Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه آمریکایی نوشت که رئیس جمهور افغانستان خواستار ادغام طالبان به نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور و کمک آن‌ها در مبارزه با گروه تروریستی داعش است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «بلومبرگ»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان می‌خواهد که طالبان در نیروهای مسلح این کشور ادغام شده و در تلاش برای از بین بردن گروه تروریستی داعش مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش افزود که این نخستین نشانه روشن از چشم‌انداز دولت افغانستان برای نهادهای امنیتی و دفاعی این کشور در صورت پیشرفت در مذاکرات بین‌الافغانی است.

«کامران بخاری» تحلیلگر ارشد در امور جنوب آسیا در اندیشکده مرکز سیاست‌های جهانی درباره آمادگی داعش برای گسترش نفوذ در افغانستان گفت: توافق آمریکا و طالبان یک فرصت مهم برای جذب نیرو توسط داعش است؛ شرایط کنونی شرایط مناسبی برای داعش فراهم کرده تا اعضای افراطی‌تر در میان طالبان را جذب کند.

براساس گزارش سازمان ملل حدود 4 هزار عضو داعش در افغانستان حضور دارند و این گروه تروریستی شبکه‌هایی را در بسیاری از شهرها از جمله کابل ایجاد کرده است؛ طالبان اما آن‌ها را خارجی می‌دانند و در حال حاضر بر سر دستاوردهای ارضی با آنها می‌جنگند.

براساس توافقنامه قطر، طالبان متعهد شده است تا به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان برای تهدید امنیت آمریکا و متحدانش را ندهد.

افغانستان| اعتراف پنتاگون به تاثیر حملات طالبان در نابودی داعشاشرف غنی: با موفقیت مذاکرات صلح زمینه ادغام طالبان فراهم می‌شودآیا دولت افغانستان ظرفیت ادغام طالبان در نیروهای امنیتی را دارد؟

پیش از این نیز سربازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اعتراف به تاثیر حملات طالبان علیه داعش گفته بود که تسلیم گروهی اعضای این گروه تروریستی در پی حملات مداوم آمریکا و طالبان صورت گرفت.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش طالبان اخبار افغانستان داعش طالبان اخبار افغانستان گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا