Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:30:46 GMT

فتح موتورهای جستجو با SEO یا SEM

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۰۸۳۹

فتح موتورهای جستجو با SEO یا SEM

در حال حاضر که الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند شده‌اند و تقریباً تمام فعالیت‌های شما را رصد می‌کنند، برای پیشرفت سئو ناچار هستید محتوای مفید و ارزشمند تولید کنید و طبق اصول سئو سایت خود را مدیریت کنید، چرا که هیچ ترفندی دیگر برای دور زدن گوگل در طولانی مدت پاسخگو نیست. پس مساله سئو تقریباً حل شده است، برای همین بهتر است کمی درباره SEM تحقیق و مطالعه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به دنبال یادگیری باشید، فایل های آموزشی متعددی با عنوان پادکست سئو خواهید یافت که علاوه‌بر سئو و SEM شما را با تکنیک‌های سئو منفی نیز آشنا می‌کند. در ادامه سرنخ‌هایی از این موضوعات را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا بتوانید مسیر یادگیری خود را مشخص کنید.

برای مدیریت یک وب سایت و رسیدن به هدف کسب‌وکار خود، نیاز به آموزش سئو دارید. قطعاً می‌دانید که سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که باعث کسب جایگاه مناسب در موتورهای جستجو بخصوص گوگل می‌شود، تا در نهایت بیشتر توسط مخاطبان و مشتریان کسب و کار خود دیده شوید. اما یک مفهوم دیگر هم وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده با اینکه اهمیت زیادی دارد. SEM چیست؟ آیا تا به حال درباره این مفهوم مطلبی خوانده‌اید و به طور دقیق می‌دانید بر چه فاکتور‌هایی تمرکز دارد؟

SEM چیست؟

 

SEM مخفف Search Engine Marketing است و شامل تمام فعالیت‌هایی می‌باشد که در جهت استفاده از امکانات موتور جستجو برای افزایش بازدید سایت و درآمد حاصل از آن، انجام می‌شود.  این مفهوم بسیار گسترده است؛ بنابراین اگر دقیقاً متوجه نشدید باید ادامه مطالب را نیز مطالعه کنید. به هر حال لازم به ذکر است که SEO نیز زیر مجموعه‌ای از فعالیت‌های SEM محسوب می‌شود.

بنابراین SEM بازاریابی موتور‌های جستجو است، یعنی از تمام امکانات موتور جستجویی مانند گوگل که در اختیار ما قرار داده شده است، استفاده می‌کنیم تا بازدید از وب سایت را افزایش دهیم و در کنار  این افزایش بازدید، درآمد کسب نماییم. درآمدی که از این فعالیت‌های بوجود می‌آید می‌تواند مستقیم یا غیر مستقیم باشد.

حالا چندین مثال از SEM نام می‌بریم تا مفهوم آن برای شما ملموس‌تر شود.

همکاری با سایت‌های دایرکتوری

وب سایت‌های دایرکتوری، وب سایت‌هایی هستند که تقریباً مانند مرجع عمل کرده و لینک‌های زیادی به سایت‌های دیگر می‌دهند. اگر این دایرکتوری‌ها محبوب و پرطرفدار باشند، در موتور‌های جستجو در رده‌های بالا قرار می‌گیرند. شما می‌توانید به جای اینکه تمام تمرکز و سرمایه خود را بر روی ظاهر شدن در رده‌های بالا نتایج گوگل قرار دهید، با این سایت‌ها همکاری نمایید. سایت‌های دایرکتوری گاهی در ازای هزینه و گاهی به صورت رایگان، لینکی از وب سایت شما درج می‌کنند که در بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان، تاثیر دارد. بنابراین این همکاری یکی از فعالیت‌های مربوط SEM می‌باشد.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یا دیگر موتور‌های جستجو نیز بخشی از فعالیت‌های SEM است. در این روش مبلغی به موتور جستجوی مورد نظر پرداخت می‌کنید و این تبلیغ در لیست نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. تبلیغات بر اساس یک یا چند کلمه کلیدی مرتبط با وب سایت شما هستند و نتیجه آن افزایش بازدیدکنندگان است. یکی از مزایای تبلیغ در موتور جستجو این است که لازم نیست رتبه یا تعداد بازدیدکنندگان وب سایت بالا باشد.

تبلیغات PPC یا تبلیغات کلیکی

تبلیغات PPC به این شکل هستند که یک تبلیغ با لینکی از وب سایت شما در سایت دیگری قرار می‌گیرد و با هر کلیک کاربر که به سایت هدایت می‌شود، هزینه‌ای از شما دریافت می‌گردد. وب سایت‌های خارجی و ایرانی زیادی در حال حاضر بستری برای درج این تبلیغات ایجاد کرده‌اند، ولی تبلیغات PPC زمانی جز SEM محسوب می‌شوند که در موتور‌های جستجو قرار بگیرند. برای مثال همکاری با گوگل برای درج PPC فعالیتی در راستای SEM تلقی می‌گردد.

مزایای SEM

گفتیم که برای افزایش بازدیدکنندگان و افزایش محبوبیت وب سایت باید بر پیشرفت SEO تمرکز داشته باشیم. با استفاده از SEM هم می‌توانیم بازدیدکنندگان را افزایش دهیم و در‌ واقع مزیت آن بر SEO میزان زمان کمتر برای رسیدن به نتایج بهتر است. برای مشاهده نتایج فعالیت‌هایی که در رابطه با SEO انجام داده‌ایم، باید صبر و حوصله داشته باشیم و تمام استاندارد‌های لازم را پیاده‌سازی کنیم. در حالی که در SEM با پرداخت هزینه معقولی در اسرع وقت شاهد افزایش بازدیدکنندگان و بالا رفتن رتبه سایت خواهیم بود.

با این تفاسیر برای وب سایت‌های نوپا که به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بر روی SEM روش مناسب‌تری است؛ هر چند که در کنار آن بایستی با آموزش سئو، یک وب سایت استاندارد برای آینده‌ای نزدیک داشته باشیم.

معایب SEM

با انجام فعالیت‌های مربوط به SEM می‌توانیم تعداد ورودی به وب سایت را افزایش دهیم و معمولاً هزینه مالی و زمانی که برای این کار صرف می‌کنیم معقول است؛ بنابراین SEM هیچ مشکل یا نقصی ندارد فقط باید به یک نکته توجه داشته باشید: کاربران در فضای مجازی بسیار کم حوصله هستند و به دنبال پاسخ سؤال یا نیاز خود می‌باشند، برای همین شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا نظر آن‌ها را جلب کنید. فرض کنید با درج تبلیغات یا هر روش دیگری بازدیدکنندگان به وب سایت شما وارد شدند، آیا محتوای وب سایت، دقیقاً به تبلیغ مرتبط است؟ آیا وب سایت پتانسیل لازم برای جذب آنی مخاطب را دارد؟ اگر کاربری وارد وب سایت شد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به پاسخ یا نیاز خود برسد در غیر این صورت وب سایت را ترک خواهد کرد. حال اگر تعداد کاربرانی که از طریق تبلیغات به وب سایت شما وارد شده‌اند و در زمان کوتاهی خارج شده‌اند، افزایش پیدا کند؛ یک امتیاز منفی بزرگ در انتظار شما خواهد بود.

این فاکتور را با اصطلاح Bounce Rate می‌شناسیم که به نوعی نرخ کاربران غیر علاقه‌مند را نشان می‌دهد و بر اساس میزان حضور آن‌ها در وب سایت و تعداد کل کاربران محاسبه می‌گردد. بنابراین صرف فعالیت انبوه در بخش SEM نمی‌تواند وب سایت شما را نجات دهد، بلکه باید در کنار آن سئو هم به سطح قابل قبولی برسد. به این ترتیب یکی از معایب SEM این است که میزان حساسیت برای نگه داشتن کاربران در وب سایت بسیار زیاد است و باید با ایجاد بستری مناسب این کار را به نحو احسن انجام دهید. به هر حال الگوریتم های گوگل پیشرفت کرده‌اند و دقیقاً عملکرد وب سایت شما را زیر نظر می‌گیرند و اگر این وب سایت برای کاربران مفید و ارزشمند نباشد روز به روز رتبه نزول پیدا می‌کند.

سئو منفی

سئو منفی به مجموعه تکنیک ها و ترفندهای غیراصولی گفته می‌شود که از طریق آن میتوان تاثیرات مخربی بر جایگاه سایت رقیب در نتایج جستجو ایجاد نمود. در واقع آموزش تکنیک‌های سئو منفی شما را با راهکارهای مقابله با آن آشنا می‌کند. دو مورد از اقدامات رایج که در راستای سئو منفی برای یک سایت انجام می‌شود، شامل موارد زیر است:

لینک سازی مخرب

یکی از اقداماتی که می‌تواند بر سئو خارجی سایت شما اثر مخرب داشته باشد، ساخت لینک‌های مضر و بی ارزش برای سایت شما می‌باشد. لینک سازی در سایت‌هایی با دامین اتوریتی پایین و اسپم اسکور بالا، ایجاد تعداد زیادی لینک در بازه زمانی کوتاه در سایت‌هایی که هیچ ارتباط موضوعی با سایت شما ندارند، باعث می‌شود اعتبار سایت شما در کلمات کلیدی‌تان نزد گوگل افت شدیدی پیدا کند. برای مقابله با این لینک‌های مخرب باید به صورت پیوسته اعتبار لینک‌های ورودی به سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. ابزار Link Explorer در سایت Moz به شما کمک می‌کند که عبارات لینک شده و اسپم اسکور هر کدام از لینک‌های ورودی سایت‌ خود را داشته باشید. . چنانچه احساس می‌کنید نیاز به آموزش سئو دارید و یا اطلاعات دقیقی از عملکرد الگوریتم های گوگل یا موتور‌های جستجوی دیگر بدست نیاورده‌اید، می‌توانید از آموزش‌هایی که به صورت پادکست سئو توسط مشاوران و متخصصان در این زمینه منتشر می‌شود، کمک بگیرید.

 

 

چگونه از شر لینک‌های مخرب خلاص شویم؟

بعد از شناسایی لینک های ضعیف و مخرب می‌بایست آنها را حذف نماییم، اما کاهش ناگهانی تعداد بک لینک‌های سایت کار درستی نیست. به همین سبب بهتر است در کنار لینک‌سازی مفید و اصولی برای وب سایت خود با ابزار Disavow Tool سرچ کنسول بک لینک‌های مضر را به گوگل معرفی کنید.

هک کردن سایت

هک سایت یکی از روش‌های سخت و پیچیده برای اعمال سئو منفی روی یک سایت است، چرا که این کار به معنی دسترسی به پنل مدیریت و هاست سایت است و بر سئو داخلی سایت اثر می‌گذارد. بعد از هک سایت کارهایی مانند ایجاد صفحات با محتوای بی ارزش و نامرتبط و همچنین تغییر در محتواهای فعلی و باارزش شما با لینک‌سازی به سایت‌های دیگر انجام می‌شود. حمله DDOS به سرور برای خارج شدن سایت از دسترس کاربران و فعال کردن کد و اسکریپت های مخرب در سایت از دیگر کارهایی است که با هک سایت انجام می‌گیرد.

برای جلوگیری از هک شدن سایت می‌بایست امنیت سایت را از سه جنبه امنیت سمت کاربر، امنیت کدنویسی سایت و امنیت سرور و هاست ارتقا دهید. بهتر است بدانید اگر سایت خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت کرده باشید، پیش از آنکه شما متوجه هک شوید؛ گوگل با مشاهده هر تغییر ناگهانی در سایت این موضوع را در بخش Security Issues به شما اطلاع می‌دهد.

توصیه وبمسترهای حرفه‌ای برای موفقیت و جذب کاربران و مخاطبان واقعی این است که فعالیت‌های SEM و SEO را با هم پیش ببرید و از هیچ کدام غافل نباشید. به خاطر داشته باشید که تکنیک های سئو منفی هیچگاه نخواهد توانست در بلندمدت جایگاه پایداری برای سایت شما ایجاد کند. بدیهی است که افراد حرفه‌ای هرگز سراغ سئو منفی و تخریب سایت رقبای خود نخواهند رفت، بلکه با تمرکز بر ارتقا و بهبود سایت خود، به جایگاه‌های بهتر دست پیدا می‌کنند. بنابراین هدف از آشنایی با سئو منفی، آمادگی برای مقابله با تکنیک‌های مخرب اعمال شده بر سایت شما توسط رقبا می‌باشد

منبع: فردا

کلیدواژه: موتور های جستجو الگوریتم های گوگل رپرتاژ آگهی موتور های جستجو فعالیت ها موتور جستجو داشته باشید وب سایت شما وب سایت لینک سازی تکنیک ها سایت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل