Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غول‌های داروسازی جهان می‌کوشند هر چه سریعتر واکسن کرونا را بیابند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هر ۱۶ ثانیه یک نفر در جهان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهد. از این رو، یافتن هر چه سریعتر واکسن کرونا به بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هم اینک ۱۹۱ واکسن در کشور‌های مختلف در حال توسعه است. از این میان، نزدیک به ۴۰ واکسن در مرحله آزمایش انسانی و ۱۰ واکسن در مرحله پایانی قرار دارند. غول‌های داروسازی جهان ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند نسخه اولیه واکسن کرونا را اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کنند.

یافتن واکسن کرونا نیازمند انجام یک مرحله آزمایش مقدماتی و سه مرحله آزمایش انسانی است. در مرحله سوم و پایانی، واکسن باید بر روی بیش از ۳۰ هزار نفر آزمایش شود که این موضوع خود یکی از چالش‌های بزرگ شرکت‌های داروسازی است. دانشمندان اماراتی که در حال انجام سومین مرحله آزمایش واکسن کرونا با همکاری چین هستند اعلام کردند به دلیل آنکه کارایی واکسن هنوز تایید نشده است، داوطلبانی که در مرحله سوم آزمایش شرکت کرده اند هنوز توانایی انتقال کووید ۱۹ به دیگران را دارند.

بر این اساس، دکتر عمر حمدی، سخنگوی این پروژه گفت: ما هنوز در حال آزمایش واکسن هستیم و چهار هفته طول می‌کشد داوطلبان که دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند در بدنشان ایمنی ایجاد شود. همچنین واکسن ما تنها در این داوطلبان توانایی ایجاد مصونیت را دارد و اطرافیان آن‌ها را از بیماری محفوظ نخواهد کرد. در واقع افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند همچنان می‌توانند دیگران را به ویروس مبتلا کنند. از این رو، در صورتی که اطرافیان و خانواده این داوطلبان از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی با این افراد را حفظ نکنند می‌توانند به راحتی به کووید ۱۹ مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید

علائم پساکرونایی بهبودیافتگان و نگرانی شدید دانشمندان چالش همزمانی شیوع آنفولانزا و کرونا

این مقام اماراتی افزود: شروع فصل پاییز در نیمکره شمالی به معنای آغاز فصل آنفلوانزا است. شیوع ویروس آنفلوانزا و همزمانی آن با همه گیری کرونا باعث افزایش فشار به کادر درمانی خواهد شد. از این رو، ما از مردم می‌خواهیم نسبت به واکسیناسیون در مقابل آنفولانزا در سال جاری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برخلاف شایعات مطرح شده، واکسن آنفولانزا هیچ تاثیری در مصونیت در مقابل کووید ۱۹ ندارد. با این حال، به دلیل آنکه انسان می‌تواند به طور همزمان به دو عامل بیماری زای مختلف مبتلا شود، واکسیناسیون در مقابل آنفلوانزا توصیه می‌شود. همچنین علائم ابتلا به کرونا و آنفلوانزا بسیار به یکدیگر نزدیک است و شناسایی این دو بیماری از یکدیگر چالشی بزرگ برای کادر درمانی محسوب می‌شود.

کشور امارات یکی از موفق‌ترین کشور‌های جهان در مبارزه با همه گیری کرونا بوده است. از ابتدای شیوع کرونا در امارات متحده عربی تاکنون، این کشور بیش از ۱۰ میلیون تست کرونا انجام داده است. تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده  شده و از این میان تنها ۴۴۰ تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا مرحله آزمایش واکسن کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متولدین ۸۵ می‌توانند رای دهند

ایسنا/مازندران رئیس ستاد مرکز حوزه انتخابیه قائمشهر اعلام کرد: متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

جواد مولایی قرا، با بیان این مطلب که مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائمشهر در شهرستان‍های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود.

فرماندار قائمشهر با اشاره این موضوع مهم که، کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رای دهند، افزود: افرادی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، در مرحله دوم، فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رای بدهند.

مولایی قرا، تصریح کرد: متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • جزئیات دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • متولدین ۸۵ می‌توانند رای دهند
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!