Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امروز کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های شهر من مجنون‌تر از همیشه اربعین را برپا کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، چهل روز گذشت، چهل روز از سخت‌ترین روز عمر زینب(س) گذشت امروز دیدارها تازه شد اما دیدار با قبر خاکی برادر، نزدیک به 1400 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و از آن سال تاکنون روز اربعین برای شیعیان و آزادگان روز غم است غمی به اندازه 40 روز اما به بلندای تاریخ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از ما یک سال را در انتظار گذراندیم، یک سال برای دیدن دوباره خیابانی که قلب جهان تشیع در آن می‌زند؛ خیابانی که نامش بین‌الحرمین است اما امسال چرخ روزگار به گونه دیگر چرخید و عاشقان دور مانده از معشوق آه حسرت بر لب دارند که ای کاش دوباره عمری باقی باشد و دیدار یار تازه شود.

اما مسیر دلدادگی بدون توقف است شرط نخست قدم مسیر عاشقی مجنون بودن است و امروز کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های شهر من مجنون‌تر از همیشه اربعین را برپا کردند. امروز از هر سوی این شهر نوای یا حسین(ع) می‌شنوی، امروز اربعینی است که بوی عاشورا می‌دهد.

بین‌الحرمین شیراز امروز میزبان موکب‌هایی است که در سالیان گذشته مسیر نجف تا کربلا را به زائران خدمات ارائه می‌دادند اما امسال  با حضور در بین‌الحرمین شیراز یاد پیاده‌روی اربعین را زنده نگه داشتند.

خوب که می‌نگری حتی شماره عمودهایشان را نیز به یاد مسیر پیاده‌روی اربعین نوشته‌اند، پرچم‌ها و بیرق‌های عزا آویخته شده هر کس اینجا کاری دارد عده‌ای با چای و شربت از عزداران پذیرایی می‌کند و عده‌ای مواد ضدعفونی توزیع می‌کند تا مبادا ویروس منحوس کرونا صدمه‌ای به عزاداران اباعبدالله(ع) بزند.

مراسم‌های عزاداری اربعین حسینی در خانه‌های سمنانی‌ها برگزار شد حاشیه فرهنگ|سنت ایرانی اربعین در انتظار ادبیات داستانی حضور استثنایی موکب‌های استان فارس در اربعین حسینی؛ عشق و محبت به امام حسین(ع) حرکت‌آفرین است

عده‌ای به یاد مسیر پیاده‌روی اربعین کفش عزاداران را واکس می‌زنند، عده‌ای یاد شهدا را زنده نگه داشتند که بدون شک حضورشان در این روز بیش از همیشه محسوس است و عده‌ای نیز با قاب «ما ملت امام حسینیم» هم یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه داشتند و هم لحظات ماندگاری برای مردم عزادار ثبت می‌کنند.

محمد عاشوری مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمدبن‌موسی (ع) در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: امسال به دلیل کرونا نتوانستیم در کربلا خادم زائران باشیم بنابراین تصمیم گرفتیم که در بین‌الحرمین شیراز خدماتی که سال گذشته به زائران می‌دادیم امسال در این مجموعه ارائه دهیم.

وی با اشاره به خدماتی که امسال در بین الحرمین شیراز ارائه می‌شود، افزود: یکی از خدماتی که ارائه می‌شود پخت غذا است که در هر وعده غذایی ناهار و شام 2500 عدد بسته غذایی تهیه می‌شود و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع این غذا توسط گروه‌های جهادی در درب منازل اطراف حرم و محله‌های کم برخوردار توزیع می‌شود.

عاشوری با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده در این موکب بیان کرد: پخت و توزیع نان صلواتی که روزانه از ساعت 16 تا 20 توزیع می‌شود و خدمات پزشکی که به صورت شبانه‌روزی خدمات درمانی ارائه می‌دهد از دیگر فعالیت‌های موکب احمدبن‌موسی(ع) در بین الحرمین شیراز است.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمدبن‌موسی (ع) عنوان کرد: برپایی غرفه‌های فرهنگی و نمایشگاه عکس سال‌های گذشته همچنین جمع‌آوری نذروات و پخش کلیپ از سال گذشته از دیگر برنامه‌ها است.

رزاق‌منش مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) رزمندگان اسلام شرق شیراز  نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هر سال موکب ما در عمود 1125 در مسیر کربلا مستقر بود که امسال با توجه به بیماری کرونا و راه کربلا بسته شد؛ تصمیم بر این گرفتیم که موکب را در بین الحرمین شیراز برپا کنیم. 

وی گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع نوشیدنی‌های سرد و گرم، فعالیت‌های فرهنگی، غرفه‌های حجاب و عفاف، غرفه کودک و توزیع ماسک رایگان  از جمله خدمات موکب رزمندگان است.

رزاق منش افزود: یکی از خدماتی که با توجه به بسته بودن مسیر کربلا به مردم و عزادارن ارائه می‌شود برپایی غرفه واقعیت مجازی است که  با استفاده از دوربین سه بعدی واقعیت کربلا به تصویر کشیده می‌شود و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

سید عباس قانمی‌فرد 28 سال است که افتخار خادمی حضرت شاهچراغ (ع) را دارد و امروز  است متواضعانه زانوی ادب در مقابل عزاداران امام حسین(ع) به زمین زده و کفش زائران را واکس می‌زند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: همراه با خادمان حضرت شاهچراغ(ع) به نیابت حضور در موکب احمدبن موسی (ع) واکس صلواتی می‌زنیم.

این خادم آستان مقدس احمدی و محمدی از سال گذشته می‌گوید؛ اینکه سال گذشته در همین موقع از سحرگاه کنار حرم شریف امام حسین (ع) کفش زائران را واکس می‌زده و امسال اینجا؛ اعتقاد عجیبی است آنجا که می‌گوید: امسال با این مریضی که آمده  امام حسین(ع) همین جا است و هر کس حاجتی دارد اینجا نیز می‌تواند عرض حاجت کند.

گوشه دیگری از بین‌الحرمین شیراز غرفه شهدا برپاست هر چند تصاویر شهدا از شهدای مدافع حرم استان تا شهدای جنگ تحمیلی همه جا حضور دارد و گویی شهدا زنده‌تر از همیشه اربعین را به نظاره نشسته‌اند.

قاسمیان مسئول موکب بنیاد شهید درباره خدماتی که ارائه می‌شود می‌گوید: در این موکب هم محیط مناسب برای عکس فراهم شده و هم برنامه‌ای برای تفال به شهدا است به این صورت که افراد می‌توانند اسامی خود را وارد سیستم کنند و یکی از وصایای شهدا برای آنها به عنوان پیام شهید داده می‌شود.

ابراهیم شیشه‌گر فعال رسانه‌ای استان فارس نیز با طرح ابتکاری زیارت نیابتی را اجرا کرده است، وی می‌گوید: کمپینی با عنوان «ما ملت امام حسینیم» و پیجی با عنوان حضور مجازی راه‌اندازی کردیم که از مردم در قابی با همین عنوان عکس‌برداری و در پیج قرار داده می‌شود.

وی افزود: در ادامه این کار دوستانی که اکنون در کربلای معلا هستند در صفحه اصطلاحا تگ می‌شوند تا به نیابت کسانی که عکس انداختند زیارت کنند.

اینجا بین‌الحرمین شیراز است، دومین نقطه‌ای که در دنیای اسلام نام بین‌الحرمین دارد. مردم شیراز امروز به یاد بین‌الحرمین کربلا و اباعبدالله (ع) در اینجا حضور پیدا کردند و عرض ادب و احترام به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) به جا آوردند، آمدند که بگویند «حسین جان! گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم».

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بین الحرمین شیراز موکب احمدبن موسی ارائه می شود تر از همیشه امام حسین سال گذشته حسین ع عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون