Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل زندان های استان تهران در بازدید از ندامتگاه قزلحصار با تاکید بر لزوم گسترش فضاهای اشتغال و حرفه آموزی گفت: در دوران مبارزه با کرونا که جامعه درگیر آن است با تمام توان و تلاش شبانه روزی تمام نیروهای شاغل در زندان، پروتکل های بهداشتی با دقت رعایت می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحشمت اله حیات الغیب اظهار داشت: در کنار رعایت تمام موازین بهداشتی و حفظ سلامتی مددجویان، ظرفیت اشتغال در کارگاه ها و داخل اندرزگاه ها را به ۵۰ درصد خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اشتغال زندانی از یک سو موجب حرفه آموزی، رشد استعدادهای هنری و غنی سازی اوقات فراغت وی شده، از سوی دیگر زمینه درآمدزایی برای خود و کمک به امرار معاش خانواده در طول حبس را فراهم می کند.

مدیر کل زندان های استان تهران همچنین گفت: با پایان دوران حبس نیز مرکز مراقبت بعد از خروج استان بر حسب گواهینامه های مهارتی و آموزشی معتبر که بدون درج نام زندان دریافت کرده اند، وام های خوداشتغالی اعطاء می نماید.

حیات الغیب تصریح نمود: محصولات تولید شده در زندان ها، بازارهای داخلی و خارجی خوبی دارد و منبع درآمد مناسبی نیز برای مددجویان ایجاد شده تا در کنار آموزش های رایگان، هم معیشت خانواده را تامین کنند و هم بعد از آزادی با استفاده از وام های خوداشتغالی و کمک های مرکز مراقبت بعد از خروج کارگاه های تولیدی راه اندازی کرده و جذب بازار کار شوند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا با افزایش ۲۵ درصدی تعداد زندانیان شاغل در زندانها و توسعه امر حرفه آموزی، یکی از برنامه تحولی سازمان زندانها در زمینه اشتغال حداقل نیمی از محکومان زندان محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در دوران مبارزه با کرونا که جامعه درگیر آن است با تمام توان و تلاش شبانه روزی تمام نیروهای شاغل در زندان، پروتکل های بهداشتی با دقت رعایت می شود.

همچنین در این بازدید مدیر ندامتگاه قزلحصار نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های اصلاحی و تربیتی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی شده داوطلبان می توانند در واحدهای اشتغال و حرفه آموزی فعالیت کنند.

اشکان کمالی افزود: بیش از دوازده هزار متر مربع برای این بخش در نظر گرفته شده، کارگاه های خیاطی، سراجی، کفاشی، نساجی، فلزکاری، صنایع چوب، مونتاژ لامپ، تراشکاری، تابلوسازی، محصولات فرفورژه، سیم پیچی و نقاشی در این ندامتگاه دایر هست که روزانه مددجویان علاقمند مشغول به کار و تولید هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد محکومین در این مرکز مشغول کار هستند و به زودی فضای اشتغال برای ۲۵ درصد دیگر از داوطلبان واجد شرایط به بهره برداری خواهد رسید.

کمالی افزود: ماسک های بهداشتی، گان پزشکی، لباس های نظامی، چرم و روکش صندلی های خودروها و کیسه های خواب از مهمترین تولیدات کارگاه های خیاطی این ندامتگاه است.

بنا به این خبر، مدیرکل زندان های استان تهران با مثبت ارزیابی نمودن فعالیت های آموزشی و حرفه آموزی مددجویان، دستورات لازم را صادر نموده، مقرر شد توسعه فضاهای اشتغال با سرعت ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ندامتگاه قزلحصار درآمدزایی اشتغال مددجویان حرفه آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان