Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@03:26:46 GMT

طرز تهیه خورشت نخود فرنگی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۳۵۱۰

طرز تهیه خورشت نخود فرنگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،خورشت نخود فرنگی، یک غذای ساده کلاسیک لبنانی است. ترکیبی از سبزیجات، گوشت و برنج که باب میل ما ایرانی ها است. یک غذای کامل و سالم. لذیذ و دلپذیر، حتی برای بچه ها. شاید ما هم مشابه این غذا را در بین خوراک های ایرانی داشته باشیم. حتی در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم خورشت نخود فرنگی

گوشت خورشتی                      1 کیلوگرم

پیاز متوسط                              1 عدد

نخود فرنگی                             1 کیلوگرم

هویج                                      3 عدد

گشنیز تازه                               1 دسته

سیر                                        8 حبه

رب گوجه فرنگی                         1/4 پیمانه

روغن                                       2 قاشق غذاخوری

چوب دارچین(متو                        2 تکه

میخک(اختیاری)                         1 عدد

زردچوبه                                   به مقدار لازم

نمک                                        1 و 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه                                1/2 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز                         1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه خورشت نخود فرنگی ابتدا لازم است گوشت که مدت زمان بیشتری برای طبخ نیاز دارد، پخته شود. پیازها را نگینی خرد کنید. در قابلمه ای کمی روغن بریزید، پیازها را در آن تفت دهید. بعد از حدود 2  دقیقه، تکه های گوشت خورشتی را روی پیازها بگذارید و تفت بدهید. زردچوبه را روی گوشت بریزید. گوشت ها را زیر و رو کنید. فلفل سیاه نیز اضافه کنید. بعد از اینکه 10 دقیقه گوشت به همراه پیاز، زردچوبه و فلفل تفت داده شد، آب را به قابلمه اضافه کنید. به اندازه ای آب بریزید که روی گوشت ها را کاملا پوشش دهد. 2 تکه چوب دارچین، و میخک هم (در صورت تمایل) در آب بیاندازید. این مواد کمک می کند گوشت شما در نهایت طعم و عطر دلپذیرتری داشته باشد. ابتدا شعله گاز را زیاد کنید و بگذارید با حرارت بالا آب به جوش بیاید. پس از آن که آب شروع به قل زدن کرد، حرارت را کم کنید. اجازه دهید برای 1 تا 1/5 ساعت پخته شود. در انتهای پخت، کمی نمک نیز اضافه کنید.   گشنیز تازه را شسته، ساطوری و ریز خرد کنید. سیرها را از وسط دو نیم کرده، یا به قطعات کوچک تر خرد کنید. درون یک هاون قرار داده. به همراه نصف قاشق چایخوری نمک، خوب بکوبید و له کنید. هویج ها را شسته، پوست بکنید. آن ها را به قطعات مکعبی کوچک خرد کنید. در یک قابلمه ی بزرگ، 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید. گشنیز تازه خرد شده و سیر له شده را اضافه کرده، با حرارت ملایم قرار دهید تا حدود 5 دقیقه سرخ شوند. مراقب باشید سیرها نسوزند. سپس هویج های خرد شده را اضافه کرده، اجازه دهید حدود 3 دقیقه به همراه بقیه مواد سرخ شوند. در این مرحله تکه های گوشت خورشتی که از قبل پخته شده را، به مواد اضافه کنید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. و کمی تفت دهید. نخود فرنگی ها را به درون قابلمه اضافه کنید. تا اندازه ای که روی مواد را آب پوشش دهد، درون قابلمه آب بریزید.   اجازه دهید خورشت نخود فرنگی شما برای 20 دقیقه با حرارت ملایم پخته شود، تا خوب جا بیفتد. .در انتها پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل را اضافه کرده، بگذارید خورشت چند قل ریز بخورد تا خوب طعم بگیرد.    خورشت نخود فرنگی لبنانی معمولا در کنار رشته پلو سرو می شود. امیدواریم این غذای لذیذ را تهیه کرده و لذت ببرید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خورشت نخود قاشق چایخوری اضافه کنید خرد کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود