Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@05:05:40 GMT

ترفندهایی برای یادگیری حرفه‌ای ریاضی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۵۷۵۴

ترفندهایی برای یادگیری حرفه‌ای ریاضی

برای رفع معضل مطالعه ریاضی از یادگیری برخی تکنیک‌های مربوط به این درس غافل نمانید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، درس ریاضی یکی از بزرگترین معضلات اغلب محصلان است و بیشتر دانشجویان نگران امتحان این درس و کسب نکردن نمره قبولی در آن هستند.

متخصصان روان شناسی مدعی هستند که هر درسی مخصوصا آن‌هایی که سخت بوده تکنیک‌هایی خاص برای مطالعه دارد که دانشجویان با شناخت آن‌ها می‌توانند نگرانی‌های خود را در باره آن درس از بین برده و به راحتی نمره قبولی را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاضی جزء مهم‌ترین دروس دانشگاهی برای برخی از رشته‌ها به ویژه حسابداری، مهندسی و انواع مدیریت‌ها شناخته شده است که احتمال دارد برخی از دانشجویان در طول ترم مطالعه را عقب انداخته و همه را به شب امتحان موکول کنند که در این صورت نه تنها نمره قبولی را دریافت نکرده؛ بلکه انگیزه خود را برای مطالعه موفقیت آمیز برخی از دروس دیگر از دست خواهند داد.

درس ریاضی شامل علائم، فرمول‌ها، روش‌های ویژه و کتاب‌های کمک آموزشی است که به ظاهر سخت و طاقت فرسا بوده و حتما در این صورت باید از تکنیک‌های مورد قبول و مناسب ریاضی استفاده کرد تا بتوان نتایج مثبتی از آن گرفت.

متاسفانه بسیاری از افراد به اشتباه ریاضی را با تکنیک‌هایی مانند خواندن و گوش دادن، یاد می‌گیرند که این روش هیچ کمکی به کسب نمره قبولی نخواهد کرد و باید دانست که قسمت بسیار زیادی از یادگیری ریاضیات به تمرین کردن فعالانه بستگی خواهد داشت.

ریاضی یک موضوع زنجیره‌ای است

آماده شدن برای تمام امتحانات به مطالعه پی در پی و طولانی مدت احتیاج دارد و با یک شب خواندن نمی‌توانیم نتیجه موفق آمیز و مثبتی از آن بگیریم، بلکه باید در تمام جلسات شرکت کرده و پا به پای معلم پیش برویم؛ چرا که ریاضی یک موضوع زنجیره‌ای بوده و همانطور که از نامش پیداست تنها راه موفقیت در آن، شناخت مو به موی مسائل و بکار گیری تکنیک‌هایی برای به دست آوردن راه حل مناسب برای حل تمرین است.

برای اینکه نتیجه موفقیت آمیزی از ریاضی بگیرید شاید لازم باشد که زمان مطالعه خود را در خصوص این درس نسبت به دروس اختصاصی دیگر بیشتر کرده و به هیچ عنوان به حفظ کردن ریاضی نپردازید؛ سعی کنید با استفاده از روش‌های کلیدی به این درس مسلط شده و به راحتی از پس قبولی آن بر بیایید، چرا که وقتی تکنیک‌هایی را برای حل مسائل یک درس یاد بگیرید از همین روش‌ها هم می‌توانید برای دروس دیگر استفاده کنید.

یادگیری فرهنگ لغات ریاضی را اولویت قرار دهید

باید دانست کلمه‌ای که در ریاضی مورد استفاده قرار می‌گیرد، وقتی در مبحثی غیر از این درس استفاده شود معنای آن کاملا متفاوت خواهد بود؛ بنابراین کلمات، اصطلاحات و معنای آن‌ها را حتما یادداشت برداری کرده تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

مطالب و حجم ریاضی به اندازه‌ای زیاد بوده که لازم است با افزایش تلاش و توانایی‌های خود، موفقیت صد در صدی مان را در این درس تضمین کنیم. مطالعه‏‌ درس ریاضی باید بر مبنای سه اصل یعنی یادگیری، تمرین و مرور قرار بگیرد تا دانشجو به راحتی نمره قبولی را کسب کند.

یادگیری

«یادگیری» اولین مرحله در مطالعه نام داشته که به عنوان مهم‌ترین اصل شناخته شده و تا زمانی که دروسی را مفهومی یاد نگیریم به درستی هم نمی‌توانیم سوالات را پاسخ دهیم و به قول روانشناسان باید از تمام ابزار‌ها و تکنیک‌های موجود مانند کلاس، جزوه و کتاب درسی در بحث یادگیری استفاده کنیم.

ریاضی، تنها به معنای یاد گیری نکات، قضیه ها و فرمول ها نخواهد بود، بلکه باید علاوه بر آن مطالب را هم به یاد بسپاریم؛ چرا که در جلسه آزمون هیچ کتاب و جزوه‌ای در اختیار ما نبوده و در این صورت شناخت تکنیک‌های یاد گرفته شده معضل مطالعه ریاضی را آسان‌تر خواهد کرد.

خلاصه نویسی یکی دیگر از تکنیک‌های مهم برای مطالعه درس ریاضی بوده که لازم است تمام نکات و تکنیک‌ها را در این خصوص یادداشت کرده و در زمان مطالعه مجدد از آن‌ها استفاده کنیم همچنین بعد از اتمام خلاصه ‏نویسی، مبحث مطالعه‌شده‏‌ مرحله اول مطالعه که همان یادگیری خواهد بود، به پایان می ‏رسد.

تمرین

بعد از یادگیری و خلاصه نویسی دروس که آن‌ها را به خوبی فرا گرفته اید، لازم است تا به منظور تثبیت، تسلط مطالب و نکات درسی به تمرین و تکرار بپردازید. این گزینه همواره به عنوان مناسب ترین راهکار برای فهم بیشتر مطالب شناخته شده و می توانید به راحتی از آن نتیجه مثبتی بگیرید.

مرور

از آن جایی که حجم مطالب و محتوی دروس ریاضی بسیار زیاد بوده به همین علت احتمال دارد برخی از مطالبی که در گذشته مطالعه کرده اید، فراموش کنید و به همین علت باید در فاصله‌های کوتاه مدت دوباره دروس تدریس شده را مطالعه کنید؛ در این مرحله از مطالعه می‌‏توانید از جزوه وخلاصه ‏نویسی ‏هایتان هم استفاده کنید.

اگر از همان اول ترم پا به پای استاد مباحث تدریس شده را یادداشت کنید و زمان خود را در طول ترم به مطالعه آن‌ها اختصاص دهید در اینصورت دیگر با مشکل مطالعه ریاضی مواجه نشده و به راحتی می‌توانید در این درس نمره قبولی بگیرید.

برای آغاز مطالعه ریاضی لازم است تا در ابتدا دید مثبتی نسبت به موضوع داشته باشید، وقتی همچنان نگرش شما نسبت به ریاضی منفی باشد و نسبت به توانایی و استعداد های خود در فهم مطالب این درس شک داشته باشید نمی توانید پیشرفت چندانی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: مطالعه درس خواندن دروس دانشگاهی درس ریاضی مطالعه صحیح مطالعه ریاضی نمره قبولی تکنیک هایی درس ریاضی تکنیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی

در این مقاله با مسیر درستی در یادگیری کار با تجهیزات اتوماسیون صنعتی نظیر پی ال سی، درایو، HMI و ... می‌پردازیم.

اگر این مقاله را می‌خوانید، قطعا با اتوماسیون صنعتی آشنا هستید و علاقه‌مند به یادگیری آن هستید. اتوماسیون صنعتی یکی از رشته‌های برق است و مربوط به اتوماتیک کرند فرآیندهای صنعتی با انواع تجهیزات مختلف است. این تجهیزات شمال پی ال سی، اینورتر، HMI، سروو موتور، انواع سنسورها و ... می‌شود.

این رشته به دلیل ماهیتی که دارد، پروسه یادگیری دشوار تری دارد و افرادی که می‌خواهند آن را یاد بگیرند معمولا با دشواری‌های زیادی مواجه می‌شوند. اتوماسیون صنعتی یک رشته تخصصی و تجربی است، به این معناست که برای یادگیری این حرفه به بهترین شکل لازم است شما در محیط های صنعتی قرار بگیرید و مدام با این تجهیزات کار کنید، اما متاسفانه امکان قرار گرفتن در محیط صنعتی و کار با تجهیزات گران قیمت این رشته برای همه فراهم نیست.

در این مقاله یکی از بهترین روش‌های آموزش اتوماسیون صنعتی را به شما خواهم گفت تا به بهترین، کامل‌ترین و سریع‌تر شکل ممکن اتوماسیون صنعتی را یاد بگیرید.

یادگیری اتوماسیون صنعتی را از کجا شروع کنیم؟

اتوماسیون صنعتی یکی از رشته‌های مربوط به برق است، از این رو اگر شما قصد دارید اتوماسیون صنعتی را یاد بگیرید، لازم است ابتدا با مفاهیم برق آشنا باشید. این مطالب در دانشگاه رشته برق به صورت کامل آموزش داده می‌شود، با این حال اگر این امکان برای شما وجود ندارد، آموزش‌های پایه برق را می‌توانید به صورت رایگان در اینترنت دریابید و از آنها استفاده کنید.

پس از آشنایی با مفاهیم برق، شما آماده ورود به حوزه اتوماسیون صنعتی هستید. آموزش اتوماسیون صنعتی را با مطالب رایگان داخل اینترنت و یا کتاب‌های اتوماسیون صنعتی آغاز کنید. این مطالب به شما کمک می‌کند تا با اتوماسیون صنعتی بیشتر آشنا شوید، با مفاهیم پایه اتوماسیون صنعتی آشنا شوید و آنها را یاد بگیرید. علاوه بر آن، به شما کمک می‌کند تا قبل از سرمایه گزاری در وقت و هزینه از علاقه خود نسبت به این زمینه مطمئن شوید.

مطالب رایگان داخل اینترنت و کتاب‌های موجود در بازار، درحالی که اهمیت بالایی دارند، ولی تنها با خواندن یک کتاب نمی‌توانید یک اتوماسیون کار شوید و پروژه اتوماسیون صنعتی را به تنهایی انجام دهید و کسب درآمد کنید. برای این کار لازم است با تجهیزات به صورت عملی کار کرده باشید و این سیستم‌ها را حداقل به صورت دمو راه اندازی کرده باشید. در این مرحله است که توصیه می‌شود شما آموزش و یادگیری اتوماسیون صنعتی را به مرحله بعدی برسانید و در یکی از دوره اتوماسیون صنعتی شرکت کنید.

مزایای یادگیری اتوماسیون صنعتی به صورت حضوری و عملی

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، بزرگ ترین مشکل یادگیری اتوماسیون صنعتی برای یک فرد معمولی محدودیت در کار با تجهیزات است. این تجهیزات و قطعات معمولا قیمت بالایی دارند و فرد معمولی نمی‌تواند آنها را صرفا جهت تمرین تهیه کند و از آنها استفاده کنید. بزرگ‌ترین مزیت آموزش اتوماسیون صنعتی به صورت حضوری و کلاس‌های عملی، مهیا کردن محیط مناسب یادگیری با انواع تجهیزات است که امکان تمرین به صورت عملی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، در دوره‌های حضوری شما با یک استاد خبره و باتجربه در ارتباط هستید که می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. همچنین با آشنا شدن با سایر شرکت کنندگان شما شانس برقراری و ایجاد ارتباطی قوی کاری را نیز دارید که برای شروع می‌تواند خیلی اهمیت بالایی داشته باشد.

بهترین مکان برای یادگیری تخصصی اتوماسیون صنعتی

پیشنهاد من برای کسانی که می‌خواهند در دوره‌های حضوری اتوماسیون صنعتی شرکت کنند، دوره‌های شرکت نیک صنعت است. دوره‌هایی که در این شرکت برگزار می‌شود از ادوات و تجهیزات متنوع و کاملی برخوردار هستند و اساتید این دوره‌ها از نام‌های شناخته شده ایران هستند. همچنین پس از اتمام دوره به شما یک مدرک داده می‌شود که می‌تواند کمک بسیار زیادی در پیدا کردن اولین شغل شما در کند. دوره‌های برگذار شده در این دوره‌ها شامل گارانتی دائمی نیز می‌باشد، به این معنا که پس از اتمام دوره، هر جا اگر به مشکلی برخورد کردید و سوالی داشتید، می‌توانید آن را در پشتیبانی بپرسید و پاسخ بگیرید.

انجام پروژه و شروع کسب درآمد

بعد از اتمام دوره‌های حضوری اتوماسیون صنعتی و دریافت مدرک این دوره‌ها شما آماده برای کسب درآمد هستید. به صورت کلی در ابتدا شما به دو حالت می‌توانید از این طریق درآمد داشته باشید

روش اول از طریق استخدام شدن در یکی از شرکت‌های اتوماسیون صنعتی در ایران است. این روش معمولا راحت‌ترین و ایمن‌ترین روش شروع کسب درآمد است، چرا که با استخدام شدن دیگر لازم نیست به دنبال پروژه اتوماسیون صنعتی باشید، و همچنین می‌توانید از ترجبه و دانش مهندیس آن شرکت نیز استفاده کنید و از آن بهره ببرید.

روش دوم انجام پروژه به صورت فری لنس هستش، یعنی اینکه خودتان به دنبال پروژه بگردید و آنها را به صورت خود مختار انجام دهید. این روش کسب درآمد با اینکه انعطاف‌پذیری بالایی را در دست شما قرار می‌دهد، یافتن و گرفتن پروژه اتوماسیون صنعتی برای اتوماسیون کار صفری که تجربه کاری ندارد و نام او شناخته شده نیست می‌تواند بسیار دشوار باشد.

جمع بندی

به طور خلاصه، بهترین روش و مسیر یادگیری اتوماسیون صنعتی ابتدا آشنا شدن با مفاهیم برق است، سپس آشنا شدن و یادگیری اتوماسیون صنعتی با استفاده از مطالب رایگان داخل اینترنت و کتاب‌ها و در انتها، برای یادگیری تخصصی توصیه می‌شود در دوره حضوری اتوماسیون صنعتی شرکت کنید. بعد از سپری کردن این مراحل شما آماده کسب درآمد هستید و می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

از دیگر مزایای نیک صنعت می‌توان به سایر خدمات این مجموعه اشاره کرد. این خدمات شامل خدمات فروش، تعمیر درایو و نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم‌های صنعتی است. پک کامل خدمات نیک صنعت باعث شده شما تمام نیزهای اتوماسیون صنعتی خود را بتوانید در یک مکان دریافت کنید.

کد خبر 748424

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند