Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص‌ انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برگزاری انتخابات در این شرایط تجربه جدیدی بود، به دلیل ممنوعیت تبلیغات میدانی و فیزیکی سردی خاصی در انتخابات وجود داشت.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا جایی که حتی در برخی از نقاط شهری و روستایی حتی نمی‌دانستند که انتخابات است و حتی روز انتخابات نیز با افرادی مواجه می‌شدیم اطلاعی از برگزاری انتخابات نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این افراد ارتباط کمتری با فضای مجازی دارند، افزود: به جز یک قشر خاص دیگر افراد دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند این مسأله آفتی بود که سردی انتخابات را بیشتر کرد، از طرفی نیز تبلیغات وضعیتی داشت که موجب اسراف نشد و آلودگی‌های محیطی و بصری برای شهرها ایجاد نکرد.

رجایی عنوان کرد: در مجموع اگر زودتر اعلام می‌شد که تبلیغات انتخابات باید در فضای مجازی باشد و در تبلیغات فیزیکی و میدانی ممنوعیت وجود دارد و زمان انتخابات را به جای یک هفته بیشتر می‌گذاشتند تا فرصت اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشیم، انتخابات بهتری می‌داشتیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما تبلیغات فیزیکی حذف شد ولی مدت زمان تبلیغات به همان اندازه باقی ماند و این مسأله برای حوزه‌هایی مانند لنجان که حدودا ۹ شهر و ۲۵ روستا دارد، کار را برای ستادهای تبلیغاتی سخت کرد؛ از طرفی بحث کرونا هم وجود داشت و در نهایت همه این عوامل باعث شد که فضای سردی بر انتخابات حاکم شود.

وی تصریح کرد: نحوه برگزاری انتخابات از نظر اجرایی و عملیاتی نیز به دلیل وجود بیماری کرونا متفاوت بود، مسؤولان بازرسی، امنیتی، اجرایی و... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انتخابات را برگزار کردند که تجربه جدیدی بود و شاید برای انتخابات سال آینده تجربه خوبی باشد.

رجایی با بیان اینکه شهرستان لنجان از اقوام متفاوتی تشکیل شده است، افزود: به دلیل اینکه لنجان یک منطقه صنعتی و کشاورزی است و فرصت‌های شغلی زیادی در آن وجود داشته، از نقاط مختلف ایران به این شهرستان مهاجرت شده است؛ این وضعیت باعث افتخار است که در خدمت هم‌وطنان خود هستیم و فرصت مناسبی است تا از استعدادهای مختلف مردم کشور در شهرستان لنجان به خوبی استفاده کنیم، این تعدد اقوام نباید باعث اختلاف شود و باید از آن برای رشد و شکوفایی استفاده کنید.

نماینده مردم لنجان گفت: کلید واژه تحول نیز دیگر موردی بود که در زمان انتخابات روی آن تأکید داشتیم، به این دلیل که شهرستان لنجان به یک روزمرگی و ناکارآمدی در این در سال‌های اخیر مبتلا شده و در هیچ زمینه‌ای اتفاق مثبتی در آن رخ نمی داد، این کلیدواژه برای تبلیغات انتخاب شد تا مردم آن را حس کرده و کمی امید و نشاط بگیرند.

وی در خصوص فعالیت در کمیسیون‌‌های تخصصی مجلس عنوان کرد: با این فاصله‌ای که مرحله دوم انتخابات برگزار شد و ۴ ماه از شروع مجلس گذشته است، بسیاری از کمیسیون‌ها شکل گرفته و احتمالاً کمیسیونی که شاید به تخصص من نزدیک باشد، تکمیل شده است.

رجایی بیان داشت: در حال حاضر چندین اولویت برای مجلس وجود دارد، یکی از آن‌ها پیرامون جایگاه خود مجلس است و موارد دیگر مربوط به مباحث اقتصادی است که کشور در حال حاضر با آن درگیر و مهمترین مشکلات کشور هم محسوب می‌شود؛ بحث‌های فرهنگی و اجتماعی و عدالت نیز از اولویت‌های دیگر کشور است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای احیای مجلس لازم است که ساز و کار مجلس را بر اساس شفافیت استوار کنیم و ارتقاء و اثرگذاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در دستور کار داشته باشیم، اقتصاد نیز مسأله اول کشور است که لازم است اصلاح ساختاری در خصوص قوانین اقتصادی داشته و توجه کافی به بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسائل اداری، تولید ملی، امنیت شغلی و تشویق سرمایه‌گذاران برای حرکت به سمت اقتصاد مولد، اصلاح نظام بانکداری، رفع موانع تولید، مبارزه با مفاسد اقتصادی، ارتقای سلامت مالی و اداری و... نیز موارد مهم برای پیگیری و نظارت از سوی مجلس است.

رجایی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم به دلیل اینکه اولین مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی است، می‌تواند زیربنای بسیاری از موضوعاتی که در چهل ساله دوم با آن مواجه می‌شویم را پی ریزی کند؛ به عبارتی اگر ما متوجه شدیم که در ۴۰ ساله اول مشکلاتی در قانون گذاری اجرا و... وجود دارد باید از این تجربیات استفاده و خطاها مشکلات را جبران کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رشد فضای مجازی کشاورزی نماینده مردم لنجان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟