Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@17:41:30 GMT

مفتح: قیمت‌ها خودسرانه افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۲۱۹۷

 به گزارش مهر، محمدمهدی مفتح با انتقاد از گرانی‌ها، اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی افراد گرانفروشی می‌کنند چرا که قیمت تمام شده بسیاری از اجناس و کالا‌ها بسیار کمتر از آن قیمتی است که مردم بابت تهیه آن کالا‌ها پرداخت می‌کنند.

وی تأکید کرد: قاعدتاً دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و بازرسان اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر قیمت کالا‌ها نظارت کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه دستگاه‌های نظارتی بر قیمت کالا‌ها آن طور که باید و شاید نظارت نمی‌کنند، چرا که اگر این نظارت به خوبی صورت می‌گرفت نباید تا این حد گرانی در جامعه وجود داشته باشد و به اعتقاد بنده در حال حاضر نظارت مؤثر بر بازار وجود ندارد.

مفتح با اشاره به اینکه در سال‌های قبل واحد‌های صنفی ملزم بودند قیمت کالا را روی آن درج کنند، اما الان شاهد این مسئله نیستیم، متذکر شد: همچنین یکی دیگر از مسائلی که در گذشته وجود داشت آن بود که اگر واحد‌های تولیدی می‌خواستند قیمت کالایی را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را اخذ می‌کردند، اما الان چنین شرایطی وجود ندارد و می‌بینیم که قیمت برخی از کالا‌ها لحظه به لحظه تغییر می‌کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد حمایت از مصرف کنندگان نیستیم، گفت: وزارت صمت باید نظارت دقیق بر بازار را در دستور کار خود قرار دهد و اجازه ندهد برخی افراد خودسرانه قیمت کالا‌ها را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است واحد‌های تولیدی قیمت اجناس را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را اخذ کنند که این مسئله می‌تواند باعث شود تا بازار از این وضع آشفته رها شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره علت نوسانات شدید قیمت برخی از کالا‌ها گفت: بی تدبیری و عدم نظارت دولت و همچنین سودجویی برخی ذینفعان در مسیر تولید و توزیع عامل اصلی گرانی کالا‌ها است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم