Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@03:00:18 GMT

مرغ چه مدت در یخچال سالم می ماند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۲۵۹۸

مدت نگهداری مرغ در یخچال چقدر است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رژیم غذایی ،به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، مرغ خام می تواند در یخچال حدود 1 - 2 روز نگه داشته شود. همین امر در مورد بوقلمون خام و سایر مرغ ها نیز صادق است.
در همین حال، مرغ پخته شده می تواند در یخچال حدود 3 - 4 روز بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذخیره ی مرغ در یخچال باعث کاهش رشد باکتری ها می شود زیرا باکتری ها در دماهای کمتر از 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) آهسته تر رشد می کنند.
علاوه بر این، مرغ خام بهتر است در مخزن مقاوم به نشتی برای جلوگیری از نشت آب مرغ به مواد غذایی نگهداری شود تا مواد غذایی را آلوده نکند. مرغ پخته شده باید در یک ظرف محفوط از هوا در یخچال نگهداری شود
اگر شما نیاز به ذخیره مرغ بیش از چند روز دارید بهتر است آن را در فریزر خود ذخیره کنید.
قطعات مرغ خام را می توان در فریزر تا 9 ماه ذخیره کرد در حالی که یک مرغ کامل را می توان تا یک سال منجمد کرد. مرغ پخته شده را می توان در فریزر برای 2-6 ماه ذخیره کرد.

چگونه می توان گفت که مرغ خراب شده است

اگر بیش از چند روز مرغ را در یخچال قرار داده اید این احتمال وجود دارد که خراب شده باشد.
در زیر چند راه برای گفتن اینکه مرغ در یخچال شما، خراب شده است آورده می شود.
تاریخ آن گذشته باشد. مرغ - خام و پخته شده - بهتر است تا قبل از تاریخ انقضاء مصرف شود.
مرغ تغییر رنگ داده باشد. مرغ خام و پخته که شروع به تبدیل به رنگ سبز خاکستری کرده، خراب است. لکه های خاکستری تا سبز، کپک رشد باکتری را نشان می دهد.
مرغ بو بدهد. اگر هر دو مرغ خام و پخته یک بوی اسیدی شبیه آمونیاک بدهد نشان دهنده خرابی مرغ است. با این حال، اگر مرغ با سس ها، گیاهان یا ادویه جات معطر شده باشد تشخیص این بو می تواند دشوار باشد.
بافت مرغ را بررسی کنید. مرغی که دارای بافت لزج است خراب شده است. شستشوی مرغ باکتری ها را از بین نمی برد. در عوض، انجام این کار می تواند باکتری ها را از مرغ به دیگر مواد غذایی، ظروف و سطوح انتشار داده و باعث آلودگی متقابل شود.
اگر فکر می کنید که مرغ در یخچال شما خراب شده است آن را از بین ببرید.

خطرات خوردن مرغ خراب شده چیست؟

خوردن مرغ خراب شده می تواند باعث بیماری های غذایی شود همچنین به عنوان مسمومیت غذایی شناخته می شود.
مرغ خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش می دهد زیرا ممکن است با باکتری ها مانند کمپیلوباکتر، سالمونلا و غیره آلوده شود.
به طور معمول، هنگامی که شما مرغ تازه را کاملاً می پزید این باکتری ها از بین می روند.
با این حال، شما هنوز هم باید از پختن و خوردن مرغ خراب شده اجتناب کنید. گرچه دوباره گرم کردن و یا پختن می تواند باکتری های سطحی را از بین ببرد برخی از سموم تولید شده توسط باکتری را از بین نمی برد که اگر شما آنها را بخورید می تواند مسمومیت غذایی را به شما بدهد.
مسمومیت غذایی می تواند علائم ناراحت کننده و گاهی خطرناکی از جمله تب بالا (بیش از 101.5 درجه فارنهایت یا 38.6 درجه سانتیگراد)، لرز، تهوع، استفراغ، اسهال، مدفوع خونی و کم آبی بدن را شامل شود.
در برخی موارد، مسمومیت شدید مواد غذایی می تواند به بستری شدن منجر شده و حتی منجر به مرگ نیز می شود.
اگر فکر می کنید که مرغ شما خراب شده است آن را نخورید. همیشه بهترین است که اگر مظنون به خراب شدن مرغ شده اید آن را کنار بگذارید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرغ نگهداری یخچال زندگی مسمومیت غذایی خراب شده مرغ در یخچال مواد غذایی باکتری ها پخته شده مرغ خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند

یک متخصص باکتری‌شناس از بروسلوز به عنوان بیماری نام برد که همه افراد را در هر سن و هر جنسی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سجاد یعقوبی در گفتگو با خبرنگاران افزود: بروسلوز یک نوع بیماری باکتریایی است که توسط گونه‌های مختلف بروسلا ایجاد می‌شود و عمدتاً گاو، خوک، بز، گوسفند و سگ را مبتلا می‌کند.

وی اظهار کرد: انسان‌ها از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده، خوردن یا نوشیدن محصولات حیوانی آلوده یا استنشاق عوامل موجود در هوا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این متخصص باکتری‌شناس بیان کرد: بیماری بروسلوز معمولاً علائمی شبیه آنفلوآنزا از جمله تب، ضعف و کاهش وزن ایجاد می‌کند، اما ممکن است در اشکال غیر معمول و با علائم خفیف ظاهر شود که منجر به عدم تشخیص این بیماری شود.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد ابتلا، ناشی از مصرف شیر یا پنیر غیر پاستوریزه از بز یا گوسفند آلوده است، در خصوص اینکه چه کسانی در معرض خطر هستند؟ گفت: تحقیقات نشان داده این بیماری افراد در هر سن و هر جنسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یعقوبی بیان کرد: بیماری بروسلوز یک خطر شغلی برای افرادی که در بخش دامداری کار می‌کنند یا افرادی که با خون، جفت، جنین و ترشحات رحمی حیوانات در تماس هستند، محسوب می‌شود.

وی خطر ابتلا به این بیماری را در این افراد افزایشی دانست و تصریح کرد: در جمعیت عمومی، بیشتر موارد ناشی از مصرف شیر خام یا مشتقات آن مانند پنیر تازه است. بیشتر این موارد از محصولات گوسفند و بز است.

این متخصص باکتری‌شناس با اشاره به اینکه این روش انتقال در درجه اول کشاورزان، قصابان، شکارچیان، دامپزشکان و پرسنل آزمایشگاهی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در خصوص راه‌های پیشگیری و کنترل گفت: پیشگیری از بیماری بروسلوز بر اساس مراقبت و پیشگیری از عوامل خطر است.

وی با بیان اینکه مؤثرترین راهبرد پیشگیری از بین بردن عفونت در حیوانات است، به واکسیناسیون گاو، بز و گوسفند در مناطقی با میزان شیوع بالا توصیه کرد و گفت: در مناطقی که ریشه‌کنی در حیوانات از طریق واکسیناسیون یا حذف حیوانات آلوده امکان‌پذیر نباشد، پیشگیری از عفونت انسان، اساساً مبتنی بر افزایش آگاهی، اقدامات ایمنی غذایی، بهداشت شغلی و ایمنی آزمایشگاهی است.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • فردا رکورد لورکوزن را خراب می‌کنیم
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!