Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:32:46 GMT

برآورد تولید ۱۶۰۰۰ تن گردو در باغات کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۰۸۵۶

برآورد تولید ۱۶۰۰۰ تن گردو در باغات کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می‌شود امسال بالغ بر ۱۶ هزار تن گردوی خشک در استان تولید شود.

منصور احمدی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات گردوی استان را بیش از ۹۰۹۵ هکتار اعلام کرد و افزود: استان کرمانشاه ۸۲۲۴ هکتار باغ گردوی بارور دارد و مابقی باغات گردوی استان هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی متوسط عملکرد باغات گردوی استان را دو تن گردوی خشک در هکتار عنوان و برآورد کرد: امسال ۱۶ هزار و ۸۳۷ تن گردو در این استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: بیشترین باغات گردوی استان با ۱۴۴۲ هکتار و تولید حدود دو هزار تن در شهرستان پاوه قرار دارد. باغات گردوی شهرستان پاوه به دلیل استفاده کم باغداران از سم و کود در فهرست باغات با محصولات سالم و پاک است.

احمدی با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغات گردو در استان، افزود: افزایش سطح باغات گردو در استان به استقبال باغداران بستگی دارد.

احمدی با بیان اینکه برداشت گردو در شهرستانهای گرمسیر استان از شهریور ماه شروع شده، گفت: با توجه به تنوع اقلیمی استان برداشت محصول در باغات گردوی این استان تا اواخر مهر ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برداشت گردو كرمانشاه باغات گردوی استان باغات گردو تن گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با هشدار وقوع گرد و‌خاک در استان از افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی خواست از حضور در فضای باز خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل