Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:08:34 GMT

ماجرای ابوسایه

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۵۰۰۵

ماجرای ابوسایه

خبرگزاری فارس - فاطمه اکبری اصل: با چشم دنبال جایی برای نشستن می‌گردد. هیچ کدام از صندلی‌ها خالی نیستند. به ناچار روی چند آجر کنار موکب می‌نشیند. تا کوله‌اش را کنار پایش می‌گذارد، سایه‌ای رویش می‌افتد.

سر بلند می‌کند و مرد عربی را درست بالای سرش می‌بیند. قد بلند و هیکل چهارشانه‌‌‌ای دارد. لبخند کم رنگی لب‌هایش را از هم باز کرده و به پسر خیره نگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشم‌های پسر از چهره‌ی مرد سُر می‌خورد و روی بازوهای او ثابت می‌ماند. دو آستین خالی‌اش در هوا تاب می‌خورند. فکر می‌کند، جای او را گرفته است. بلند می‌شود و با دست به جایش اشاره می‌کند. ولی مرد فقط سرش را تکان می‌دهد. پسر شانه‌ای بالا می‌اندازد و دوباره روی آجرها می‌نشیند.

می‌خواهد گازی به ساندویچ‌اش بزند که دوباره نگاه مرد را روی خودش حس می‌کند. این‌بار ساندویچ‌اش را به سمت او می‌گیرد. مرد سرش را بالا می‌گیرد و با اشاره‌ی ابرو به او می‌فهماند غذا نمی‌خواهد. پسر متعجّب از کار او، ساندویچش را تا نصف می‌خورد. بلند می‌شود از کلمن آبی رنگ روی میز چوبی، آب بریزد. متوجه حضور کسی در کنارش می‌شود.

نیم نگاهی به پشت سرش می‌اندازد. مرد عرب را که می‌بیند، نفسش را با حرص بیرون می‌دهد. از کارهای او سر در نمی‌آورد. لیوانش را پر می‌کند و می‌خواهد به جای اولش برگردد که با وجود مرد، منصرف می‌شود. گوشه‌ای دور از جمعیّت می‌ایستد. تیغ آفتاب به چشم‌هایش فرو می‌رود. چشم‎‌هایش را تنگ می‌کند. مرد عرب دوباره رویش سایه می‌اندازد. کلافه از گرما و حضور او، عصبی به طرف موکب قدم تند می‌کند. همان موکبی که موقع غذا گرفتن، مرد تنومند عرب را پشت میز آن دیده بود.

ـ آقا خواستم تشکر کنم ازتون. ولی یه گلایه هم دارم. این آقایی که دشداشه مشکی پوشیده، مدام دور و بر من می‌چرخه.

مرد مسنّی که تابه‌ مسی فلافل‌ها را در دست دارد، جواب می‌دهد: «ابوسایه قصدش خدمته جوون. تنها سرمایه‌اش همین هیکل بزرگشه که سایه‌ای بالاسر زائر اباعبدالله می‌ندازه.»

پسر نگاهش به طرف ابوسایه کشیده می‌شود. کنار کالسکه‌ی بدون سایه‌بان کودکی ایستاده است. پلک‌هایش با غبطه روی هم می‌افتند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: سایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آشیل» به جشنواره فیلم سیدنی دعوت شد

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم سیدنی در استرالیا میزبان نمایش فیلم «آشیل» محصول مشترک ایران، آلمان و فرانسه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «آشیل» نخستین ساخته بلند فرهاد دل‌آرام در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش فیلم‌های بلند هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم سیدنی در استرالیا به روی پرده می‌رود.

میرسعید مولویان، بهدخت ولیان، رؤیا افشار و ندا عقیقی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم درباره جوان فیلمسازی است که سرخورده از شرایط در بیمارستانی به‌عنوان مسئول وسایل بخش ارتوپدی مشغول کار است و آشنایی او با یکی از بیماران ماجراهایی را برای آنها رقم می‌زند.

هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم سیدنی از تاریخ ۶ تا ۱۶ ژوئن (۱۷ تا ۲۷ خرداد) در استرالیا برگزار می‌شود و شامل نمایش ۱۹۷ فیلم از ۶۹ کشور از جمله ۲۸ نمایش نخست جهانی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای توله‌هایش در اقلید (فیلم)
  • حمله تند گزارشگر سرشناس فرانسوی به امباپه: «نگویید بهترین دنیا است؛ هیچ کاری نمی کند!»
  • آقایی‌پور: ناخودآگاهانه بلند شدم و به سپاهان گل زدم!
  • ماشین بنز لهجه کنی‌ها را تغییر داد! |ماجرای کدخدای پونک و ماشین‌هایش
  • سردار آزمون جانشین‌هایش در فوتبال ایران را انتخاب کرد
  • «آشیل» به جشنواره فیلم سیدنی دعوت شد
  • سردار آزمون جانشین‌هایش در تیم ملی را انتخاب کرد | من از این بازیکنان نیستم که بگویم تا جان دارم...
  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • اقدام خبرساز ستاره اروگوئه‌ای: داروین نونیز تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را پاک کرد!
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل