Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به جابجایی ۲۴۲ میلیون تُن کالا در شش ماه نخست سال، گفت: این میزان جابجایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، هشت درصد افزایش یافته است.

‌به گزارش ایمنا، مهران قربانی با اشاره به جابجایی ۲۴۲ میلیون تن کالا بر اساس بارنامه‌های صادرشده در شش ماه نخست سال در کشور افزود: ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا معادل ۲۰ درصد کل، شامل محصولات کشاورزی، دامی و غذایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی کشاورزی، دامی و غذایی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به رغم شرایط شیوع کرونا در کشور تغییر محسوسی نداشته و ثابت بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در خصوص تأمین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل باری کشور گفت: متولی تنظیم بازار لاستیک ناوگان باری از تأمین تا توزیع و برنامه‌ریزی آن در کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فقط مسئولیت توزیع حواله‌های ناوگان عمومی جاده‌ای را از طریق سامانه توزیع حواله بر مبنای معیار پیمایش ناوگان بر عهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه جامع توزیع لاستیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای وجود دارد که بر اساس میزان پیمایش ناوگان جاده‌ای در حال توزیع است.

قربانی افزود: البته این میزان، کفاف نیاز ماه‌های آینده را ندارد و برای تأمین نیاز موجود، مقرر شده است ترخیص لاستیک‌هایی که قبل از اول شهریور وارد بنادر و گمرکات کشور شده‌اند بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور و بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی در دستور کار وزارت صنعت قرار و امکان توزیع حواله آن‌ها در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد تا بر اساس میزان پیمایش، میان رانندگان و مالکان ناوگان فعال حوزه عمومی جاده‌ای توزیع شود.

منبع: ایبِنا

کد خبر 448754

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كاميون حمل بار معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل حمل و نقل جاده ای ناوگان حمل و نقل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی