Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست تا در مورد میزبانی عربستان از نشست گروه ۲۰ تجدیدنظر و ریاض را به خاطر قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی و مسائل حقوق بشر مورد مجازات قرار دهد.

بر اساس این گزارش، پارلمان اروپا درخواست کرد تا عربستان به دلیل قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی و برخی مسائل حقوق بشر مورد مجازات قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعضای پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که نقض حقوق بشر در عربستان را محکوم می‌کند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد به منظور جلوگیری از مشروعیت بخشیدن به نقض حقوق بشر سطح حضور خود در اجلاس سران گروه ۲۰ به میزبانی ریاض را کاهش دهد.

«مارک تارابلا» نماینده پارلمان اروپا در بلژیک و نایب رئیس هیئت در روابط با شبه جزیره عرب گفت: همه ما از اهمیت عربستان سعودی به عنوان شریک اتحادیه اروپا و برای ثبات خاورمیانه آگاه هستیم اما شراکت میان ریاض و بروکسل نباید بهانه‌ای برای نقض حقوق بشر محسوب شود.

این در حالی است که پارلمان اتحادیه اروپا پیش از این هم از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرده بود تا علیه عربستان سعودی تحریم تسلیحاتی وضع کنند.

پارلمان اروپا دلیل این تحریم را قتل «جمال خاشقجی» و کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن اعلام کرد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا در گزارش مربوط به صادرات تسلیحاتی این اتحادیه، از تمام اعضای این اتحادیه خواستند تا به نشانه اعتراض به «قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی از الگوی آلمان، فنلاند و دانمارک در وضع محدودیت‌ها بر صادرات تسلیحات خود به عربستان سعودی پیروی کنند.

در این مصوبه همچنین به این نکته اشاره شده است که تسلیحات صادر شده به عربستان سعودی، امارات متحده عربی، و همچنین سایر اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن، در این کشور استفاده شده است؛ «جایی که ۲۲ میلیون نفر نیازمند کمک بشردوستانه و تدابیر حفاظتی هستند».

این گزارش همچنین سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به وضع تحریم‌های مشابه با هدف جلوگیری از رنج و تألم بیشتر غیرنظامیان در جنگ یمن دعوت کرد.

گفتنی است که جمال خاشقجی ۵۹ ساله، روزنامه نگار و منتقد سعودی، اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در شهر استانبول به دست گروهی از عناصر سعودی کشته و جنازه وی مثله شد؛ رویدادی که واکنش‌های منفی رهبران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان را درپی داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پارلمان اروپا قتل جمال خاشقچی عربستان سعودی گروه 20 اتحادیه اروپا عربستان سعودی پارلمان اروپا روزنامه نگار جمال خاشقجی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان

به گزارش ورزش سه، فوتبال عربستان از نیم فصل گذشته و پس از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر، شاهد حضور ستارگان بزرگی بوده است و حالا در شرایطی که لیگ روشن عربستان هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف از آغاز مذاکرات مسئولان باشگاه‌های این کشور با ستارگان فوتبال در‌ جهان خبر می‌دهند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: مسئولان فوتبال عربستان سعودی در ماه‌های گذشته ملاقات‌هایی با مسئولان باشگاه‌های انگلیسی داشتنه‌اند تا خود را برای نقل و انتقالات تابستانی آماده کنند. اکثر باشگاه‌های لیگ عربستان در حال آماده شدن برای بالا بردن کیفیت تیم خود با جذب بازیکنان بهتر هستند.

این روزنامه توضیح داد که کاسمیرو، بازیکن برزیلی منچستریونایتد، در صدر فهرست بازیکنان مدنظر لیگ عربستان قرار دارد و یکی از باشگاه‌ها برای مذاکره و عقد قرارداد با این بازیکن چراغ سبز دریافت کرده است.

از طرفی جان مورتاگ، مدیر ورزشی سابق منچستریونایتد، در پایان ژانویه گذشته برای مذاکره با مقامات به عربستان سعودی آمد، چراکه این باشگاه چندین بازیکن را برای فروش پیشنهاد داده که در راس آنها کاسمیر قرار دارد.

الشرق الاوسط افزود: مایکل ایمنالو، مدیر ورزشی لیگ عربستان، به دلیل رابطه‌ای که با مدیربرنامه این بازیکن دارد، نقش مهمی در تنظیم این قرارداد ایفا خواهد کرد.

روزنامه تلگراف انگلیس نیز تأیید کرد که تاد بولی، رئیس باشگاه چلسی ماه گذشته به عربستان سعودی سفر کرده و احتمالاً در آنجا با مدیر ورزشی لیگ عربستان دیدار کرده است. این روزنامه توضیح داد که اگر همه چیز با روال عادی پیش برود، انتقال لوکاکو جزو اولین قراردادهای آینده لیگ عربستان خواهد بود، زیرا آبی‌ها از فروش مهاجم بلژیکی بدشان نمی‌آید.

روزنامه انگلیسی اتلتیک نیز به دیدار ادو گاسپار، مدیر ورزشی آرسنال و جیسون اتوئو، دستیارش با مقامات عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت که دیدار بر روی آشنایی با یکدیگر به منظور گفتگو درباره بازیکنان و قراردادهای احتمالی متمرکز بوده است.

نکته قابل توجه این است که رسانه‌های انگلیسی، انتقال توماس پارتی، بازیکن آرسنال را به انتقال به لیگ عربستان در تابستان آینده محتمل دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند باشگاه‌های الاتحاد و النصر خواهان جذب هافبک غنایی هستند.

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟