد.

وی یادآور شد: خوارج یاران امام علی(ع) بودند، اما یارانی که از امام خود جلوتر و یا عقب تر بودند. در دعای عرفه امام حسین(ع) به درگاه خداوند عرض می کند که خداوندا مرا آنگونه قرار بده که آنچه را تو بعدا برایم می خواهی الان طلب نکنم و چیزی را که اکنون برایم می خواهی درآینده از تو طلب نکنم.

وی درپایان تاکید کرد: هر کسی نمی تواند براساس برداشت ها یا نیت خود یا هوا و هوسش، اقدام کند. باید براساس آنچیزی که مورد رضایت خداوند بوده و مصلحت جامعه در آن است گام بردارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربعین خوارج امامت و ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران گفت: نقدینگی ها و سرمایه ها بابد به سمت تولید هدایت شوند و بانک‌ها بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر و روز جهانی کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، به کارآفرینان، کارفرمایان، تولید کنندگان و کسانی که در بخش کار و تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند و دغدغه کار و تلاش را دارند خسته نباشید و خدا قوت گفت.

وی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری درباره تاکید معظم له درباره تامین امنیت شغلی کارگران گفت: روز گذشته با جمعیت بیش از ۲۰۰۰ نفری به خدمت حضرت آقا رسیدیم. مطالبی که ایشان عنوان فرمودند حرف دل همه کارگران بود. در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تاکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: مقام معظم رهبری مشکلات و مسائل جامعه کارگری را به دقت رصد کردند و جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگران و خانواده هایشان را مورد اشاره قرارداده و گفتند اگر حال کارگران در کشور خوب باشد یعنی حال نصف جامعه خوب است.

بیات با بیان اینکه باید فرمایشات سکاندار نظام جمهوری اسلامی و کسی که در  رأس امور است، به منصه ظهور برسد تا جامعه کارگری به عینه دستاورد اقدامات صورت گرفته را ببیند، خاطرنشان کرد: ما همه ساله خدمت مقام معظم رهبری می رویم و ایشان نکات مهمی را گوشزد می‌کنند و کمترین انتظار این است که تا سال آینده و دیدار دیگر بسیاری از فرامین ایشان جنبه عملیاتی پیدا  کرده و آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال از تصویب قانون کار و دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت می گذرد ولی می بینیم که کارگران قرارداد دائم ندارند و در کارهای با ماهیت مستمر قرارداد موقت بسته می شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان با بیان اینکه باید نقدینگی ها و سرمایه ها به سمت تولید هدایت شوند، اظهار کرد: بانک‌ها باید بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار بدهند زیرا پایه و اساس اقتصاد و رشد اقتصادی هر کشور تولید آن است و اگر حرکت سرمایه‌ها به سمت تولید باشد، موجب شکوفایی و بهره‌وری اقتصادی می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود