Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:18:14 GMT

فیلم| ایروان مدعی تخریب سنگرهای باکو در «قره باغ» شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۶۶۷۱

فیلم| ایروان مدعی تخریب سنگرهای باکو در «قره باغ» شد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، وزارت دفاع ارمنستان ویدئو‌های جدیدی را منتشر کرده و مدعی شده که برخی سنگر‌های متعلق به جمهوری‌ آذر‌بایجان را در نزدیکی منطقه «قره باغ کوهستانی» تخریب کرده است.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، ویدئو‌های منتشر شده وزارت دفاع ارمنستان نشان می‌دهند که دو سنگری که ظاهراً متعلق به جمهوری آذر‌بایجان هستند هدف حمله خمپاره قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ارمنستان همچنین مدعی شده که نیروهای جمهوری آذر‌بایجان از این سنگر‌ها برای شلیک به مواضع ارمنستانی استفاده می‌کرده‌اند.

قسمت دوم این فیلم چندین فرد ناشناس که احتمالاً از نیروهای آذربایجانی هستند را نشان می‌دهد که چند ثانیه قبل از شلیک خمپاره در حال حرکت هستند و بعد از انفجار ابر عظیمی از گرد و غبار و دود را بلند می‌شود.

 

 

مشخص نیست این فیلم‌ها در چه زمان و مکانی ضبط شده‌اند اما طبق ادعای وزارت دفاع ارمنستان این فیلم‌ها در منطقه قره باغ ضبط شده‌اند.

دور جدید درگیری‌های شدید نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف این منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قره باغ آذربایجان ارمنستان درگیری نظامی وزارت دفاع ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۶۶ پهپاد بر فراز قلمرو «کراسنودار» و ۲ فروند پهپاد دیگر در شبه‌جزیره کریمه سرنگون شدند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اظهار کرد روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را در شب جمعه تا شنبه ۲۷ آوریل در منطقه کراسنودار (جنوب) و در کریمه ضمیمه شده رهگیری کرده است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، ونیامین کوندراتیف، فرماندار منطقه کراسنودار در تلگرام نوشت: «آنها سعی کردند به پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های نفتی حمله کنند، طبق اطلاعات موجود در محل، هیچ آسیب جدی وجود ندارد.»

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را به خاک روسیه افزایش داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان