Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار ساری گفت که طی یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از خزانه دولتی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های شهری ساری کمک دریافت شده است.

به گزارش مدیریت روابط عمومی شهرداری ساری ، عبارس رجبی دریافت این میزان کمک از دولت را از دستاوردهای مهم شهرداری در دوره مدیریتی جدید با همکاری نمایندگان مردم در خانه ملت،استاندار مازندران و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر ساری ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان اشاره کرد و گفت که این پروژه تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلایل نامعلوم سال ها بدون تکلیف رها شده بود.

رجبی گفت : این پروژه با ظرفیت ۴۵۰ تنی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یک سال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری ساری در مرکز مازندران تسریع شده و روند رو به رشد گرفته است.

وی توضیح داد : به رغم مشکلات اقتصادی حاکم بر کل کشور ، شهرداری ساری زمینی با مساحت چهار هکتار به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان خریداری و به مجموعه کارخانه زباله سوز اضافه کرد تا مشکل جمع آوری و شیرابه زباله منطقه رفع شود.

او افزود : هفته آینده هم اسناد اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به پروژه کارخانه زباله سوز تهیه و برای تکمیل به این پروژه تزریق می شود.

رجبی همچنین به پروژه بزرگ "پل تا پل" اشاره کرد و گفت : این پروژه  ۱۲ سال قبل کلید خورده بود و بخشی از املاک این منطقه خریداری اما مبالغ مورد نظر پرداخت نشده بود.

وی افزود : در یک سال گذشته با تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری و با تکیه بر توان و ظرفیت درون سازمانی، ضمن پرداخت بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی به طلبکاران این طرح ، هم اکنون با رشد بیش از ۵۰ درصدی در حال انجام است که علاوه بر کاهش بارترافیک حلقه اتصال مرکز به شرق استان می شود و با تحقق آن فصل تازه ای از توسعه ساری ورق خواهد خورد.

شهردار ساری گفت : این پروژه به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر و عرض ۲۶ متر از  پل کابلی تا پل های شهید نوری در حال اجراست و ۲ زیر گذر باکسی به عرض ۵.۵ متر برای این پروژه تعبیه شده و طی مذاکراتی که با راه آهن شمال داشتیم، مقرر شد این دو باکس را که ارزشی ریالی آن ۴۰۰ میلیارد است ، بدون دریافت هزینه در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی مسیر دوچرخه سواری و پیاده رو را از دیگر کاربری های این پروژه عنوان کرد و افزود : نیمی از مسیر این پروژه بازگشایی و بقیه در حال تملک است.

رجبی گفت : طرح سنگ فرش خیابان های مرکزی  ساری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته و در روزنامه نیز درج آگهی شد و تا دو هفته دیگر پیمانکار مشخص می شود.

شهردار ساری به پروژه ابن شهر آشوب در مرکز استان اشاره کرد و اظهار داشت: ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اجاره از سوی شهرداری ساری پرداخت می شد. مالکین نامه های متعددی به شورای اسلامی شهر و دادستانی داشتند که ۶ تا ۷ سال قرارداد دارند در حال حاضر به مالکان قول داده شد تا یک ماه دیگر مغازه ها به سرانجام و بهره برداری برسد.

شهردار ساری بیان کرد: در مجموع، پرداختی های ماهانه شهرداری با احتساب ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی گذشته، ۳۴ میلیارد تومان بوده که با تلاش همکاران ما در خانواده بزرگ شهرداری ساری و استفاده از ظرفیت های داخلی و بدون دریافت وام پرداخت می شود.

رونمایی از بدهی هزار میلیارد تومانی

شهردار ساری همچنین در این نشست گفت که این نهاد بیش از هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت نشده دارد که مربوط به سال ۹۲ تا کنون است.

رجبی افزود که شهرداری همچنین ماهانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنانش پرداخت می کند که بزرگ ترین مشکل برای شهرداری و سد راه شتاب حرکت به سمت توسعه بیشتر شهر است.

وی با بیان اینکه حفظ منافع مردم و پیگیری خواسته ها و مطالبات بر حق آنها در اولویت فعالیت های شهرداری است، گفت : مقدار حقوق پرداختی به کارکنان ساری  با مجموعه حقوق شهرداری های  شهرهای آمل،بابل، نوشهر، چالوس، جویبار، نکا و قائمشهر برابری می کند.
رجبی به فراز و نشیب های مختلف در طول مدیریتش در شهرداری ساری اشاره کرد و بیان داشت:  بیش از ۲ هزار طلبکار، بدهی ۳۴۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی، ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی به مالیات و صد پروژه بدون انعقاد نمونه ای از این مشکلات است.

وی افزود : بلاتکلیفی ۲ هزار نیروی انسانی که هیچگونه قراردادی با شهرداری نداشتند بر مشکلات شهرداری مضاعف شد اما بنا بر تکلیف انسانی، وجدانی و بدون در نظر گرفتن مشکلات موجود این تعداد نیرو شناسایی و ساماندهی شدند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیارد تومانی میلیارد تومان شهرداری ساری شهردار ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقاییان نژاد بعداز ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار قم از مونوریل در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری قم برای حل مشکلات مونوریل عزم دارد و در این راستا به مصوبه سفر رییس جمهور در سفر استانی در خصوص این پروژه عمل کرده است.

شهردار قم بیان کرد: شهرداری و دولت در زمینه موضوع مونوریل قم اختلافی با یکدیگر ندارند هر چند نگرانی‌های فنی و اقتصادی در خصوص اجرای این پروژه وجود دارد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه همه مباحث در زمینه پروژه مونوریل کارشناسی و فنی بوده افزود: تلاش می شود در نهایت تا اقدامی با صرفه و صلاح مردم قم صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه حل مشکلات مونوریل قم در دفتر معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در این جلسه موانع و مشکلات مونوریل قم دسته بندی و برنامه ریزی لازم برای رفع آنها صورت گرفت.

شهردار قم بیان کرد: دولت و شهرداری تصمیمات مشترکی در خصوص مونوریل قم اتخاذ کردند که در مرحله اول ۴.۷ کیلومتر از این پروژه اتمام و به بهره برداری خواهد رسید و ۶.۸ کیلومتر دیگر در مرحله دوم تکمیل خواهد شد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه نمی خواهیم خطB متروی قم حذف شود افزود: اجرای خطوط A و B متروی قم در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم آمده و جز لایفنک حمل و نقل شهری قم است.

کد خبر 6094696

دیگر خبرها

  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است