Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:25:20 GMT

سرسختی؛ رمز تلاش و پشتکار

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۰۷۴۸

سرسختی؛ رمز تلاش و پشتکار

ایسنا/کردستان تلاش کردن برای انجام کاری که هنوز نمی‌توانند انجام دهند، شکست خوردن و یاد گرفتن چیزهایی که لازم دارند تا آن کار را به گونه متفاوتی انجام دهند دقیقا شیوه‌ای است که افراد متخصص از آن استفاده می‌کنند.

در کتاب سرسختی، آنجلا داکورث به همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند، نشان می‌دهد که راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این مفهوم را «سرسختی» نامیده است.

داکورث همراه با بیان داستان زندگی خود، به عنوان دختری که همواره عبارت «تو نابغه نیستی!» را از پدرش می‌شنیده ولی اکنون یک فرد موفق و پیشرو در زمینه روانشناسی موفقیت و مشاوره کسب‌وکار است، نشان داده است که برای موفقیت، ترکیب ویژه‌ای از اشتیاق و مداومت بلندمدت ضروری است.

آنجلا داکورث (Angela Duckworth) در کتاب سرسخت (Grit)، خواننده را همراه خود به وضعیت‌هایی شدیدا چالش‌برانگیز، نظیر دوره‌های آموزش ویژه نظامی، آموزش مدارس با شرایط بسیار بد، آزمون‌های ملی و ... برده و نشان می‌دهد که چگونه با ارزیابی هزاران مصاحبه با افراد موفق در زمینه‌های مختلف، به این راز موفقیت پی برده است.

کتاب سرسختی جزو بهترین کتاب‌های کسب و کار 2016 و پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و آمازون در زمینه روان‌شناسی کاربردی و کسب و کار است.

درباره کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار

کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار سه بخش دارد:

بخش اول؛ سرسختی چیست و چرا اهمیت دارد. در این بخش، خانم داکوُرث تنها به بیان معنی سرسختی پرداخته و توضیح می‌دهد که چرا وقتی پای موفقیت درمیان است، سرسختی اهمیت پیدا می‌کند.

بخش دوم؛ پرورش دادن سرسختی در درون. در این بخش، خانم داکوُرث توضیح می‌دهد که برخی انسانها فکر می‌کنند سرسختی چیزی مادرزادی است. اما او عقیده دارد سرسختی چیزی است که می‌تواند پرورش پیدا کند و توضیح می‌دهد که چطور می‌توان این کار را انجام داد.

بخش سوم؛ پرورش سرسختی در بیرون خود. در این بخش، خانم داکوُرث توضیح می‌دهد که سرسختی چیزی است که می‌تواند از طریق منابع خارجی، مانند: پدر و مادر، مربی و مشاور نیز پیشرفت پیدا کند. سپس، فرصت‌هایی را که برای تمرین سرسختی وجود دارد شرح می‌دهد و می‌گوید چگونه فرهنگ محیط، بر رویِ سرسختیِ شما تأثیر می‌گذارد.

در انتهای این کتاب، شما درک بهتری از معنی سرسختی و نحوه پرورش دادنش در خود، فرزندان، دانشجویان و شریک زندگیتان بدست خواهید آورد.

درباره نویسنده کتاب

آنجلا داکورث استاد روان‌شناسی دانشگاه پنسلیوانیا و برنده سال 2013 فلوشیب مک آرتور است. او روی سرسختی و سایر ویژگی‌هایی تحقیق می‌کند که موفقیت در زندگی را پیش‌بینی می‌کنند. آنجلا که قبلاً معلم ریاضی مدارس راهنمایی و دبیرستان بوده، اخیراً آزمایشگاه شخصیت را تأسیس کرده است، سازمانی غیرانتفاعی که مأموریت آن عبارت است از پیشبرد علمی و عملی توسعه شخصیت در کودکان.

ضمن آموزنده، سرگرم‌کننده و حتی تغییر دهنده زندگی بودن، «سرسختی»، کتابی است که نشان می‌دهد زمانی که در شرایط چالشی و سقوط هستید، در ذهن شما چه می‌گذرد و چه چیزی باعث ایجاد تمایز می‌شود. چیزی که استعداد و یا شانس نیست، بلکه قدرت اشتیاق و پشتکار فرد است!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معرفی کتاب استانی علمی و آموزشی توضیح می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولر: بزگترین رویایم قهرمانی چمپیونزلیگ با رئال است

به گزارش "ورزش سه"، آردا گولر در بازی اخیر رئال مادرید مقابل رئال سوسیه‌داد یک گل زد و موجب برتری 1-0 تیمش شد.

کارلو آنچلوتی گاهی اوقات ممکن است در مورد تغییرات در ترکیب تیمش مردد باشد. درحالیکه او ترکیب بسیار خوبی دارد، بازیکنانی هم روی نیمکت حضور دارند که در انتظار انتخاب مربی ایتالیایی هستند.

یکی از  این بازیکنان در فصل جاری آردا گولر است. خرید تابستانی رئال برخلاف انتظار خیلی برای این تیم بازی نکرده است. او به دلیل مصدومیت چند مرتبه در آستانه بازگشت به ترکیب، دوباره ناامید شد.

با این حال گولر به دستاوردهای بزرگی فکر می‌کند و در گفتگو با کافا اسپورتس درباره جاه طلبی‌های خود در رئال صحبت کرده است. او گفت:"بزرگترین آرزویم در رئال همین است، اولین بازیکن ترکیه‌ای باشم که قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود."

این ملی پوش ترکیه‌ای نام مستعار خود در تمرینات رئال را نیز فاش کرد:"همه اعضای تیم من را «اَبی» (به معنای برادر بزرگتر به زبان ترکی) صدا می‌کنند. وقتی مودریچ به من اَبی یا چیزی شبیه به این می‌گوید، تعجب می‌کنم."

ارتباط با بازیکنان باتجربه رئال مادرید؟

من نمی‌توانم کسی را به اسم کوچکش صدا کنم. من نمی‌توانم آن‌ها را لوکا یا تونی صدا کنم، آن‌ها خیلی بزرگتر هستند. این مثل یک خانواده است. اگر اینطور آن‌ها را صدا کنم، احساس می‌کنم که بی احترامی کرده‌ام. بنابراین به تونی می‌گویم برادر، همینطور برادر لوکا. به همین دلیل من را برادر خطاب می‌کنند.

معنی شادی گل؟

این به معنای اعتماد است. من معتقدم که همه چیز از جانب خداست.

چرا رئال مادرید؟

برای انتخاب این پروژه به من گفتند که وارث لوکا مودریچ خواهم بود. این من را متقاعد کرد. من از کودکی رویای بازی برای رئال را داشتم.

چرا تمام تیم تو را دوست دارند؟

نمی‌دانم، سعی می‌کنم از همه چیزی یاد بگیرم. آلابا، رودیگر، والورده، براهیم دیاز، بازیکنانی هستند که ​​زمان بیشتری را با آن‌ها می‌گذرانم.

پدرت از انتقال به رئال پورسانت دریافت کرد؟

چنین چیزی واقعا غیرممکن است.

زندگی در اسپانیا چگونه است؟

ااز زمان استراحت مردم اینجا بسیار شگفت زده شدم. هنگام ظهر همه مغازه‌هایشان را می‌بندند و می‌خوابند. همچنین افرادی در تیم هستند که هنگام ناهار می‌خوابند!

جدایی از فنرباغچه؟

می‌توانستم یک سال دیگر در فنرباغچه بمانم، اما می‌خواستم به دنیا نشان دهم که یک جوان ترک چه کاری می‌تواند در اروپا انجام دهد. امیدوارم به این هدف ادامه دهم.

به نظر خودت به اندازه کافی بازی می‌کنی؟

مربی ما مدام در مورد برنامه‌هایش با من صحبت می‌کند. او من را آماده نگه می‌دارد. ما همیشه با هم در ارتباط هستیم.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • گولر: بزگترین رویایم قهرمانی چمپیونزلیگ با رئال است
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)