Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مستند «داغ قره‌ باغ» روایتی است دست اول از یک جنگ و درگیری تاریخی؛ جنگی پیچیده بخاطر یک سرزمین. مستند ۷۰ دقیقه‌ای داغ قره باغ، تاریخچه‌ای کامل از آغاز جنگ میان آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه «قره‌باغ» پس از فروپاشی شوروی و همچنین نقش‌آفرینی دیگر کشورها در مسیر بالاگرفتن بحران و یا ایجاد ثبات در این منطقه را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستند داغ قره باغ دغدغه ای برای نشان دادن مسائل پشت پرده جنگ ها
سینا حسین پور کارگردان و مستندساز آذری ساخت مستند داغ قره باغ را برعهده داشته است. کارگردانی که پیش از این مستندی با نام «نار و انار» را با موضوع شرایط شیعیان کشور آذربایجان جلوی دوربین برده بود و حالا مستند «داغ قره باغ» را در زمان فصل تازه‌ای از اوج‌گیری درگیری‌ها در این منطقه حساس، آماده کرده است. 
حسین پور در توضیح اینکه چرا مستند داغ قره باغ را تولید کرده است می گوید: مساله قره باغ پیچیده‌ترین مساله خاورمیانه است و با هیچ مساله دیگری از جمله کشمیر و یا کردستان عراق قابل مقایسه نیست، هر مسأله‌ای هرچقدر پیچیده‌تر باشد نیاز به روشنگری بیشتری دارد از طرفی به دلیل اشتراک‌های قومی و مهم‌تر از آن مذهبی با جمهوری آذربایجان، مساله قره باغ صرفاً یک مساله خارجی برای ما نیست، یعنی در حوزه روابط خارجی صرف تعریف نمی‌شود و مستقیماً بر امنیت ملی ما تأثیر می‌گذارد. همانطور که اتفاقات داخل ایران هم مستقیماً بر جمهوری آذربایجان تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال زمانی که شهید بزرگوار سردار سلیمانی به شهادت رسید، جمهوری آذربایجان به معنای واقعی کلمه به هم ریخت و همانطور که در فیلم هم به آن اشاره شده بود، سعی کردند این فضا را کنترل کنند.
آقای حسین‌پور با بیش از ۲ سال کار بر روی مستند «داغ قره باغ» و دسترسی بسیار سخت به منابع آرشیوی توانست مستندی نسبتا کامل  بسازد تا زمینه های پیدایش درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ (یا جمهوری آرتساخ که بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۷ به‌طور رسمی با نام جمهوری قره‌باغ کوهستانی نام گرفت) را بررسی و کالبد شکافی نماید و زاویه های پنهان آن را نمایش دهد.

سایت دانلود و تماشای آنلاین فیلم و سریال «فیلم گردی» کاربران را دعوت می‌کند مستندایرانی «داغ قره باغ» را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم قره باغ مستند آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی یوونتوس و رم در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساعت ۲۲:۱۵ امروز آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و رم امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز یوونتوس و رم

سری آ ایتالیا (رم - یوونتوس) ساعت ۲۲:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 750667

دیگر خبرها

  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و وستهام + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی بارسلونا و خیرونا + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و آگزبورگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و التعاون + پخش آنلاین