Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم خرداد آغاز به کار کرد و نمایندگان در این مدت به طرح‌های مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ورود کردند.

چندهزار نفری که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایندگان منتخب خراسان جنوبی رای دادند و چندهزار نفری که به دیگر داوطلبان رای دادند، جدا از مطالبه گری از مدیران، حالا چشم به راه عمل به وعده‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان به روایت نمایندگان

در   ۴ ماه گذشته   ورود نمایندگان به طرح‌ها و موضوعات مهمی همچون معیشت، مسکن، اشتغال، ساماندهی پیام رسان‌ها و.. محملی است تا به ارزیابی عملکرد نمایندگان و موضع گیری‌های آنان در قبال طرح‌ها و لوایح بررسی شده مجلس بپردازیم.

موضوع انتخاب رئیس مجلس، رد اعتبار نامه «غلامرضا تاجگردون» و انتخاب «مهرداد بذرپاش» به ریاست دیوان محاسبات کشور و ارائه ۴ طرح اصلی مجلس به شورای نگهبان موضوعات مهمی بود که در این مدت در مجلس مطرح شده؛ اما هنوز معلوم نیست نقش نمایندگان استان در آنچه مجلس انجام می‌دهد چیست؟

هر ۴ نماینده خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی حضور چشمگیری در شبکه‌های اجتماعی دارند. انعکاس دیدار‌ها با مسئولین مختلف کشوری و استانی در صدر فعالیت نمایندگان بود که در صفحات شخصی شان به مردم ارائه کردند.

شفافیت گزینشی!!

با وجود اینکه ۴ نماینده در مورد شفافیت آرا نظر مثبت داشتند، اما کمترین حوزه اطلاع رسانی که در تحلیل صفحات شخصی اینستاگرامی نمایندگان به چشم می‌خورد شفافیت آرا بود.

نمایندگان مردم استان در سه موضوع انتخاب رئیس مجلس، رد اعتبار نامه «غلامرضا تاجگردون» و انتخاب «مهرداد بذرپاش» به ریاست دیوان محاسبات کشور و ارائه ۴ طرح اصلی مجلس به شورای نگهبان موضع و رای خود را شفاف برای مردم اعلام نکرده بودند.

نمایندگان خراسان جنوبی برای این موراد باید ۲۸ گزارش به مردم ارائه می‌دادند که تنها به ۵ مورد شفاف سازی اکتفا کردند.

مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه جزو ۹ نماینده‌ای است که بیشترین مشارکت را در رأی گیری‌های جلسات علنی مجلس در سه ماه اول اجلاسیه اول دوره یازدهم داشته است.

پنجره اطلاع رسانی کمیسیون؛ همچنان بسته

به گفته مسئولین دفتر یکی نمایندگان مجلس ، از ابتدای شروع مجلس یازدهم به طور متوسط هر کمیسیون هفته‌ای ۲ جلسه تشکیل داده است، اما مجموع گزارش‌هایی که نمایندگان از کمیسیون‌های تخصصی شان داده اند، به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد!

این نمایندگان تاکنون اعلام نکرده اند که در چند جلسه کمیسیون تخصصی خود حضور یافته اند و اولویت هایشان در جلسات چه بوده است؟

کمیسیون‌های تخصصی نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی کدامند؟

مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است که در راستای شناخت نقاط ضعف فرهنگی استان با نماینده ولی فقیه ، رئیس صدا و سیما ، فرهنگ و ارشاد  و شورای فرهنگ عمومی جلساتی تشکیل داد.

حسین خسروی عضو کمیسیون سیاست داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی و سلمان اسحاقی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص کمیسیون تخصصی خود مواردی را گزارش نکرده بودند.

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دیداری با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در خصوص توسعه متوازن و عدالت محورانه صنعت پتروشیمی در کشور به خصوص مناطق شرقی گفتگو کرد.

او همچنین در راستای کمیسیون تخصصی خود با مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران هم دیدار کرده است

آیا ۴ سال دیگر اثرات کرسی نمایندگی این نماینده در انرژی های تجدیدپذیر استان هویدا خواهد بود ؟

تعامل دوسویه نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه لازمه شفاف‌سازی

نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به سبک نمایندگان سال های قبل نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار نکردند.

جعفری فعال رسانه ای  گفت : مطالبه ای را در فضای مجازی مطرح کردیم و با توجه به شعار شفافیت نمایندگان گزارش عملکردی در 4 محور از آنان درخواست کردیم.

او افزود : محورهای این شامل شامل گزارشی در مورد مباحث توسعه استان ، تعداد طرح های امضا شده در مجلس ، طرح های ارائه شده توسط نمایندگان استان و سوالات مطرح شده در کمیسیون ها از وزرا و مسئولین دولتی می شود.

جعفری گفت : نماینده بیرجند درمیان و خوسف از این مطالبه استقبال کرد و قول تشکیل یک نشست خبری با اصحاب رسانه به هنگام بازگشت به حوزه انتخابیه را داد.

این فعال رسانه ادامه داد : نماینده قاینات و زیرکوه نیز طی پیامی آمادگی خود برای اعلام گزارش را اعلام کردند.

او افزود : نماینده نهبندان و سربیشه و نماینده فردوس ، طبس ، بشرویه و سرایان هیچ واکنشی به این مطالبه نشان ندادند.

جعفری بیان کرد :درمدت ۴ ماهه که از شروع مجلس میگذرد ارتباط یک سو با نمایندگان با رسانه های استان را میتوان خوب ارزیابی کرد اما ما معتقدیم برای اینکه نماینده بتواند سوالات موجود در ذهن موکلین خود را پاسخ دهد باید از برنامه گفتگو محور  از قبیل نشست خبری استفاده کرد.

 مجلس از ابتدا با چالش‌های جدی روبرو بوده است

شبانی فعال رسانه‌ای و کارشناس مسایل سیاسی گفت: پس از شروع به کار خانه ملت، یکی از مهم‌ترین چالش‌های مجلس رد اعتبارنامه تاجگردون نماینده منتخب مردم گچساران بود که در تاریخ مجلس شورای اسلامی بی سابقه بود و در کمیسیونی که قرار بود این اعتبارنامه به رای گذاشته شود، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان حضور داشت و در این قضیه خوب و شفاف عمل کرد.

او افزود: انتخاب «مهرداد بذرپاش» به ریاست دیوان محاسبات کشور، رویداد مهم و البته بحث برانگیز مجلس یازدهم بود که همه نمایندگان موضع و رای خود را شفاف برای مردم اعلام نکردند و در شفافیت نمره خوبی نگرفتند.

شبانی تصریح کرد: از ۴ نماینده استان، ۳ نماینده در انتخاب کمیسیون نمره قبولی نگرفتند و بد عمل کردند و تنها نماینده مردم نهبندان و سربیشه به سراغ تخصص خود در حوزه نفت رفت و در تعیین کمیسیون انرژی درست عمل کرد.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: بی تجربگی نمایندگان خراسان جنوبی در کار قانونگذاری باعث می‌شود که در ۴ ماه اول، نحوه فعالیت در مجلس را فرابگیرند وحداقل در یکسال اول انتظار داریم طرح‌ها و برنامه‌های خوبی را در بودجه بگنجاند یا برای استان به رای بگذارند.

بیشتر بخوانید

از تحقق آرزو‌های ریلی مردم تا ناکامی مجلس در اجرای قانون حذف کنکور ساز ناکوک شهریه‌های کلان در رسیدن به عدالت آموزشی  باید نیروی جوان به بدنه دولت تزریق شود

شبانی تصریح کرد: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در امر تقنین بهتر از دیگر نمایندگان عمل کرده است و در حال حاضر در کمیسیون شورا‌ها که کمیسیون مهمی است حضور دارد و امیدواریم که بتواند از ظرفیت کمیسیون استفاده کند.

شبانی فعال رسانه‌ای و کارشناس مسایل سیاسی در ادامه با تحلیلی از دیدار‌های نمایندگان گفت: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با مردم دیدار‌های کم، اما با کارشناسان در حوزه‌های مختلف، دیدار‌های زیاد داشته است.

این فعال رسانه ای، نقطه ضعف جدی خسروی را عدم مدیریت صفحه رسانه‌ای اش اعلام کرد و گفت: مدیریت این کار به دست یک فرد در بیرجند انجام می‌شود و پیام‌ها و مطالباتی که مردم برای نماینده ارسال می‌کنند، به رویت وی نمی‌رسد.

شبانی بیان کرد: اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه، جزو جوان‌ترین نماینده‌های مجلس است که کم تجربه، اما پرانگیزه است و در زمینه دیدار‌های مردمی خوب عمل کرده است.

او افزود: اسحاقی نطق پیش از دستور، سخنرانی و دیدار‌های سیاسی مهمی داشته است که حداقل توانسته پیام زرشک کاران و زعفران کاران قائنات و زیرکوه را به گوش مسئولان کشوری برساند که می‌توانیم او را در این زمینه موفق بدانیم.

کارشناس مسایل سیاسی گفت: این نماینده در منطقه، مردمی ظاهر شده است، اما شاید بهتر باشد در کنار دیدار‌های مردمی، با کارشناسان و نخبگان شهرستان هم دیدار‌های جداگانه‌ای داشته باشد.

او عملکرد نماینده مردم نهبندان و سربیشه را در مجلس بهتر و قابل قبول‌تر از بقیه نمایندگان دانست و گفت: نخعی آرا و نظرات خود را در حوزه‌های مختلف به صورت شفاف بیان می‌کند.

این کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: نخعی در زمینه بنیاد مستضعفان موضع خیلی منطقی و خوبی گرفت و صریحا اعلام کرد عملکرد بنیاد مستضعفان مطلوب نیست و مردم به عملکرد بنیاد اعتراض دارند.

شبانی از دیگر نقاط قوت نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی را فعال بودن صفحه رسانه‌ای اش دانست و گفت: فضای مجازی، بستر ارتباط مردمی است و نخعی در این زمینه خوب عمل کرده، اما در ارتباط با عشایر مناطق نهبندان ضعیف عمل کرده است.

او  گفت: کار نماینده نهبندان و سربیشه به علت روبرو بودن با حوزه‌ای پر از مسئله و چالش، او را وادار می‌کند تا به صورت مداوم با مسئولان کشوری گفتگو و دیدار کند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: نخعی نیز مانند دیگرنمایندگان با کارشناسان و نخبگان شهرستانی و استانی، کمتر از مردم دیدار کرده است.

شبانی بیان کرد: نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان به دنبال شناخت پتانسیل‌های منطقه است و با کارگران دیدار‌های زیادی دارد که انشاالله بتواند مطالبات کارگران را پیگیری کند.

او افزود: با این حال هنوز ما نطق‌های قوی از  نصیرایی در مجلس ندیده ایم و در کمیسیون فرهنگی هم خیلی بهتر می‌توانست عمل کند.

مطالبه گری صحیح، نقشه راه برنامه‌های نماینده

آموزش مطالبه گری صحیح به مردم و به دنبال آن ایجاد شرایط پاسخگویی برای نمایندگان، اصلی‌ترین راهکار برای تحقق آرمان‌های انقلاب و گام گذاشتن در مسیر درست است.

متین پور کارشناس مسایل سیاسی گفت: در حوزه مطالبه گری مردم از نماینده، زیرساخت‌هایی لازم است تا نمایندگان بتوانند گزارش درستی ارائه کنند.

او افزود: زیرساخت را می‌توان از طریق رسانه، حوزه فرهنگی استان و فضای مجازی ایجاد کرد تا هم شرایط پاسخگویی برای نمایندگان دولت و مجلس فراهم کنیم و هم شرایطی فراهم شود تا مردم بدانند چه میخواهند وپاسخگویی درست اتفاق بیفتد.

متین پور گفت: نخبگان باید نوع مطالبه گری از نمایندگان را برای مردم روشن کنند و جایگاه نمایندگی و وظایفش را به خواص و عوام آموزش دهند.

مردم از نمایندگان چه  می خواهند؟

کارشناس مسایل سیاسی در ادامه گفت: بزرگترین خواسته مردم از نماینده باید این باشد که در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب چه ریل گذاری‌هایی را انجام داده اید و چه نقشی در ریل گذاری‌ها داشتید و در مسائل و مشکلات مختلف در کشور چگونه از طریق مجلس برآن نظارت کردید و ساختار‌های نادرست را برای به هدف رساندن کشور اصلاح کردید.

او افزود: از نماینده مطالبه کنیم برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب از نماینده تراز انقلاب چه کردیه اید؟ مطالباتی که رهبر در دیدار با نمایندگان مطرح کردند به کجا رسید؟ برای تحقق آن چه کردید؟

متین پور ادامه داد: یکی از کاردکرد‌های مجلس مطالبه از دولت است که در این حوزه چه کردند و به چه دلایلی نتوانستند؟

او گفت: درخواست‌ها و مطالبات از نمایندگان باید بر اساسوظایفشان باشد و نماینده باید بداند در این حوزه‌ها از وی مطالبی گری می‌شود.

این کارشناس مسایل سیاسی افزود: همه نمایندگان کانال و سایت‌های متنوعی برای ارائه گزارش دارند، ولی مطالبه گری به این شکل صحیح نیست و هیچکدام از نمایندگان تاکنون مطالبه گری خوبی از جایگاه نمایندگی ارائه نداده اند.

متین پور گفت: نمایندگان در راستای مطالبه گری مردم صفحات مجازی را پر می‌کنند و تا زمانی که مطالبه مردم مرتبط با وظایف قانونی نماینده نباشد، نماینده از وظایف اصلی خودش دور می‌شود.

نمایندگان، ملی بیندیشند، استانی عمل کنند

شبانی فعال رسانه‌ای و کارشناس مسایل سیاسی با انتقاد از عملکرد و موضع گیری محلی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: این انتقاد جدی به ۴ نماینده وارد است که به جای نگاه استانی در نظر گرفتن منافع کلان، سراغ مسایل منطقه‌ای و حوزه‌ای انتخابیه شان می‌روند.

او تصریح کرد: بودجه اساسی مملکت دست مجلس است و هر ۴ نماینده باید باهم تلاش کنند، چانه زنی کنند تا بودجه استان افزایش یابد، فاینانس بگیرند، سرمایه گذاری دولت را در منطقه افزایش دهند و در کنار استاندار برای این مسائل فکر کنند.

شبانی با بیان اینکه اگر نمایندگان استانی فکر کنند باعث پیشرفت استان خواهد شد گفت: در کنار پیشرفت استان، شهرستان‌ها هم رشد می‌کنند و نمایندگان خراسان جنوبی باید تلاش کنند تا مانند نمایندگان استان اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی که شهرستانی عمل نمی‌کنند و کاملا استانی جلو می‌روند، عمل کنند.

ارزیابی دشوار در فقدان غیبت احزاب

حجت الاسلام عبادی، نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی  گفت: ما در کشور حزب واقعی دارای برنامه نداریم که اگر قدرت را بدست گیرد در هر حوزه‌ای چه کاری خواهند کرد و رقابت‌ها باید بر سربرنامه باشد، وقتی برنامه نیست سر تخریب رقابت می‌کنند و به جای گشایش امور، باعث تخریب نظام می‌شوند و کمک شایانی به ضدانقلاب می‌کنند.

او افزود: شورای نگهبان نباید به حزبی که برنامه‌ی مورد تایید نخبگان نداشته باشد اجازه فعالیت سیاسی و حرکت به سوی قدرت و دور خیز برای رسیدن به مناصب را بدهد.

حجت الاسلام عبادی گفت : اگر اینگونه شود، مردم هم بعد از ۴ سال سردرگم نیستند و حزب پاسخگوی مردم خواهد مردم بود.

برای ارزیابی عملکرد نمایندگان باید با گذشت زمان، شاخص‌های نظارت، ابتکار، شفافیت، تعامل و دیگر شاخص‌هایی از این قبیل را برای تک تک نمایندگان بررسی کرد تا بتوان به ارزیابی واقع بینانه‌ای از فعالیت‌های قانونگذاری و نظارتی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی رسید.

با گذشت حدود ۴ ماه از فعالیت مجلس یازدهم، مردم از نمایندگان این انتظار را دارند که در بزنگاه‌های کشور شفاف و شجاعانه عمل کنند؛ روحیه فسادستیزی، بی پرده بودن و صریح بودن با مردم ودرصحنه بودن خصوصیاتی است که یک نماینده باید داشته باشد.

گزارش از فهیمه کدخدا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی نمایندگان خراسان جنوبی مجلس شورای اسلامی کارشناس مسایل سیاسی نهبندان و سربیشه نمایندگان استان فعال رسانه فعال رسانه ای درمیان و خوسف نماینده مردم مردم بیرجند عضو کمیسیون مطالبه گری ۴ نماینده متین پور دیدار ها عمل کرده طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور برگزار خواهد شد تا تکلیف ۴۵ منتخب دیگر مجلس دوازدهم مشخص شود. این درحالی است که تکلیف ۲۴۵ نفر از منتخبین مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ مشخص شده و قرار است این افراد به مدت ۴ سال بر صندلی سبز بهارستان تکیه بزنند.

اما سوالی که اکنون قبل از انتخاب هیئت رئیسه و رئیس جدید مجلس مطرح است این است که چه کسی مجلس دوازدهم را اداره خواهد کرد.

طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مسن‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‌عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به ‌عنوان نایب‌رئیس و دو نفر از جوان‌ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر، معین می‌شوند و در جایگاه هیئت‌ رئیسه قرار می‌گیرند. در صورت تساوی سن، هیئت‌رئیسه سنی با قید قرعه از بین مسن‌ترین و جوان‌ترین نمایندگان حاضر تعیین خواهد شد.

وظیفه هیئت رئیسه سنی اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف ، اقتراع شعب و اجرای انتخابات هیأت ر ئیسه موقت است که بعد از تعیین ترکیب هیئت رئیسه موقت، کار هیأت رئیسه سنی به پایان می‌رسد.

مسن‌ترین نمایندگانی که در مجلس دوازدهم حضور دارند علی‌عسکر ظاهری متولد ۱۳۳۰ از حوزه انتخابیه مسجد سلیمان و حسینعلی شهریاری متولد ۱۳۳۰ از حوزه انتخابیه زاهدان هستند.

از آنجا که هر دو نماینده همسن هستند طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس باید بین آن‌ها برای ریاست بر هیئت‌رئیسه سنی قرعه‌کشی شود.

جوان‌ترین نمایندگان مجلس دوازدهم هم روح‌الله نجابت متولد ۱۳۶۸ از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، عباس قدرتی زوارم متولد ۱۳۶۸ از حوزه انتخابیه شیروان و عبدالحسین همتی سراپرده متولد ۱۳۶۸ از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان هستند که قرعه‌کشی مشخص می‌کند که چه کسانی می‌توانند در هیئت‌رئیسه سنی حضور داشته باشند.

اسامی مسن‌ترین و جوان‌ترین نمایندگانی که در دور اول انتخابات موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی شده‌اند به شرح ذیل است:

مسن‌ترین نمایندگان راه یافته به مجلس دوازدهم

نام و نام خانوادگی

متولد

حوزه انتخابیه

علی‌عسکر ظاهری

۱۳۳۰

مسجدسلیمان

حسینعلی شهریاری

۱۳۳۰

زاهدان

وحید احمدی

۱۳۳۱

کنگاور و صحنه و هرسین

سید محمد موحد

۱۳۳۱

کهگیلویه و بهمئی و چرام

محمدرضا محسنی ثانی

۱۳۳۱

سبزوار و جغتای و جوین

سید مسعود خاتمی

۱۳۳۲

گلپایگان و خوانسار

فداحسین مالکی

۱۳۳۳

زاهدان

کامران غضنفری

۱۳۳۵

تهران

مصطفی مطورزاده

۱۳۳۵

خرمشهر

عبدالغفور امان زاده

۱۳۳۵

گرگان و آق‌قلا

محمدمهدی مفتح

۱۳۳۵

تویسرکان

جبار کوچکی‌نژاد

۱۳۳۶

رشت و خمام

علی امامی‌راد

۱۳۳۶

کوهدشت و رومشکان

حسن قشقاوی

۱۳۳۶

رباط کریم و بهارستان

محمدصالح جوکار

۱۳۳۶

یزد و اشکذر

سید موسی موسوی

۱۳۳۷

لامرد و مهر

علی‌اکبر علیزاده برمی

۱۳۳۸

دامغان

حمیدرضا حاجی‌بابایی

۱۳۳۸

همدان و فامنین

بیت‌الله عبداللهی

۱۳۳۸

اهر و هریس

جعفر پورکبگانی

۱۳۳۹

بوشهر، گناوه و دیلم

جوان‌ترین نمایندگان راه یافته به مجلس دوازدهم

نام و نام خانوادگی

متولد

حوزه انتخابیه

روح‌الله نجابت

۱۳۶۸

شیراز و زرقان

عباس قدرتی زوارم

۱۳۶۸

شیروان

عبدالحسین همتی سراپرده

۱۳۶۸

زرند و کوهبنان

امیرحسینی ثابتی

۱۳۶۷

تهران

محسن فتحی

۱۳۶۶

سنندج، دیواندره، کامیاران

یاسر اسلام‌دوست

۱۳۶۵

طوالش و رضوانشهر و ماسال

زهرا خدادادی

۱۳۶۵

ملکان و لیلان

کمال حسین‌پور

۱۳۶۴

پیرانشهر

علی خضریان

۱۳۶۳

تهران

محمد سرگزی

۱۳۶۳

زابل

مهدی فلاح

۱۳۶۳

رشت و خمام

فاطمه جراره

۱۳۶۳

بندرعباس و قشم

مجتبی یوسفی

۱۳۶۲

اهواز

محمد خوش سیما

۱۳۶۲

گرمی و انگوت

زهرا سعیدی مبارکه

۱۳۶۲

مبارکه

ابراهیم رضایی

۱۳۶۱

دشتستان

مصطفی پوردهقان

۱۳۶۱

اردکان

بهشید برخوردار

۱۳۶۰

زرتشتیان

ولی داداشی

۱۳۶۰

آستارا

البته شایان ذکر است که بعد از برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه و مشخص شدن تکلیف ۴۵ نماینده دیگر این دوره از مجلس، امکان تغییرات در لیست فوق وجود دارد.

کد خبر 849616 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم