Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به توجه مجلس به امور جوانان اظهار داشت: مجلس یازدهم تصویب طرح ازدواج آسان جوانان را در دستور کار برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار داده است.

او افزود: مجلس یازدهم اولویت‌هایی را برای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اهدای جهیزیه به ۵۵ نوعروس نیازمند در چهارمحال و بختیاری

جعفری اضافه کرد: در همین راستا و به منظور برای رفع مشکل کاهش جمعیت در کشور، طرحی در اولویت نخست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که اولویت نخست آن توجه به «ازدواج آسان جوانان» است.

او تسهیل در ازدواج جوانان را از راهکار‌های اصلی رفع مشکل جمعیت اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون محدودیت‌های کنونی رشد جمعیت، جامعه را به شدت تهدید می‌کند.

جعفری گفت: افزایش ازدواج جوانان در کشور با هدف رشد جمعیت، به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد.

او اظهار داشت: به منظور توسعه فرهنگ و کمک به جوانان برای شروع زندگی، ازدواج، تأمین مسکن و اشتغال بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی به‌خصوص دانشگاه‌ها و بانک‌های عامل کمک کنند.

جعفری اضافه کرد: نمایندگان برای ارائه طرح ازدواج آسان جوانان در صحن علنی مجلس یازدهم و تصویب آن نظر مثبت دارند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج آسان مجلس یازدهم تأمین مسکن ایجاد اشتغال ازدواج آسان جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح سه شنبه در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش، با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه افزود: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگ سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام المنفعه، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به عنوان شاخص و برنامه اولویت دار دیده شود.

وی اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.

شایان ذکر است سایر اعضای این جلسه در ادامه در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد تا با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 6098894

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است