Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌های تازه در قره‌باغ میان آذربایجان و ارمنستان آغاز شده است؛ مناقشه‌ای که از حدود دو دهه پیش ادامه دارد. در کمتر از سه ماه این دومین‌بار است که درگیری‌ها آغاز می‌شود. جدال بر سر این منطقه کوهستانی که ساکنان آن اکثرا مسیحیان ارمنی هستند، دهه‌هاست بر مناسبات دو کشور و منطقه قفقاز سایه افکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آذربایجان تأکید دارد که این منطقه بر اساس پیشینه تاریخی باید زیر حاکمیت باکو قرار گیرد و ارمنستان می‌گوید ادعای مالکیت این منطقه را ندارد اما با تاکید بر تغییرات جمعیتی منطقه، آن را خودمختار می‌داند و از آن حمایت می‌کند. در این ویدئو دو مقام رسمی دو کشور درباره مواضع کشورهایشان پاسخ داده‌اند.

دریافت 225 MB

* توضیح ضروری: برای تهیه این ویدئو، با شرایط یکسان از وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان درخواست شد تا یکی از مقامات رسمی شامل دیپلمات‌ها یا دیگر مقام‌های دولتی از هر کشور، به پرسش‌های ایسنا در رابطه با دور تازه درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ پاسخ دهند. پس از صحبت‌های مکتوب و شفاهی، انتخاب مشاور ارشد نخست‌وزیر ارمنستان و سفیر آذربایجان در تهران، از سوی دولت‌های دو کشور انجام شد.

* در صورتی که برای پخش و مشاهده نسخه اصلی ویدئو با مشکل مواجه شدید، می‌توانید نسخه کم‌حجم‌تر را در ویدئوی زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

تصویربردار: عماد نعمتی، اسماعیل گلرخ، IPRC.AM / تدوینگر: عماد نعمتی / خبرنگار: سارا سبزی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قره باغ مناقشه قره باغ ناگورنو قره باغ منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارمنستان ایران و آذربایجان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان از جمله انگشتجان شبستر سیل رخ داده است، گفت: سیل امروز هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است.

عبدالصمد رحیمی امروز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: وقوع سیل در منطقه انگشتجان شهرستان شبستر منجر به ورود خسارت به حدود ۴ دستگاه خودرو شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وقوع سیل امروز تلفات جانی به دنبال نداشته و از شهروندان درخواست می‌کنیم به اطلاعیه ها ‌و هشدارهای جوی توجه کنند. 
رحیمی با اشاره به اطلاعیه جوی سطح نارنجی، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از بعداز ظهر روز گذشته(پنجشنبه)  گفت: ضروری است شهروندان از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
وی افزود: راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، فرمانداران، شهرداران و سایر اعضای ستاد بحران در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • (ویدئو) پاسخ‌های عجیب احمدرضا عابدزاده به سوالاتی درباره غذا
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • (ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟