Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز روستا و جشنواره کشمش طاینه حضور یافت.

محسن فتحی در سخنرانی مراسم گرامیداشت روز روستا و عشایر که با محوریت جشنواره کشمش طاینه و یمینان برگزار شد، کشاورزی را مسیری روشن برای توسعه اقتصادی کردستان عنوان کرد و گفت: با وجود ظرفیت های بالای کشاورزی در کردستان، گلایه های به حق کشاورزان در خصوص کمبود ها و نبود زیرساخت پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سهم ناچیز کشاورزی کردستان از تخصیص منابع آبی، افزایش حق آبه استان را از مهمترین مطالبات این حوزه عنوان کرد.

فتحی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای بسته بندی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، سودآوری کشاورزی در استان را چند برابر کند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، برگزاری جشنواره ها و مراسمات مختلف را گامی مهم برای معرفی و صادرات محصولات باغی در سطح شهرستان کامیاران دانست و افزود: کامیاران می تواند قطب گردشگری کشاورزی در غرب کشور باشد و نیازمند آن معرفی این محصولات است.

وی از مدیران استانی و شهرستانی خواست انجام پروژه های آنتن دهی، طرح هادی و همچنین تخصیص منابع آبی مناسب برای کشاورزی روستای طاینه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش تسنیم، طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی