Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته نروژی نوبل امروز جمعه برنامه جهانی غذا را به عنوان برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ اعلام کرد.

خبرگزاری میزان – برنامه جهانی غذای سازمان ملل امروز جمعه از سوی کمیته نروژی نوبل به عنوان برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ انتخاب شد.

کمیته صلح نوبل می‌گوید که برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل به دلیل «تلاش برای مبارزه با گرسنگی و کمک به بهبود شرایط برای صلح در مناطق جنگی و به عنوان نیروی تعیین کننده در تلاش‌ها برای جلوگیری از استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ و درگیری» برنده جایزه صلح نوبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰ اعلام شد جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹ به نخست وزیر اتیوپی رسید

طی روز‌های گذشته برندگان جایزه نوبل پزشکی، فیزیک، شیمی و ادبیات ۲۰۲۰ مشخص شدند و در روز آینده نیز برنده نوبل اقتصاد معرفی خواهد شد.

جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹ نیز به «ابی احمد علی»، نخست وزیر اتیوپی، به دلیل تلاش‌های وی در راستای صلح و همکاری بین المللی و به ویژه ابتکاراتش برای حل مناقشه مرزی با «اریتره» به عنوان کشور همسایه اتیوپی تعلق گرفت.

همچنین جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۸ به «دنیس موکویگ» اهل کنگو و «نادیا مراد»، شهروند ایزدی عراق برای تلاش در راستای پایان دادن به استفاده از خشونت جنسی به عنوان سلاحی جنگی اعطا شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل جایزه نوبل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جایزه نوبل تحولات بین الملل جایزه نوبل برنده جایزه صلح نوبل برنامه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند

هیئت مدیره جایزه پولیتزر با صدور بیانیه‌ای از «تلاش‌های خستگی ناپذیر» روزنامه نگاران دانشجو در سراسر آمریکا که اعتراضات دانشجویی را با وجود «خطرات بزرگ برای زندگی شخصی و آکادمیک» پوشش می‌دهند، قدردانی کرد.

به گزارش نشریه هیل، در این بیانیه آمده است: «در حالی که ما گردهم می‌آییم تا بهترین و شجاعانه‌ترین وقایع روزنامه نگاری کشور را بررسی کنیم، هیئت جایزه پولیتزر مایل است از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر روزنامه‌نگاران دانشجو در سراسر دانشگاه‌های کشور قدردانی کند. اینها افرادی هستند که اعتراضات و ناآرامی‌ها را با وجود خطرات برای زندگی شخصی و دانشگاهی پوشش می‌دهند». 

این هیئت به ویژه از پوشش خبری وقایع دانشگاه «کلمبیا» در روز سه‌شنبه تمجید کرد، زیرا پس از تصرف یک تالار در این دانشگاه توسط دانشجویان، نیرو‌های پلیس به محوطه و درون تالار یورش بردند.

به گفته این هیئت، دانشجویان مذکور در شرایط «سخت و خطرناک» و در حالی که در معرض خطر دستگیری بودند برای مستندسازی یک رویداد خبری مهم تلاش کردند.

گفتنی است، جایزه پولیتزر در حوزه روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی اهدا می‌شود و محل برگزاری مراسم آن دانشگاه کلمبیا در نیویورک است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است