Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:13:47 GMT

اربعین دفاع|مردم چگونه به جبهه‌ها کمک می‌کردند؟+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۷۶۴۰

اربعین دفاع|مردم چگونه به جبهه‌ها کمک می‌کردند؟+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

عده زیادی از مردم در شهرها و روستاها در دفاع مقدس توان شرکت در میادین جنگ را نداشتند اما به طرق مختلف دیگری به جبهه‌ها یاری می‌رساندند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در دوران هشت سال دفاع مقدس برخی از مردم که توان شرکت در امور رزمی را داشتند، فرصت را غنیمت شمرده و راهی میادین جنگ می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد در خط مقدم جبهه و درگیری رو در رو با دشمن بعثی تعیین کننده اوضاع جبهه‌ها بودند. اما در این میان عده‌ای هم بودند که علاوه بر داشتن عقیده بر مشارکت در جهاد علیه دشمن، توان یا شرایط شرکت در جبهه‌ها را نیز نداشتند. مثل زنان که نمی‌توانستند در جنگ شرکت کنند و یا پیرمردان و مردانی که به علت های گوناگون همچون بیماری، نوع شغل و ... امکان حضور در جبهه را نداشتند.

این افراد اما عقب ننشسته و در پشت جبهه به خدمت به رزمندگان اسلام مشغول می‌شدند. بخشی از فعالیت های پشتیبانی جنگ و پشت جبهه از خود خانه‌های مردم آغاز می‌شد. آنجا که زنان دور هم جمع می‌شدند و به دوخت و دوز و بافتنی برای رزمندگان مشغول می‌شدند. یا مراکزی همچون مساجد مدارس که کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم را برای ارسال به جبهه‌ها جمع آوری می‌کردند. فیلمی از کمک‌های دانش آموزان مدرسه امامت به جبهه‌ها در ادامه قابل مشاهده است:

 

شور خدمت به جبهه‌ها در همه کوچه‌ها و محله‌ها و حتی در روستاهای کوچک هم نمایان بود. هر کس هرچقدر در توان داشت به کار می‌بست تا در این کارزار مفید باشد. یکی کیسه کیسه برنج از حجره‌اش در بازار راهی کمک به جبهه‌ها می‌کرد و دیگری تنها النگوی دستش را درآورده و به جبهه می‌بخشید. زنان تازه عروس از جواهرات عروسی‌شان و پیرزن‌ها از پس انداز قدیمی‌شان می‌بخشیدند. حتی روستاییان که کمک نقدی برای جبهه‌ها نداشتند، ماست و پنیر دام‌هایشان و غلات زمین‌هایشان را اهدا می‌کردند. یا به دست خود مربا و نان پخته راهی جبهه‌ها می‌کردند.

اربعین دفاع|عزاداری رزمندگان در دفاع مقدس چگونه برگزار می‌شد؟اربعین دفاع|لحظه تلخ اعلام خبر محاصره آبادان+عکس و فیلماربعین دفاع|شب‌های عملیات در دفاع مقدس چگونه می‌گذشت؟+عکس و فیلماربعین دفاع|رزمندگان چگونه به جبهه اعزام می‌شدند؟+عکس و فیلم

شوقی که مردم برای رساندن کمک‌هایشان به دست رزمندگان داشتند خود مانورهای مردمی شکوهمندی را می‌ساخت که شاید در 40 سال اخیر بی نظیر بوده باشد. رفتارهایی که منحصر به یک نظام اسلامی بود و کمتر ملتی در دنیا در دوران جنگ خود نظیر آن را مشاهده یا تجربه کرده است. فیلم جالبی از کمک‌های مردمی روستای تفریجان استان همدان به جبهه در ادامه قابل مشاهده است:

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی مسجد خانواده شهدا شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس زندگی روستایی مسجد خانواده شهدا شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس جبهه ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد: ۱- علیرضا سلیمی، ۲- غلامحسین رضوانی، ۳- محمد سراج، ۴- زهره سادات لاجوردی، ۵- زهره طبیب‌زاده، ۶- فاطمه قاسم پور، ۷- مجتبی زارعی، ۸- حسین صمصامی، ۹- حسین نجابت، ۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، ۱۱- علی اصغر پورمحمدی، ۱۲- حسن خجسته باقرزاده، ۱۳- مهدی شریفیان، ۱۴- مهدی عسگری، ۱۵- عبدالحسین روح الامینی و ۱۶- سعید آجرلو

کد خبر 6095163

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • کارگرانی که در روز کارگر هم تریبونی نداشتند!
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد