Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طبق پالایش دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته، حدود ۱۸ درصد دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال استان دارای اضافه وزن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «علیرضا باقری» در جلسه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ( کوچ) استان هرمزگان گفت: مطابق غربالگری دانش آموزان در سال گذشته، حدود 18 درصد دانش آموزان  دختر و پسر 7 الی 18 سال استان هرمزگان چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ( کوچ) که بصورت پایلوت در سال گذشته در 15 مدرسه استان هرمزگان اجرا شد، این پروژه در سال جاری در تمامی مدارس و تحت پوشش قرار داد بیش 380 هزار دانش آموز در حال اجرا می باشد .

 

باقری ادامه داد: طرح غربالگری اولیه از اول مهرماه 1399 آغاز شده و تا پایان هفته تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی که در اوایل آبان ماه است ادامه دارد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هرمزگان به روش های غربالگری دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: حضور والدین همراه با دانش آموز در مدرسه و اقدام به گرفتن قد و وزن با رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش به والدین و گرفتن قد و وزن دانش آموز در منزل و ارسال به مدرسه و همچنین استفاده از خانه های بهداشت در روستاها از روش های غربالگری می باشد.

 

باقری خاطر نشان کرد: در هفته تربیت بدنی که از 26 مهرماه آغاز می شود، تعداد 61 پایگاه غربالگری قد و وزن در مناطق 22 گانه استان هرمزگان فعال می شوند و دانش آموزان می توانند برای گرفتن قد و وزن به این مراکز مراجعه کنند.

 

این مسئول افزود: پس از غربالگری و سنجش اولیه شاخص توده بدنی دانش آموزان،  راهنمایی و مشاوره های پیرامون کاهش وزن به دانش آموزان دارای اضافه وزن داده می شود و در اسفند ماه سال جاری سنجش ثانویه شاخص توده بدنی آنان صورت می پذیرد.

 

باقری اضافه کرد: در روند برگزاری«طرح کوچ» معلمان با خانواده‌ها در ارتباط هستند تا دانش آموزان با همکاری خانواده و مدرسه فعالیت‌ها را انجام دهند.

 

وی در پایان گفت: سلامت و توانایی جسمی دانش آموزان در سند تحول بنیادین مورد توجه جدی قرار گرفته به نحوی که در بیانیه ارزش ها،چشم انداز و هدف های کلان برنشاط و سلامت جسمانی دانش آموزان حفظ و ارتقاء سلامت فردی و پاسخ دهی به نیازهای جسمی و روانی دانش آموزان از طریق ورزش و تفریحات سالم فردی و گروهی و رعایت اصول تغذیه سالم تاکید شده است.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: اضافه وزن علیرضا باقری استان هرمزگان دانش آموزان تربیت بدنی اضافه وزن قد و وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان در محور یزد _طبس هشت مصدوم برجا گذاشت
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان در محور یزد طبس هشت مصدوم برجای گذاشت
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی