Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:45:00 GMT

درخواست رسمی قطر برای خرید جنگنده‌های اف ۳۵

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۹۱۵۵

درخواست رسمی قطر برای خرید جنگنده‌های اف ۳۵

۳ منبع آگاه اعلام کردند قطر درخواست رسمی خریداری جنگنده‌های اف ۳۵ از آمریکا را ارائه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، 3 منبع آگاه از درخواست رسمی قطر برای خرید جنگنده های اف 35 آمریکا خبر می دهند که در صورت تایید نهایی می تواند موجب تنش در روابط ایالات متحده با عربستان سعودی و اسرائیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منابع آگاه افزودند: درخواست خرید جنگنده های اف 35 از سوی قطر، طی هفته های اخیر به آمریکا ارائه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این خبر تاکید کرد: ایالات متحده به عنوان یک سیاست کلی، تا زمانی که رسما به کنگره اطلاع نداده باشد، درباره قراردادهای فروش تسلیحات دفاعی اظهار نظر نمی کند.

وعده سرخرمن آمریکا به امارات درباره جنگنده‌‌های اف 35

 

سفارت قطر در واشنگتن نیز حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است. قطر میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است و بیش از 8 هزار نظامی آمریکایی در این کشور خلیج فارس مستقر هستند.

این درخواست پس از آن مطرح شده است که آمریکا و امارات متحده عربی در ماه اوت قراردادی را برای تحویل جنگنده های اف 35 به امضا رساندند. این قرارداد پس از امضای توافقنامه سازش بین امارات و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا به امضا رسیده است.

اسرائیل به شدت با فروش جنگنده اف 35 به امارات مخالفت کرده و احتمالا با فروش این جنگنده ها به قطر نیز مخالفت خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی نگران آن است که با فروش جنگنده های اف 35 به کشورهای عربی خلیج فارس، برتری نظامی خود را از دست بدهد.

یک منبع آگاه دیگر در واشنگتن نیز گفت: نگرانی های مربوط به روابط قطر با حماس ، سایه سنگینی را بر فروش تسلیحات آمریکا به قطر انداخته است.

روابط آمریکا و قطر نزدیک است. در ماه سپتامبر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در واشنگتن دیدار کردند.

بر اساس توافقات صورت گرفته بین واشنگتن و تل آویو، هرگونه فروش تسلیحات نظامی آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس نباید برتری نظامی اسرائیل نسبت به کشورهای منطقه را زیر سئوال ببرد.

عربستان سعودی نیز که از متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه به شمار می رود، احتمالا با فروش جنگنده های اف 35 به قطر مخالفت خواهد کرد. روابط سیاسی و اقتصادی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با قطر از 3 سال گذشته تاکنون در بن بست جدی قرار گرفته و تلاش های دولت ترامپ برای از بین بردن این بن بست تاکنون به جایی نرسیده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگنده های اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی