Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@08:08:02 GMT

پوستر کنگره شیخ محمد خیابانی در تبریز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۵۹۸۷

پوستر کنگره شیخ محمد خیابانی در تبریز رونمایی شد

ایسنا/آذربایجان شرقی در دومین جلسه شورای سیاست گذاری صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، پوستر نخستین کنگره بین المللی شهید شیخ محمد خیابانی به مناسبت صدمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز، در تبریز رونمایی شد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، رئیس ستاد برگزاری یک صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در این جلسه، روشنگری و بیدارگری را یکی از ویژگی‌های این عالم برجسته اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با برشمردن برخی از خصوصیات فردی وی، اظهار کرد: در مقابله ومبارزه با استبداد داخلی پیشگام بود و نقش مهمی در بر چیدن استبداد وشکل گیری قیام آذربایجان نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به ایستادگی شیخ محمد خیابانی در برابر سلطه بیگانگان، افزود: شیخ محمد، فردی مقاوم بود و در برابر زیاد خواهی روس‌ها ایستادگی‌ها می‌کرد و مردم را به قیام علیه ظلم فرا می‌خواند.

میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به مناقشه قره باغ پرداخت و ادامه داد: اشغالگری طبق قوانین بین الملل و اصول انسانی و اجتماعی کاری مذموم است و دولت‌ها باید به چارچوب مرزهای قانونی شناخته شده یکدیگر احترام بگذارند.

وی با اشاره به اقدام درست و سنجیده نمایندگان ولی فقیه در چهار استان شمال غرب درباره مناقشه قره باغ، گفت: قره باغ متعلق به آذربایجان و خاک اسلام است و در این میان متاسفانه برخی‌ها در زمین رژیم صهیونیستی بازی می‌کنند.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اقدام بدیع مجلس شورای اسلامی در خصوص بزرگداشت این شیخ وارسته، گفت: شخصیت شیخ محمد خیابانی مدت‌ها است که مورد غفلت واقع شده و از این‌رو برای معرفی بیشتر این شخصیت "مستند پرتره" در حدود ۴۰ دقیقه با عنوان شیخ محمد خیابانی تولید می‌شود.

مرتضی صفری ادامه داد: شبکه استانی سهند در نظر دارد، یک کار فاخر تولید و به مخاطب عرضه کند، همچنین به مناسبت بزرگداشت این شخصیت شهیر آذربایجان میزگردهای رادیویی و تلوزیونی تدارک دیده‌ایم که از امشب وارد مرحله ضبط و فیلم برداری می‌شود.

مسئولان دستگاه‌های عضو ستاد بزرگداشت یک صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی نیز در این جلسه، نظراتشان را در خصوص عملکرد دستگاه‌ها و روند برگزاری همایش بین المللی بر لزوم ثبت اسناد دستی شیخ محمد در فهرست آثار ملی، چاپ و انتشار اندیشه‌ها و رفتار مبارزاتی شیخ و گردآوری اسناد و پژوهش‌های مرتبط با شیخ محمد خیابانی بیان کردند.

به گزارش ایسنا، کنگره بین المللی گرامی داشت شهید شیخ محمد خیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی آن عالم مجاهد بهمن ماه امسال در تبریز و تهران برگزار خواهد شد. این کنگره در چهار محور شرح احوال و زندگی شیخ محمد خیابانی، بعد سیاسی و مبارزاتی، مبانی فکری و شعائر دینی در قیام شیخ و بعد فرهنگی و اجتماعی شخصیت وی، فرخوان مقاله داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شیخ محمد خیابانی مجلس شورای اسلامی آذربايجان شرقي شهر تبریز صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر

به گزارش ورزش سه؛ باشگاه پرسپولیس به چند بانک واگذار شد و عمده سهامدار این باشگاه بانک شهر است که سهامداران  آن را چند کلانشهر بزرگ در اختیار دارد و شهرداری کلانشهر تبریز سهادار 7 درصد این بانک است تا به واسطه همین موضوع پس از این واگذاری با واکنش هایی از سوی شهروندان تبریزی روبرو شود.
 
جلسه عمومی شورای شهر تبریز روزهای یکشنبه در عمارت بزرگ میدان ساعت برگزار می شود و دیروز طبق معمول این جلسه برگزار شد و در پایان این جلسه دکتر شهرام دبیری رئیس شورای شهر کلانشهر تبریز پاسخگوی خبرنگاران و با سوالی درخصوص سهامداری بانک شهر در پرسپولیس روبرو بود.
 
خبرنگار تبریزی درخصوص اینکه شهرداری تبریز 7درصد از سهام بانک شهر را در اختیار دارد نظر شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز را جویا شد.
 

شهرام دبیری رئیس شورای شهر کلانشهر تبریزاعلام کرد: بانک شهر یک شرکت مستقل با هیات مدیره و مدیرعامل مجزا است که در آن تصمیم گیری ها انجام و اجرایی می شود و ما نیز نماینده خود را در آن جمع داریم و میتوانیم از آن طریق نقطه نظراتمان را اعمال کنیم ولی ظاهرا این یک تصمیم مرکزی بوده است و نظر ما را نپرسیدند و ما میتوانیم از طریق نماینده خود این موضوع را پیگیری کنیم و من در این مورد پیگیری خواهم کرد تا در جلسه آتی نتیجه اعلام شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در تبریز
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس