Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@12:21:12 GMT

مالکان ۷۰ هزار خودرو در سمنان عوارض نمی‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۰۶۴۱

مالکان ۷۰ هزار خودرو در سمنان عوارض نمی‌دهند

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان گفت: نزدیک به ۸۰ هزار خودرو در شهر سمنان تردد دارند که از این تعداد مالکان ۱۰ هزار خودرو عوارض خود را سالانه پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، روح الله سالار اظهار کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد مالکان خودرو در این شهر از پرداخت عوارض خودرو بی‌اطلاع هستند.

وی ادامه داد: مالکان خودروها در صورت پرداخت نکردن عوارض خودرو ۲۴ درصد مبلغ عوارض سالانه جریمه می‌شوند که این جرایم غیرقابل بخشودگی است و مالکان خودرو معمولاً زمانی که اقدام به فروش خودرو می‌کنند از پرداخت عوارض خودرو اطلاع پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان اضافه کرد: کمک رسانه در اطلاع‌رسانی در زمینه لزوم پرداخت عوارض خودرو نقشی مهم در افزایش پرداخت عوارض دارد و انتظار می‌رود رسانه در این زمینه بیش از پیش اطلاع‌رسانی کند.

سالار تصریح کرد: براساس برآوردها ۱۰ تا ۲۰ درصد مالکان خودرو در شهر سمنان عوارض سالانه خودرو را پرداخت می‌کنند.

وی یادآور شد: مالکان خودرو با مراجعه به دفاتر پیشخوان در شهر سمنان می‌توانند نسبت به پرداخت عوارض سالانه خودرو اقدام کنند.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: مالکان خودروهای شخصی، دولتی و ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌ها مشمول پرداخت عوارض می‌شوند.

سالار تاکید کرد: پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در ارتقای خدمات شهری کمک می‌کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با پرداخت به موقع عوارض برای توسعه و آبادانی شهر کمک کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 448718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری سمنان مدیریت شهری مدیران شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان پرداخت عوارض شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرداخت عوارض مالکان خودرو عوارض خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد

سرهنگ موسی بزرگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توقیف این تعداد خودرو در فروردین ۱۴۰۳ نشان از افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

وی با اشاره به اهمیت اعمال قانون و نظارت پلیس راه در ماه فروردین به علت تعطیلات نوروزی و سفرها به منظور ارتقای امنیت ترافیکی، خاطرنشان کرد: پلیس راه سمنان طی فروردین ۱۴۰۳ ا حدود ۶۰ هزار خودرو برخورد قانونی انجام داد که در این بین حدود سه هزار خودرو دارای تخلفات حادثه‌ساز و خطرآفرین از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، انحراف به چپ، و استفاده راننده از تلفن همراه، بودند.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای قانونی با تخلفات رانندگی از سوی پلیس راه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش داشت، تاکید کرد: اعمال قانون و توقیف خودروهای دارای تخلفات حادثه‌ساز راهی موثر برای کاهش سوانح جاده‌ای محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد