Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا فرزان‌راد، همدست و شریک محمد امامی در غارت و چپاول بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت توسعه ساختمان متواری است و زندگی پراضطراب و استرسی را در سنت‌کیس دارد.

به گزارش تسنیم، اعلام اینکه محل اختفا و زندگی امیررضا فرزان‌راد که به همراه محمد امامی متهمان اصلی پرونده بانک سرمایه هستند از سوی دادستانی کشف شده است، از حاشیه‌های قابل ذکر دومین جلسه رسیدگی به اتهامات فساد اقتصادی محمد امامی، امیررضا فرزان‌راد و ۳۲ متهم دیگر پرونده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول امیرقهرمانی، یکی از دو نمایندگان دادستانی تهران که برای قرائت کیفرخواست در دادگاه حضور داشت در بخش پایانی دادگاه ضمن تشریح کلی اتهامات متهم اصلی پرونده، گفت: امیررضا فرزان‌راد هدایت شبکه فساد در خارج از کشور را مدیریت می‌کرد که در حال حاضر فراری است. او از کشور سنت‌کیس اقامت گرفته و در آنجا زندگی می‌کند.

امیرقهرمانی تأکید کرد: فرزان‌راد برای اخذ اقامت در سنت کیس، اسناد جعلی به این کشور ارائه داده و به دنبال این هستیم تا با ابطال اقامت فرزان‌راد، او را به ایران مسترد و دادگاهی کنیم.

با اعلام این خبر که به‌طور حتم به گوش فرزان‌راد رسیده است، او در حال حاضر زندگی پراضطراب و استرسی را پشت سر می‌گذراند و احتمالا منتظر دستگیری و نشستن در جایگاه متهم در دادگاه‌های کشور است.

فرزان‌راد چرا سنت‌کیس را برای فرار و اقامت خود انتخاب کرده است؟

سنت‌کیتس و نویس کشوری جزیره‌ای در در شرق دریای کارائیب در اقیانوس اطلس است. این کشور در سال ۱۹۸۴ (تنها یک سال پس از کسب استقلال از انگلیس) برنامه شهروند اقتصادی را آغاز کرد که در نوع خود پرسابقه‌ترین برنامه برای اخذ اقامت دوم در دنیا محسوب می‌شود.

این برنامه منجر به جذب سرمایه‌های کلان خارجی منجر شد که پایه درآمد و رفاه در این کشور است. به همین دلیل به‌نظر می‌رسد اداره‌کنندگان کشور سنت‌کیس در اعطای اقامت در ازای سرمایه، سوءسابقه متقاضیان را از کشور مبدأ استعلام نمی‌کنند؛ پس حضور در سنت‌کیس بهترین امکان احتمالی برای امیررضا فرزان‌راد است تا بتواند از دسترس دستگاه قضایی ایران در دور بماند.

اتهام فرزان‌راد چیست؟

چرا امیررضا فرزان‌راد برای دستگاه قضایی کشور مهم است که می‌خواهد با ابطال اقامت‌اش در سنت کیس، او را به کشور مسترد کند؟ جواب سؤال در کیفرخواست قرائت شده در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات فساد اقتصادی محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده بیان شده است.

طبق اعلام این کیفرخواست، امیررضا فرزان‌راد به دلیل اعمال مجرمانه و مفسدانه زیر متهم شده است:

امیررضا فرزان‌راد به همراه امامی نقش رهبری و سردستگی گروه مجرمانه سازمان‌یافته را به منظور چپاول وجوه بانک سرمایه عهده‌دار بوده است. فرزان‌راد در کنار محمد امامی، ذی‌نفع قطعی عواید حاصل از اقدامات مجرمانه در بانک سرمایه هستند که نقش محوری در رهبری پروسه عملیات مجرمانه داشته است.

جوابیه استعلامات مراجع قضایی و انتظامی خطاب به مدیران خائن بانک سرمایه توسط فرزان‌راد تنظیم شده و برای ارسال در اختیار مدیران بانک سرمایه قرار می‌گرفته است. حتی اسامی کارشناسان رسمی دادگستری هم برای ارزیابی املاک به منظور تملیک به بانک سرمایه هم توسط وی برای محمد امامی ارسال می‌شده است.

همچنین موارد اولیه عزل و انتصاب مدیران بانک سرمایه هم توسط فرزان‌راد تنظیم شده و برای محمد امامی ارسال می‌شده است. بسیاری از عواید مجرمانه از طریق محمد امامی در قالب محموله‌های قیر به دوبی ارسال شده و وجوه حاصل از فروش محموله‌های قیر توسط فرزان‌راد مورد تحصیل قرار می‌گرفته که برخی از عواید نامبرده شده تبدیل به املاک و خودروهای لوکس در کشورهایی نظیر آلمان و امارات شده است.

امیررضا فرزان‌راد به دلیل تسهیلات کلانی که از بانک‌های رفاه و مسکن از طریق غیرقانونی اخذ کرده بود، به لحاظ ترس از تعقیب کیفری و بازداشت در هشتم دی ماه ۹۱، کشور را به مقصد ترکیه ترک کرده و پس از آن نیز به کشور بازنگشته است و عملیات مجرمانه را به منظور چپاول وجوه بانک سرمایه از کشور امارات از طریق عوامل خود در داخل ایران هدایت کرده است.

امیررضا فرزان‌راد متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از مجرای اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق مشارکت با محمد امامی و تحصیل مال از طریق نامشروع از مجرای دریافت غیرقانونی ۲۶ فقره ضمانت‌نامه‌های بانکی فاقد پشتوانه به مبلغ ۴۵۳ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان از بانک سرمایه به نام ۵ فقره شرکت‌های کاغذی به اسامی الکتروکژال، فنل کژال، راهبرد پویان آدان، پایدار کالای پاسارگاد و جهان گستر پژواک است.

لینک کوتاه: asriran.com/0039EJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دادگاه متهم اقتصادی بانک سرمایه محمد امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد

امتداد- طی مراسمی با حضور اعضای هیات عامل، معاونان، مدیران ارشد بانک ملی ایران، مقامات و مسئولان استانی و کارکنان ستادی اداره امور شعب استان گلستان، آیین تکریم و معارفه سیدحسین حسینی قمی نژاد رئیس جدید اداره امور شعب گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این جلسه حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون امور شعب بانک ملی ایران با اشاره به شکل گیری بانک ملی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور بر اساس عزم و اراده مردم و ایفای نقش چشمگیر در توسعه اقتصادی کشور و مشارکت در اجرای طرح های کلان زیربنایی و روبنایی کشور، بر استمرار بیش از پیش این نقش آفرینی و همراهی با سیاست های پولی و اقتصادی حاکمیت و دولت با لحاظ نمودن و رعایت اصول و منطق بانکداری تاکید کرد.

وی گفت: در سال گذشته همسو با ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی بانک ملی ایران و تحقق ۱۲۵ درصدی در انجام تکالیف دولتی و حاکمیتی ، تکمیل هزاران واحد نیمه تمام صنعتی ، ارتقاء بخش بانکداری بین الملل ، توسعه و ایجاد واحدهای صرافی ملی در ۱۲ استان کشور ، با اجرای طرح عیار ملی و پایش و نظارت مستمر آن در سطوح مختلف بانک با همت و تلاش همکاران موفق به کسب جایگاه نخست منابع در شبکه بانکی کشور شده ایم. 

در پایان این سفر مدیران ارشد بانک  از شعب نوکنده و گزبندرگز استان گلستان بازدید و با همکاران دیدار و گفت و گو کردند.

معاون امور شعب بانک ملی ایران با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالقوه استان گلستان در بخش کشاورزی و صنعت افزود : بانک ملی ایران بر اساس آمایش و ظرفیت سنجی منطقه ای ، حمایت از واحدهای تولیدی اشتغالزا با اولویت طرح های دانش بنیان ، صادرات محور  و همچنین تامین نیازهای اساسی مردم از طریق توجه ویژه به بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه استان و صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش را در دستور کار خود دارد.

در ادامه این مراسم حسن کاظمی عضو هیات عامل بانک ملی ایران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) تحت عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم ، از عزم جدی ، هدف گذاری و برنامه ریزی بانک ملی ایران جهت تحقق منویات معظم له جهت نیل به رشد و توسعه اقتصادی مطلوب خبر داد.

معاون منابع انسانی بانک ضمن یادآوری رسالت وجودی بانک ملی ایران به عنوان یک بانک ملی و مردمی در حمایت از رونق اقتصادی ، تولید، اشتغال و معیشت مردم به عنوان اولویت های یک دهه اخیر کشور و نیز تعامل مناسب و بالای این بانک با مدیران دستگاه های اجرایی و دیگر مسئولان استانی بویژه بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی در استان ، بر ضرورت توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای کارآمد و کارکنان ساعی و توانمند به عنوان سرمایه های داخلی و اصلی بانک تاکید و هم افزایی ، حمایت و تشریک مساعی همه مسئولان استانی در وصول مطالبات غیر جاری و بازگشت منابع به چرخه تولید و اشتغال را خواستار شد.

در بخش دیگری از این مراسم حاجی گلدی کُر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان با اشاره به محرومیت استان گلستان به رغم برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی و داشتن ظرفیت‌های ممتاز، بر لزوم اجرای آمایش منطقه ای و تقویت مزیت های برتر استان تاکید کرد.

وی همچنین از تعامل و همکاری چشمگیر و مثال زدنی بانک ملی با مسئولین اجرایی و اقتصادی استان در حمایت از واحدهای تولیدی و ایفای نقش فعال در بخش های مختلف اقتصادی تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در بخشی از این مراسم حسین قدیر رئیس سابق اداره امورشعب استان گلستان گزارشی از وضعیت عملکردی این اداره در دو بخش پرداخت تسهیلات تکلیفی و مسئولیت های اجتماعی ارائه کرد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون امور شعب بانک ملی ایران با قدردانی از زحمات و تلاش رئیس سابق اداره امورشعب استان گلستان، حکم رئیس جدید این اداره را به سیدحسین حسینی قمی نژاد، اعطاء کرد.

رئیس اداره امورشعب استان گلستان با قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملی ایران با بیان برنامه های خود ، بر لزوم رعایت چهار اصل حق و عدالت ، صداقت ، مدیریت مشارکتی و رضایت مندی عمومی تاکید و اظهار امیدواری کرد با همکاری ، همسویی و مسئولیت پذیری تمامی کارکنان ، همسو با ارائه خدمات به هم استانی های عزیز در بخش های مختلف و همراهی با سیاست های اقتصادی و بانکی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، گام های بلندی را جهت نیل به اهداف تعیین شده از سوی سازمان ، برداریم. 

در پایان این سفر مدیران ارشد بانک از شعب نوکنده و گزبندرگز استان گلستان بازدید و با همکاران این شعب دیدار و گفت و گو کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم