Web Analytics Made Easy - Statcounter

چمن تعداد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا ویروس در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را یک هزار و ۹۳۰ نفر اعلام کرد وگفت: از این تعداد ۱۰۹ نفر جان باختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «رضا چمن» در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به مراجعه تقریباً هشت هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون  گفت: از این تعداد بیش از یک هزار و ۹۶۰ نفر در بخش‌های اختصاصی کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تعداد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا ویروس  را در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یک هزار و ۹۳۰ نفر ذکرکردو افزود: از این تعداد ۱۰۹ نفر جان باختند که ازدحام، تجمع و تراکم جمعیت در مجالس، محافل و آئین‌های مختلف در افزایش آمار ابتلاء به کرونا تأثیر قابل توجهی داشته است.

 

وی ضمن بیان اینکه ۳۰ درصد از بستری‌شدگان به دلیل ابتلاء یا احتمال ابتلاء به کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) از خدمات آی سی یو استفاده کردند اضافه کرد: اکنون ۹۰ نفر در بخش‌های اختصاصی بیماران کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

 

چمن  با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش میدانی صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۷۰ درصد از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از ماسک استفاده می‌کنند اظهارداشت:  اگرچه در مقایسه با بررسی‌های صورت گرفته در دیگر مناطق کشور شاخص استفاده از ماسک در حوزه تحت مدیریت این دانشگاه نسبتاً خوب است ولی انتظار می‌رود که مشابه برخی کشورهای اروپایی به بالای ۹۰ درصد برسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از انجام ۳۵۶ بازدید از مدارس شاهرود و میامی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبردادوافزود: ۹۶ درصد از دانش‌آموزان برای مقابله کرونا ویروس از ماسک استفاده می‌کنند، در ۹۰ درصد مدارس دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و در ۹۶ درصد مدارس دسترسی مناسب به آب و مایع دستشویی فراهم است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۷۱ درصد از کلاس‌های مدارس در مناطق روستایی شرق استان به صورت حضوری و در مناطق شهری این آمار ۵۱ درصد است.

 

چمن افزود: با توجه به آمار ارائه‌شده برای کاهش تراکم و ازدحام خصوصاً در مناطق شهری باز هم درصد کلاس‌های حضوری می‌بایست بیش از این کاهش یابد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اینکه میزان نرخ مرگ‌ومیر در بین مبتلایان قطعی کمتر از شش درصد است ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد از فوت‌شدگان بیماری مزمن زمینه‌ای داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر شاهد سیر صعودی ابتلاء به بیماری در سطح کشور و همچنین استان سمنان هستیم اظهار کرد: در صورت عدم رعایت موارد و مسائل بهداشتی، متأسفانه آمار به شکل تصاعدی افزایش خواهد یافت.

 

چمن بابیان اینکه این موج جدید ابتلاء به بیماری کرونا، پیش‌رونده و در ادامه موج‌های قبلی است که امروز به مرحله‌ای رسیده است که قله و پیک جدیدی را شاهدیم اضافه  کرد: به نسبت جمعیت، میزان بروز و ساختار سنی جامعه تحت پوشش، شاخص‌ها در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مطلوب است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود متوسط سن فوت‌شدگان را ۷۳ سال ذکر کردو گفت: بالا بودن درصد سالمندی و بیماری‌های مزمن زمینه‌ای در این افراد، یکی از دلایل افزایش نرخ مرگ‌ومیر براثر ابتلاء به بیماری کرونا در همه جوامع است.

 

وی بابیان اینکه طی ماه‌های گذشته ۱۷ تخت آی سی یو به تخت‌های موجود بیمارستان‌های شاهرود اضافه شد، ابراز داشت: با پیگیری‌های به عمل‌آمده ۱۴ تخت آی سی یو دیگر نیز به ظرفیت خدمات‌رسانی بیمارستان امام حسین (ع) اضافه می‌شود.

 

چمن بابیان اینکه فرایند نصب دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان امام حسین (ع) در حال انجام است اضافه کرد: این اقدام برای بیمارستان بهار نیز در هفته آینده نهایی می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نظارت بر روند انجام محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها را بر عهده دستگاه تخصصی مربوطه  دانست و افزود: دورکاری کارکنان ادارات دارای بیماری خاص و پر خطر باید در دستور کار قرار گیرد و برای خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه‌های خدماتی همچون شهرداری‌ها و غیره از رویه‌های اینترنتی و الکترونیکی نوبت‌دهی می‌بایست استفاده شود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پژوهش میدانی ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیمارستان امام حسین ابتلاء به کرونا کرونا ویروس تحت مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ نفر در استان کردستان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: ۱۰ نفر (از ابتدای سال جاری تاکنون) در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی مسموم شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سمی هستند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارند و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر است و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین پنج تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هرچه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

کد خبر 748429

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی