Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@23:49:07 GMT

قتل خاشقچی با مجوز و چراغ سبز ترامپ و دامادش

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۱۹۹۱

قتل خاشقچی با مجوز و چراغ سبز ترامپ و دامادش

به گزارش افکارنیوز،

 «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و دامادش و برخی دیگر از مسئولان کاخ سفید به «محمد بن سلمان» ولی عهد سعودی اجازه دادند تا مرتکب جنایت و قتل « جمال خاشقچی » روزنامه نگار منتقد حکومت آل سعود شود.

 جان برنان که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «اگرچه بین آمریکا و عربستان روابطی در راستای منافع راهبردی ایالات متحده وجود دارد، ولی ما باید سعودی‌ها و دیگر کسانی را که مرتکب جرم و جنایت‌های حقوق بشری می‌شوند، مجازات کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که «متاسفانه ترامپ و کوشنر به بن سلمان اجازه دادند که جمال خاشقچی را به قتل برسانند و جسد او را تکه تکه کنند».

وی در ادامه تصریح کرد: «ولی عهد سعودی حاکمی مستبد است که بسیاری از شهروندان سعودی از جمله فعالان زن سعودی را به قتل رسانده و یا شکنجه کرده است».

جان برنان با بیان اینکه ترامپ با انگیزه مالی و پس از دریافت پول به بن سلمان برای قتل خاشقجی چراغ سبز نشان داد، افزود: «من پنج سال در عربستان زندگی کردم و امکان ندارد جنایتی در این سطح بدون مجوز بالاترین مقام سعودی صورت گرفته باشد».

وی گفت: «نمی‌گویم که ملک سلمان این کارها را انجام می‌دهد، اما دستگاه اطلاعاتی عربستان تحت کنترل پسرش است و این را ترامپ به خوبی می داند و به آنها اجازه ارتکاب قتل خاشقچی را می‎دهد».

جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست 2 اکتبر 2018 میلادی طی یک عملیات که توسط 15 مامور اطلاعاتی و امنیتی سعودی انجام شد، در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و جسد وی تاکنون پیدا نشده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قتل جمال خاشقچی آمریکا ترامپ قتل ترامپ جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان