Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در ساعت ۹ و ۱۸ دقیقه امروز، در پی اعلام آتش‌نشانی مبنی بر ریزش آوار در منطقه ۱۷ تهران محدوده فلاح، آماده حضور در این عملیات شدیم.

وی گفت: بلافاصله دو تیم از سگ‌های زنده‌یاب از پایگاه امداد و نجات چیتگر تهران، یک تیم واکنش سریع و یک تیم تخصصی نجات در حوادث آوار، به محل حادثه اعزام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران بیان کرد: پس از ارزیابی اولیه و طبق نظر حاضران در محل، به نظر می‌رسد چهار نفر در زیر آوارها محبوس شده‌اند که عملیات جستجو ادامه دارد.

فتحی با اشاره به این که بر اثر بارش‌های اخیر کار جستجو و نجات دشوار شده است، اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و ادامه این بارش‌ها و نیز به دلیل حجم زیاد آوار، تیم‌های جستجو و نجات با مشکل مواجه هستند و تیم واکنش سریع هلال‌احمر نیز منتظر است تا پس از ایمن‌سازی کامل منطقه توسط آتش نشانی، وارد مرحله دوم جستجو و نجات شود.

وی با اشاره به این که عملیات همچنان ادامه دارد و هموطنان به شایعات توجهی نکنند و اخبار را از طریق منابع معتبر پیگیر باشند، خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان، علت این حادثه بر اثر گودبرداری نامناسب بوده که بر اثر آن یک ساختمان نیمه‌کاره سه طبقه و یک ساختمان دو طبقه، دچار ریزش شده است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ارایه خدمات امدادی ۲۸۷ تیم عملیاتی این جمعیت به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۲۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۶۳ مورد عملیات امداد و نجات نیرو‌های جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۹ هزار و ۶۶۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۶ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۳۷ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴ هزار و ۴۷ کیلوگرم نایلون هزار و ۲۶۱ بسته غذایی، ۲ هزار ۸۶ تخته پتو، ۸۳۲ تخته، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۲ ست بهداشتی، و ۵۸ دستگاه چادر امدادی، توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۸۷ تیم عملیاتی متشکل هزار و ۲۰ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویری دردناک از تلاش معلم کوهرنگی برای نجات دختران گرفتار در سیل
  • پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای گرمک نجات پیدا کرد
  • ببینید | تصاویری دردناک از تلاش معلم کوهرنگی برای نجات دختران گرفتار در سیل
  • بازسازی‌ کانال آب‌های سطحی بزرگراه یادگار امام (ره) 
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • درگیری فرانسوی‌ها با پلیس پس از حذف پی‌اس‌جی
  • سه عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند
  • ۳ عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند