Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای به خطر افتادن جان یک اسیر فلسطینی که به اعتصاب غذا دست زده است، هشدار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای وخامت حال اسیر ماهر اخرس  هشدار دادند که از 74 روز پیش در زندان های این رژیم دست به اعتصاب غذا زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی جنبش متبوعش با اسیر اخرس، تاکید کرد که سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر بازداشت موقت اسرای فلسطینی، جنایتی در حق اسرا و نقض صریح قوانین و معاهدات بین‌المللی است.

وی خواستار مداخله فوری نهادهای حقوقی برای نجات جان این اسیر فلسطینی و پایان دادن به سیاست بازداشت موقت فلسطینیان شد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، القانوع اشاره کرد که اعتصاب غذای 74 روزه این اسیر فلسطینی بیانگر پایداری مثال زدنی و قهرمانانه وی در راه رسیدن به حقوق مشروع خویش است.

از سوی دیگر، محمد الحرازین از رهبران جهاد اسلامی نیز عنوان کرد که بدون شک اسیر اخرس در نهایت پیروز خواهد شد و سیاست بازداشت موقت فلسطینیان راه به جایی نخواهد برد.

الحرازین اظهار داشت که اگر تار مویی از سر اسیر اخرس کم شود، ملت فلسطین و تمام آزادگان جهان وارد میدان شده و حق او را خواهند گرفت و دشمن صهیونیستی تاوان تعلل در آزادی وی را خواهد داد.

وی از تمام نهادهای حقوقی و بشردوست که با این اسیر فلسطینی اعلام همبستگی کردند، تشکر و تاکید  کرد که حمایت از اسرا در نبرد اعتصاب غذا، وظیفه شرعی؛ اخلاقی و ملی همه است.

خاطر نشان می شود  این اسیر فلسطینی از 74 روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین حماس اسرای فلسطینی اسرائیل جهاد اسلامی فلسطین حماس اسرای فلسطینی اسرائیل اسیر فلسطینی رژیم صهیونیستی بازداشت موقت اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل

یک ژنرال رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با حمله به رفح، به نقش راهبردی «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) در مدیریت نبرد با وجود گذشت ماه‌ها از جنگ اشاره و تاکید کرد که وی به دنبال بیرون راندن صهیونیست‌ها از نوار غزه است.

رای الیوم با اشاره به افزایش شکاف و دو دستگی در اردوی صهیونیست‌ها نوشت: با تداوم جنگ غزه و حملات حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی و تبدیل شدن آن به منطقه اشباح، دامنه انتقادات از کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش یافته و فشار‌ها بر آن تشدید شده، به ویژه آنکه ارتش اشغالگر به اهداف جنگ در زمینه نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

در این زمینه «عاموس گلعاد» ژنرال احتیاط و رئیس مرکز راهبردی در دانشگاه «رایخمن» رژیم صهیونیستی و رئیس سابق دایره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم به نقش راهبردی «یحیی السنوار» در مذاکرات مبادله اسیران اشاره کرد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: السنوار به دنبال خروج ما از غزه است؛ او دستاورد‌های راهبردی زیادی کسب کرده و توان خارج کردن ما از غزه به طور کامل را هم دارد. کابینه هیچ راهبردی در جنگ ندارد.

وی افزود: استراتژی السنوار بازگشت به قدرت است و ما اصرار بر بازگردانیدن اسیران داریم. اگر ما اسیران را نجات ندهیم، پیروزی در کار نخواهد بود. هرکاری برای برگرداندن اسیران باید انجام دهیم، به ویژه نظامیانی که ما مدیون آنها هستیم. ما باید اهداف راهبردی زیادی کسب کنیم که در راس آنها، ایران است؛ کشوری که قدرتمند شده و تهدیدی بزرگ برای ما و نیز جبهه شمالی است.

این ژنرال صهیونیست ضمن مخالفت با حمله به رفح بیان کرد: ورود به رفح تضمین کننده بازگشت اسیران نیست و این کار راهبردی نیست. ما استراتژی نداریم. بیش از شش ماه از جنگ گذشته و همچنان السنوار برای ما شرط می‌گذارد و ما منتظر پاسخ او هستیم و این به دلیل نبود راهبرد است.

گلعاد اضافه کرد: اگر بدون هماهنگی با مصری‌ها و آمریکایی‌ها به رفح حمله کنیم، راهکاری برای جبهه شمالی نخواهیم داشت و جنگی ادامه خواهد داشت؛ جنگی که دامنه آن به کل اسرائیل گسترش خواهد یافت. ما اتحاد راهبردی را از دست خواهیم داد و امکان توسعه صلح و توان مقابله با تهدید اصلی را نخواهیم داشت. تهدید اصلی ایران است.

بر اساس این گزارش، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز ضمن تاکید بر ضرورت انجام توافق مبادله اسیران و مخالفت با حمله به رفح، دغدغه کنونی نتانیاهو را حکم بازداشتی دانست که دیوان بین المللی کیفری علیه آن و رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صادر می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است