Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در نشست مجازی (ویدئو کنفرانس) وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (NAM) که به عنوان یکی از فعالیت های جنبش در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با شعار «۶۵ سال پس از باندونگ: جنبش عدم تعهد، متحد و کارآمد در برابر چالش های جهانی از جمله کووید- ۱۹» برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاروند در این نشست گفت: جهان ما به گونه‌ای فزاینده به بی‌نظمی و آشفتگی میل می‌کند و این، نه به انتخاب ما یا نبود بینش در ما، که به دلیل اقدامات اقلیتی است - که بی‌تابانه درصدد وارونه ساختن آشکار محوریت قدرت و مکنت در دوران در حال گذار به سمت و سوی یک نظم جهانی غربگرا می‌باشد. 

وی افزود: از این رو، در میانه‌ محشر بیماری همه‌گیر مرگبار کووید-۱۹، حافظان دیرین نظام سلطه و استیلا، قدرت اقتصادی رو به زوال خویش - توأمان با ابزار مرگ و کشتار دسته جمعی خود - را برای به زیر پا نهادن هنجارهای بین‌المللی از کنوانسیون پاریس گرفته تا پیمان تسلیحات هسته‌ای میان‌برد (INF) و برجام، بدنام کردن مؤسسات جهانی از سازمان بهداشت جهانی گرفته تا شورای امنیت سازمان ملل متحد و لگدمال کردن حقوق بنیادین بشر از طریق اعمال محاصره‌ قرون وسطایی علیه تمامیت جمعیت‌های انسانی به کار می‌بندند.

بهاروند عنوان کرد: مبادا از یاد ببریم که همه ما سرنشینان قایقی واحد و نیازمند تبیین یک جایگزین معتبر برای این انگیزش های هژمونیک (استیلاطلبانه) هستیم. چنانچه ناکام بمانیم، هیچ یک رها نخواهیم شد. اشتباه نکنید: در زمانی که رژیم یاغی در واشنگتن در تلاش است تا یکجانبه‌گرایی ستیزه‌جوی خود را به سراسر جهان صادر کند، کوشش‌های او بر یکجانبه‌گرایی منفعلانه کسانی که پنداره‌ وهم‌آلود آمریکا را به امید خوش‌بینانه‌‌ رهایی از شرر خشمش می‌پذیرند، تکیه دارد.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: تنها ما می‌توانیم میزان کامیابی یا ناکامی قلدران یاغی را تعیین کنیم: خواه این قلدر یاغی تروریسم اقتصادی آمریکا باشد که علیه مردم کوبا، ونزوئلا، سوریه، چین، روسیه، ایران و طیفی در حال گسترش از دیگر ملت‌ها اعمال می‌شود، یا کوشش‌های بی‌شرمانه‌ آمریکا برای دایمی‌کردن تبعیض نژادی بی‌رحمانه در فلسطین.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه از نفس انداختن یکجانبه‌گرایی ستیزه‌جو، در جان چندجانبه‌گرایی دمیدن و احترام به حقوق بین‌الملل است. 

به گزارش فارس، معاون وزیر خارجه تاکید کرد: ما باید از خانه از طریق حل و فصل اختلافات خود با توسل به ابزار صلح آمیز مبتنی بر حقوق بین‌الملل، شروع کنیم و در سطح جهانی، باید تصمیم بگیریم که در رد یکجانبه‌گرایی و رها کردن خویش از بند یکجانبه‌گرایی منفعلانه از طریق مخالفت جمعی با رعایت اقدامات یکجانبه علیه دیگران، متفق و یکصدا عمل کنیم.

در این نشست علاوه بر معاون وزیر امور خارجه ایران، وزیران امور خارجه و دیگر مقامات سیاسی حدود ۶۰ کشور عضو جنبش نیز هر یک ضمن ایراد سخنرانی حول مهم‌ترین موضوعات سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌های جهانی از جمله شیوع بیماری همه‌گیر کووید -۱۹، مواضع کشورهای متبوع خویش را در چارچوب دستور کار نشست بیان کردند.

جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکراتی تصویب بیانیه سیاسی نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد نقشی فعال ایفا کرد و چندین مورد بندهای پیشنهادی کشورمان حاوی محکومیت اقدامات یکجانبه گرایانه و سیاست تحریم های ظالمانه آمریکا، ضرورت تقویت چند جانبه گرایی و اهمیت تضمین دسترسی کشورها به خدمات و تجهیزات پزشکی و درمانی و دارو به منظور افزایش ظرفیت مقابله آنها با ویروس کرونا مندرج در بیانیه مزبور به تصویب نشست وزیران امور خارجه جنبش رسید.

نشست امروز وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد که در سایه درگیری نظامی اخیر جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و ویروس کرونا برگزار شد، علاوه بر تصویب یک بیانیه سیاسی در ۳۶ بند مشتمل بر موضوعات گوناگون منطقه ای و بین المللی، پیش‌نویس یک بیانیه سیاسی ویژه پیشنهادی جمهوری آذربایجان در خصوص درگیری های اخیر این کشور با ارمنستان را نیز بررسی و تصویب کرد. بیانیه اخیر با تأکید بر حمایت جنبش از حل و فصل منازعه بین ارمنستان و آذربایجان بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تمرکز دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تحریم وزیران امور خارجه یکجانبه گرایی جنبش عدم تعهد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم