Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:45:46 GMT

کمبود تخت بیمارستانی در استان البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۰۰۴۴

کمبود تخت بیمارستانی در استان البرز

به گزارش تابناک به نقل از فارس، کیومرث پوررستمی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز عصر امروز در حاشیه بازدید از چند بیمارستان کرونایی شهر کرج در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بازدید به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف بیمارستان‌ها در حال خدمت رسانی به بیماران است و ضعف‌های احصا شده باید به سرعت اصلاح شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوررستمی افزود: در سه مرحله‌ای که از بیماری پشت سر گذاشتیم در پیک اول حدود ۵۰۰ بیمار بستری، در پیک دوم حدود ۶۵۰ و متاسفانه در پیک سوم تا این لحظه حدود ۶۹۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داریم و بحرانی‌ترین وضعیت ممکن را سپری می‌کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۰ بیمار در انتظار تخت‌های آی سی یو هستند و تقریبا تمام بیمارستان‌های ما درگیر مقابله با کرونا شده اند. ما به سمتی می‌رویم که بخش‌های غیرکرونایی را نیز برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی تجهیز کنیم.

پوررستمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه جهت تامین دارو و اقلام حفاظت فردی و مصرفی مشکلی نداریم و بزرگ‌ترین بحران ما تعداد تخت بستری می‌باشد.

وی عنوان کرد: کادر درمان ایثارگرانه تلاش می‌کنند و یکی از اهداف بازدید امروز ما این بود که از زحمات آنان قدردانی کنیم تا تجدید قوایی برای آنان باشد. ما در کنار کادر بهداشت و درمان ایستاده ایم تا این بیماری را هر چه زود‌تر از پا در آوریم.

پوررستمی از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و در تعطیلات به مسافرت‌های غیرضروری و مهمانی نروند و در خانه بمانند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی استان گفت: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در استان البرز و تراکم بالای جمعیت کل بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و مراکز زیر نظر تامین اجتماعی با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این مراکز درمانی موظف هستند تعدادی از تخت‌های خود را جهت پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 اربعین محمدرضا شجریان همایون شجریان استان البرز کمبود تخت ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 اربعین محمدرضا شجریان همایون شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال خبر داد.

دکتر سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، اظهار کرد: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا  در حال انجام است.

وی گفت: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی در ارتباط با ماندگاری پزشکان در بیمارستان های دولتی و مناطق محروم‌ نیز بیان کرد: تعداد نیروهای متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم و در همین راستا برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسته هایی تعریف شده است.

دکتر کریمی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دولت پزشکان در حال خارج شدن از بخش دولتی و جذب در بخش خصوصی بودند، ادامه داد: یکی از علل این امر تعریف سقف برای پرداختی به پزشکان بوده است که اکنون این سقف برداشته شده و پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده،۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شدند.

وی در ارتباط با ساخت تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی، ساخت داخل کشور است.

به گفته دکتر کریمی، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان