Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@15:05:51 GMT

طرز تهیه املت روستایی مخصوص صبحانه

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۱۸۰۸

طرز تهیه املت روستایی مخصوص صبحانه

 املت (Omelette) خوراکی است که مادهٔ اصلی آن تخم مرغ است. برای تهیهٔ املت در ماهیتابه روغن یا کره می‌ریزند. وقتی روغن داغ شد تخم مرغ‌های همزده شده را به آن اضافه می‌کنند. گاهی املت آماده را تا می‌کنند و داخل آن سبزیجات، پنیر، گوشت پخته شده یا ترکیبی از آن‌ها را قرار می‌دهند.

مواد لازم:

فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
آرد ۱قاشق غذاخوری سر پر
 تخم مرغ ۴عدد
 شیر ۱چهارم پیمانه
گوجه فرنگی ۴عدد
پیاز ۱عدد
روغن به میزان لازم (حیوانی یا کره)
زعفران به میزان لازم (اختیاری)

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را پوست بکنید و ریز خرد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد در روغن یا کره تفت دهید تا حدی که نرم شود، ولی زیاد سرخ نشود. گوجه فرنگی‌ها را با رنده درشت رنده کنید و روی پیاز ریخته و بعد از چند دقیقه شعله را خاموش کرده و ادویه را به آن بیفزایید. در این جا مواد میانه املت شما آماده شد.

در ظرفی جداگانه شیر، تخم مرغ و آرد را با هم خوب بزنید تا آرد گلوله نداشته باشد و مواد با هم مخلوط شوند. سپس کمی زعفران به مواد بیفزایید. تابه‌ای نچسب و داغ شده را با مقداری کره یا روغن چرب کنید و نیمی از مواد را روی آن ریخته و خوب تابه را بگردانید تا در سطح تابه مواد پخش شوند. سپس گوجه فرنگی و پیاز را روی آن ریخته و بقیه خمیر را هم رویش بریزید و درب ظرف را ببندید تا غذا کاملا مغزپخت شود.

نکات:

۱) اگر آرد گلوله شد، می‌توانید خیلی سریع مواد را از یک الک سیمی کوچک رد کنید تا صاف و یکدست شود.

۲) این املت برای صبحانه و یک شام سبک، بسیار عالی است. می‌توانید به سلیقه خود از مواد دیگری مثل پنیر و فلفل دلمه‌ای ریز شده نیز در آن استفاده کنید.

۳) اگر دوست دارید مقدار بیشتری آرد به مواد بیفزایید و تقریبا خمیر درست کنید و بعد مواد را داخل آن ریخته و داخل فر قرار دهید تا مغز پخت شود یا آن را با حرارت ملایم سرخ کنید.

منبع: آشپزی ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه املت صبحانه پارسی خبر سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت هفته سلامت اهالی روستای یارعزیز تکاب با حضور در همایش پیاده روی خانوادگی مسیر روستا  دل طبیعت را پیاده روی کردند.

در این همایش شرکت کنندگان در پیاده روی خانوادگی با صرف صبحانه سلامت ، بر نقش  تغذیه سالم و داشتن فعالیت بدنی در سلامت جسم و روح تاکید کردند.

روستائیان با تهیه آش دوغ محلی ، نان و پنیر و خرما صبحانه ای سالم در دل طبیعت صرف کردند.

دیگر خبرها

  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه