Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@12:10:30 GMT

شناسایی ۷۴ بیمار کرونایی در جهرم

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۸۶۹۶

شناسایی ۷۴ بیمار کرونایی در جهرم

ارجمند گفت: با شناسایی ۷۴ بیمار جدید کرونایی در شهرستان جهرم و خفر شمار مبتلایان به این بیماری به سه هزار و ۷۳۷ نفر رسید.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، افزایش شمار بیماران کرونایی در روزهای اخیر را بسیار نگران کننده دانست و گفت: درصورت تداوم این روند با موج سوم بیماری کرونا و به تبع آن همه گیری این اپیدمی در جامعه رو به رو می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه متاسفانه روزهای سختی برای کادر سلامت، پرستاران و پزشکان به وجود آمده است، افزود: این روند سبب شد تا روز گذشته وضعیت شهرستان های جهرم و خفر از نارنجی به قرمز تغییر پیدا کند.

 

وی از بی اعتنایی برخی افراد در استفاده از ماسک گلایه کرد و گفت: تداوم این روش در جامعه باعث افزایش شیوع بیماری کرونا و از دست دادن شمار دیگری از همشهریان می شود.

 

ارجمند با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، عنوان کرد: متاسفانه روز گذشته شاهد شناسایی 74 بیمار جدید مبتلا به کرونا بودیم که این رقم به نسبت آمارهای اخیر با افزایش بسیاری رو به رو بوده است.

 

وی با اشاره به مجموع آمار مبتلایان به کووید19 در شهرهای جهرم و خفر ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی از ابتدا تا کنون در شهر جهرم 2 هزار و 863 نفر و در شهرستان خفر نیز 336 نفر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه همچنین در بخش «کردیان» شهرستان جهرم 125 نفر، در بخش «سیمکان» 85 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند، اذعان کرد: در مجموع تعداد سه هزار و ۷۳۷ نفر در شهرستان های جهرم و خفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

وی همچنین آمار بیماران کرونایی سایر شهرستان های استان فارس که برای درمان به مرکز درمانی شهرستان جهرم مراجعه کرده اند را 323 نفر دانست و گفت: بیماران کرونایی سایر مراحل درمان خود را تحت نظارت کادر درمان بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم سپری می کنند.

 

ارجمند تعداد کل نمونه های گرفته شده تا کنون را 10 هزار و 943 مورد عنوان کرد و افزود: تا کنون تعداد سه هزار و 280 بیمار به بهبودی رسیده و از قرنطینه خارج شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماران در قرنطینه نیز اشاره کرد که در حال حاضر تعداد آنها 452 نفر بوده که مراحل درمان خود را در منزل سپری می کنند.

 

وی تعداد كل بیماران بستري مشكوك و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را 35 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد،  29 بیمار در بخش های عمومی و ۶ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند به ترخیص 10 بیمار کرونایی از بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین روز گذشته تعداد پنج بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان به شمار جان باختگان کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر اشاره کرد که تعداد آنها 82 نفر بوده و 11 نفر آنها از اهالی شهرستان خفر هستند.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا کرونا شهرستان های جهرم و خفر بیماران کرونایی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زیرکوه گفت: در پی بارندگی پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری در یک بازه زمانی چند ساعته، تعداد ۴۵ سازه آبخیزداری با حجم ۲میلیون و ۳۰۰هزار مترمکعب آبگیری و سرریز شد. 

رجبی افزود: این سیلاب بی سابقه درشهرستان به تعداد ۲۰ سازه (از ۱۰تا ۱۰۰درصد) که تماما بند‌های قدیمی هستند خسارتی بالغ بر ۸۳میلیارد تومان وارد کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اشکالات فنی این سازه ها، در برخی حوزه ها، وجود بندسار‌های مردمی که اغلب درحاشیه رودخانه‌ها بدون رعایت نکات فنی ساخته شده از دیگر عوامل تشدید خسارت سیلاب در این منطقه بود، گفت: در شهرستان زیرکوه تعداد ۵ حوزه مهم فاقد مطالعه وجود دارد که نیازمند تامین اعتبار و انجام مطالعات جامع آبخیزداری است.

رجبی افزود: علاوه بر سازه‌های ذکر شده، تعداد ۳۵ سازه اولویت دار و مهم هم در حوزه‌های دارای مطالعه طراحی شده که در انتظار تامین اعتبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی