Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مجازی وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد گفت : در زمانی که رژیم یاغی در واشنگتن در تلاش است تا یک‌جانبه‌گرایی ستیزه‌جوی خود را به سراسر جهان صادر کند، باید جنبش عدم تعهد در برابر یک جانبه گرایی آمریکا ایستادگی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مجازی وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد گفت : در زمانی که رژیم یاغی در واشنگتن در تلاش است تا یک‌جانبه‌گرایی ستیزه‌جوی خود را به سراسر جهان صادر کند، کوشش‌های او بر یک‌جانبه‌گرایی منفعلانه کسانی که پنداره‌ی وهم‌آلود آمریکا را به امیدِ خوش‌بینانه‌ی رهایی از شرر خشم‌اش می‌پذیرند، تکیه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن سخنرانی محسن بهاروند در این نشست که در روز جمعه، 18 مهر 1399 برگزار شد ، به شرح زیر است :

«آقای رئیس،

جهان ما به گونه‌ای فزاینده به بی‌نظمی و آشفتگی میل می‌کند و این، نه به انتخاب ما یا نبود بینش در ما، که به دلیل اقدامات اقلیتی است - که بی‌تابانه در صدد وارونه ساختن آشکار محوریت قدرت و مکنت در دوران در حال گذار به سمت‌وسوی یک نظم جهانیِ غرب‌گرا است.

از این رو، در میانه‌ی محشر بیماری همه‌گیر مرگ‌بار کووید-19، حافظان دیرین نظام سلطه و استیلا، قدرت اقتصادی روبه‌زوال خویش - توأمان با ابزار مرگ و کشتار دسته‌جمعی خود - را برای به زیرپانهادن هنجارهای بین‌المللی از کنوانسیون پاریس گرفته تا پیمان تسلیحات هسته‌ای میان‌برد (INF) و برجام، بدنام کردن مؤسسات جهانی از سازمان بهداشت جهانی گرفته تا شورای امنیت سازمان ملل متحد و لگدمال کردن حقوق بنیادین بشر از طریق اعمال محاصره‌ی قرون وسطایی علیه تمامیت جمعیت‌های انسانی به کار می‌بندند.

مبادا از یاد ببریم که همه ما سرنشینان قایقی واحد و نیازمند تبیین یک جایگزین معتبر برای این انگیزش‌های هژمونیک (استیلاطلبانه) هستیم. چنانچه ناکام بمانیم، هیچ‌یک رها نخواهیم شد.

اشتباه نکنید: در زمانی که رژیم یاغی در واشنگتن در تلاش است تا یک‌جانبه‌گرایی ستیزه‌جوی خود را به سراسر جهان صادر کند، کوشش‌های او بر یک‌جانبه‌گرایی منفعلانه کسانی که پنداره‌ی وهم‌آلود آمریکا را به امیدِ خوش‌بینانه‌ی رهایی از شرر خشم‌اش می‌پذیرند، تکیه دارد.

دوستان گرامی،

تنها ما می‌توانیم میزان کامیابی یا ناکامی قلدران یاغی را تعیین کنیم: خواه این قلدر یاغی تروریسم اقتصادی آمریکا باشد که علیه مردم کوبا، ونزوئلا، سوریه، چین، روسیه، ایران و طیفی در حال گسترش از دیگر ملت‌ها اعمال می‌شود، یا کوشش‌های بی‌شرمانه‌ی آمریکا برای دایمی‌کردن تبعیض نژادی بی‌رحمانه در فلسطین.
تنها راه از نفس انداختن یک‌جانبه‌گرایی ستیزه‌جو، در جانِ چندجانبه گرایی دمیدن و احترام به حقوق بین‌الملل است.

ما باید از خانه از طریق حل‌وفصل اختلافات خود با توسل به ابزار صلح‌آمیز مبتنی بر حقوق بین‌الملل، شروع کنیم و در سطح جهانی، باید تصمیم بگیریم که در رد یک‌جانبه‌گرایی، و رها کردن خویش از بند یک‌جانبه‌گرایی منفعلانه از طریق مخالفت جمعی با رعایت اقدامات یک‌جانبه علیه دیگران، متفق و یک‌صدا عمل کنیم.

سپاسگزارم.»

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: جنبش عدم تعهد وزیر امور خارجه کشورمان محسن بهاروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه

این روزها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در راستای حمایت از مردم غزه آن هم در دانشگاه‌های آمریکا هستیم و آنان به تعبیر رهبر انقلاب دانسته‌اند که «بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم است.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمایت همه‌جانبه آمریکا و اروپا از یهودیان صهیونیست این روزها بیش از پیش برای مردم دنیا نمایان شده است؛ هرچند این سیاست غرب دهه‌هاست آغاز شده و تاکنون تداوم دارد. این مسئله یا به دلیل مرعوبیت آنان از یهود است و یا آنکه با ثروت صهیونیست‌ها مورد تطمیع قرار گرفتند و یا ریشه در نوعی هم‌پیمانی آنان با صهونیست‌ها دارد، همچنان که هم‌اکنون عمده رهبران آمریکا، مسیحیت صهیونیست هستند و حفظ اسرائیل غاصب را تعهد دینی و مذهبی خود تلقی می‌کنند. 

این حمایت و این مقدار از تعهد غرب به ویژه آمریکا از صهیونیست‌ها، سبب عقب‌ماندگی اقتصادی،‌ فرهنگی و سیاسی آنان شده است؛ هرچند در برخی صنایع مثل هوا و فضا و تسلیحات موشکی به رشد قابل توجهی دست یافته‌اند، اما قمار آنان با صهیونیست‌ها سبب شده از سایر عرصه‌ها عقب بیفتند؛ این میزان تسلیحاتی که غرب برای بقای اسرائیل در منطقه هزینه می‌کند، سبب شده بدهی‌های فراوانی متحمل آنان  ملت‌شان شود و از دیگر سو سبب ایجاد جنبش‌های مردمی شده است؛ مضاف بر اینکه این جنبش‌ها در غرب هم‌زمان شده با آنچه که امروز از نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها رقم می‌خورد و سبب شده حس انسان‌دوستی آنان فوران کند و وجدان‌های آنان به بیداری کشیده شود و جنس جنبش‌ها را از نگاه اقتصادی به سمت مطالبه در راستای توقف نبرد غزه سوق دهد.

امام خمینی(ره):ملت‌ها به محکوم‌کردن اسرائیل بسنده نکنند

.

جالب است آنچه که امروز جهان غرب از ددمنشی و سبوعیت صهیونیست‌ها و نیز حمایت دولت‌‌شان از این قوم می‌دانند، ملت ایران با روشنگری‌های امام خمینی (ره)، از همان روزهای آغازین انقلاب نسبت به آن واقف بودند. امام (ره) در جمله‌ای تاریخی و در مصاحبه‌شان با یکی از شبکه‌های غربی اینطور خطاب به ملت آمریکا می‌گویند که «ملت آمریکا می‌فهمند که گرفتار چه رؤسای جمهوری هستند که ملت‌شان را به تباهی کشیده است و آبروی ملت‌شان را در بین مسلمین از بین برده است.» به طور مشخص همان طور که اشاره شد، این تباهی به دلیل حمایت‌شان از صهیونیست‌ها و هم‌پیمانی با آنان است. چند بعد رهبر انقلاب این واقعیت را اینطور بیان می‌فرماید «غرب امروز بر سر دوراهی است؛ یا باید دست از زورگویی طولانی‌مدت خود بردارد و حق ملت فلسطین را بشناسد و بیش از این از نقشه‌ صهیونیست‌های زورگو و ضدبشر پیروی نکند و یا در انتظار ضربه‌های سخت‌تر در آینده‌ی نه‌چندان دور باشد، این ضربه‌های فلج‌کننده فقط سقوط پی‌درپی حکومتهای گوش‌به‌فرمان آنان در منطقه‌ی اسلامی نیست، بلکه آن روزی که ملت‌های اروپا و آمریکا دریابند که بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل بر دولت‌های آنهاست و دولتمردان آنان به‌خاطر منافع شخصی و حزبی خود، مطیع و تسلیم در برابر زورگویی‌های کمپانی‌داران زالوصفت صهیونیست در آمریکا و اروپایند، آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست

نگاهی به پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره بیداری ملت‌ها علیه صهیونیزم بین‌الملل + فیلم

حال این روزها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در راستای حمایت از مردم غزه آن هم در دانشگاه‌های آمریکا هستیم و آنان به تعبیر رهبر معظم انقلاب دانسته‌اند که «بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل بر دولت‌های آنهاست» و امروز «آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • ببینید | جنبش ضداسرائیلی چگونه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا فراگیر و گسترده شد؟