Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سردی هوای رو به تاریکی و فرارسیدن غروب آفتاب، جمعیت دوستداران مرحوم شجریان در محل آرامگاه فردوسی رفته‌رفته این محل را ترک کرده و شمار افراد باقیمانده به زیر ۳۰ نفر رسیده است.

از عصر امروز بطور تدریجی تقریبا نیمی از جمعیت حاضر در این مکان محل را ترک کردند و همزمان با غروب خورشید حدود یک ششم جمعیت در زمان اوج حضور، از اطراف آرامگاه فردوسی پراکنده شده و گروهی معدود هنوز مردد برای ماندن یا رفتن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفه آنکه در محدوده شهر توس و اطراف آرامگاه فردوسی هیچگونه امکانات اقامتی از قبیل متل یا میهمانپذیر وجود ندارد.

در حالی که تقریبا مسجل به نظر می‌رسد زمان مراسم خاکسپاری پیکر استاد مرحوم شجریان به صبح فردا موکول شده هم‌اینک گروهی کمتر از ۳۰ نفر در محل حضور دارند که جمعی از آنها نیز به داخل خودروهای خود رفته و همچنان در انتظار دریافت خبر قطعی و نهایی در این خصوص هستند. اما به نظر می‌رسد همین عده اندک نیز قصدترک محل را دارند.

گروهی چند نفره نیز با روشن کردن تعدادی شمع در همین محل گردهم آمده و برخی آوازهای مرحوم شجریان را با صدایی خسته زمزمه می‌کنند.

فقدان امکانات تا ندیده گرفتن کرونا

یک عکاس آزاد که صبح امروز از تهران با هواپیما به مشهد آمده، به خبرنگار مستقر ایرنا در توس گفت: هیچگونه اطلاعی از روند مراسم ندارم و به همین خاطر ناچارم در همین محل بمانم تا بتوانم کار عکاسی خود را از مراسم تاریخی تدفین مرحوم شجریان انجام دهم.
این هنرمند ۴۲ ساله که عکاس مستندساز و همکار برخی رسانه‌ها است نامش را ذکر نکرد و افزود: مکانی برای استقرار ندارم و تا آنجا که پرسیدم جایی هم به این منظور در منطقه توس وجود ندارد.
یک خانم ۶۰ ساله حاضر در این محل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ساعت ۱۲ ظهر امروز همراه با پسرم از منطقه بلوار شاهنامه که محل سکونت ما در مشهد است به آرامگاه فردوسی آمدیم.
بتول وفادارنیا افزود: علت حضورم در این مکان خاطرات زیبایی است که از صدای دلنشین، منحصربفرد و تکرار نشدنی استاد بزرگ شجریان و آهنگهای او دارم بنابراین آمدم تا در مراسم تدفین حضور داشته باشم و آن را از نزدیک ببینم.
وی از اعلام نشدن زمان دقیق خاکسپاری گلایه و بیان کرد: با تاریک شدن و سرمای هوا امکان ماندن پیرامون آرامگاه فردوسی وجود ندارد لذا از همینجا فاتحه‌ای نثار روح آن مرحوم کرده و به خانه برمی‌گردیم.

شهروندی دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا منطقه توس را محدوده‌ای حاشیه، محروم و فاقد هرگونه امکانات برای توقف بیش از چند ساعت توصیف و بیان کرد: انتخاب‌کنندگان آرامگاه فردوسی برای خاکسپاری مرحوم شجریان باید به این مسائل توجه می‌کرده و مردم را نسبت به شرایط اینجا توجیه می‌کردند.
ابوالقاسم احمدی به وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه در اجتماع امروز مردم در آرامگاه فردوسی بایسته‌های پیشگیرانه بهداشتی از انتقال ویروس کرونا همچون حفظ فاصله فیزیکی، از سوی حاضران که برای تجلیل از استاد مرحوم شجریان جمع شده بودند، به خوبی رعایت نشد.

وی افزود: شایسته بود بزرگانی که در این محل حضور یافتند و برای مردم شعرخوانی می‌کردند، دوستداران استاد مرحوم را به رعایت فاصله فیزیکی توصیه کنند که متاسفانه نکردند.

"توس" که آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در میان آن قرار دارد و پیکر مرحوم محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران در خاک آن آرام خواهد گرفت در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال مشهد واقع است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آرامگاه فردوسی مرحوم شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویانی که در جریان تجمعات ضد اسرائیلی و حمایت از غزه از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند را با‌ روی باز پذیرش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزائی شهرابی در نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران  نسبت به پذیرش دانشجویان اخراج شده امریکایی که در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حضور داشتند اعلام آمادگی کرد.

در متن این پیام آمده است؛جناب پریزنر عزیز،به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم. با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند.

در ادامه این نامه آمده است؛ این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر شود. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود. از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • (عکس) دشمن شماره یک فردوسی‌پور در ورزشگاه آزادی!
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • (ویدئو) سورپرایز عادل فردوسی‌پور در پشت صحنه برنامه
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • (ویدئو) عادل فردوسی‌پور سورپرایز شد
  • بازخوانی بی‌نظیر آواز شجریان توسط خواننده پایتخت + ویدئو
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی