Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کارگروه هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای دینی شورای اجتماعی کشور با حضور حجت‌الاسلام جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، رضا محبوبی معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، حجت‌الاسلام عبداللهی دبیر کارگروه، حجت‌الاسلام تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، دکتر یاسی معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، سعادتی معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ظهیری معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، احمدوند معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، ایمان محمدیان مدیر فضای مجازی و رسانه‌های نوین معاونت فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در ساختمان نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تشکیل این دبیرخانه در اسفند ۱۳۹۸ از سوی شورای اجتماعی کشور به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شد و در اولین جلسه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ هماهنگی و هم افزایی میان نهادهای دینی مد نظر قرار گرفت و در این راستا تصمیمات مطلوبی نیز أخذ شد.

وی ادامه داد: تثبیت جایگاه این کارگروه مهم است و طبق مصوبه صحن شورای اجتماعی کشور این کارگروه ارزیابی و ممیزی طرح‌های نهادهای دیگر را در موضوعات دینی باید داشته باشد.

معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: کمیته‌هایی در شورای اجتماعی کشور وجود دارد که کمیته‌های معین محسوب می‌شوند و بودجه‌ها از طریق این کمیته‌ها تخصیص پیدا می‌کند و مطالبه ما درگذشته از دکتر محبوبی این بود که سهم نهاد دین در هر کدام از این کمیته‌ها را مشخص کنند و نظارت، هدایت و ارزیابی این بخش از بودجه را به عهده آن کارگروه بسپارند این در حالی است که مطالبه بعدی ما این بود که یک بودجه مستقلی برای این کارگروه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه این کارگروه باید به موضوعات به معنای أخص هم ورود پیدا کند یادآور شد: ما باید دست‌پر کارگروه را در موضوع برنامه‌ها نشان دهیم ضمن اینکه هنگامی‌که مصوبه این کارگروه ابلاغ شد شاید خود شورای اجتماعی کشور هم‌فکر نمی‌کرد ما آن‌قدر این مصوبه را جدی بگیریم.

در ادامه حجت‌الاسلام عبداللهی دبیر این کارگروه هم در این نشست گزارشی از روند ۵ ماهه از این جلسات ارائه و اعلام کرد: وظایفی را که این کارگروه برای دبیرخانه تعریف کردیم و امروز فرصت خوبی است که نهاد دین باقوت ساختاری در سازمان امور اجتماعی کشور حضور قوی‌تری پیدا کند. در این مدت نیز آئین نامه کارگروه نهاد دین نهایی و پیش‌نویس «سند برنامه جامع دستگاه‌ها» تدوین شد.

حجت‌الاسلام ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم در این نشست با اشاره به لزوم حضور نهاد دین و روحانیون در مسائل اجتماعی گفت: تجربه نشان داده هرکجا که یک طلبه حضور دائمی داشت و کار فرهنگی انجام داد؛ آنجا از امنیت بیشتری برخوردار است لذا باید در حوزه فرهنگی شاهد سرمایه‌گذاری بیشتری باشیم.

در ادامه نشست رضا محبوبی معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با تشکر از پیگیری مصوبه شورای اجتماعی از سوی این کارگروه گفت: بر اساس فرمایشات وزیر تشکیل کارگروه نهاد دین ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دینی به منظور پیشگیری عام در حوزه آسیب‌های اجتماعی از طریق تقویت بنیان‌های اعتقادی و خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت دینی یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور است که باید موردتوجه و مورداستفاده قرار بگیرد این در حالی است که ما باید از نهادهای دینی کمک بگیریم نه اینکه فقط کمک‌کننده باشیم چراکه این کارگروه، ظرفیتی است که ما باید دست استمداد به سمت شما دراز کنیم. تعدد مراکز و نهادهای دینی ایجاب می‌کرد که انسجامی در این زمینه انجام شود و خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی در این مورد همت کرد.

محبوبی بابیان اینکه اگر این کارگروه درجاهایی که لازم است حضورداشته باشد ما موظفیم به این کارگروه کمک کنیم چراکه نگاه ما به این نهاد و کارگروه یک نگاه ویژه و خاص است اظهار داشت: ما معتقدیم حضور این کارگروه در بطن آموزه‌های دینی و باورهای دینی همان حلقه گمشده‌ای است که باید آن را بیابیم و از آن حمایت کنیم. اگر ما می‌توانیم با مشورت با شما عزیزان نقش جدی و مؤثری در پر کردن خلأهایی که در این مورد ایجادشده داشته باشیم بی‌شک اثرگذار خواهد بود.

به گفته محبوبی، اگر ما بتوانیم نهادسازی کنیم ماندگارتر خواهد بود از اینکه یک پروژه یا یک اردو برگزار کنیم.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور افزود: ما باید به وزن نهادهایی که نقش اتاق فکر مسائل دینی و آسیب‌شناسی را بر عهده دارند اهمیت بدهیم و آنان را درک کنیم. بخش فکری، برنامه‌ریزی و اتاق فکر بسیار با اهمیت است و باید در برنامه ریزی هامان به آن اهمیت دهیم.

وی تأکید کرد: در موردحمایت وزارت کشور از این کارگروه باید اعلام کنم که ما ایمان قلبی به این کارداریم و باید از این جریان حمایت شود البته ممکن است گرایش‌ها سیاسی هم داشته باشیم اما ما همیشه به همه گروه‌ها توصیه می‌کنیم آسیب‌های اجتماعی را باید فارغ از مسائل سیاسی دید.

وی افزود: آنچه که به نظر من این کار گروه را ماندگار و مؤثر می‌کند، بالا بردن سطح فکری و راهبردی برنامه ریزی دستگاه‌ها و سازمان اجتماعی کشور است و باید روی این نقش، تمرکز ویژه داشت و از مجامع فکری مشابه استفاده کرد.

محبوبی بابیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی مانند میدان جنگ است و همه باید در این میدان به یکدیگر کمک کنیم اظهار داشت: ما می‌توانیم با این کارگروه ورودی بسیار قوی در برنامه هفتم توسعه داشته باشیم و اگر حرف جدی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم آن را هم به قانون تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهادها برنامه‌های خودتان را به ما ارائه دهید و البته نگاه بودجه‌ای به این کارگروه نداشته باشید این در حالی است که نهادهای دینی مطمئن باشند امسال موردحمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: اگر این کارگروه خوب کار کند ما می‌توانیم پیشنهادهای اصلاحی - ساختاری خدمت مقام معظم رهبری، مجلس و جاهای دیگر ارائه دهیم و حمایت‌های بیشتری را طلب کنیم.

محبوبی در پایان، حمایت و کمک به این کارگروه را جزو باقیات و صالحات خود دانست.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تشکر از سخنان محبوبی گفت: ما تلاش می‌کنیم طی یک پیشنهاد ساختاری جدید، نکاتی که شما به آن اشاره کردید را لحاظ و ارائه دهیم. ضمن اینکه ما باید کارگروه را در سطح کلان‌تر طراحی کنیم و از حمایت و نظرات شما هم بهره خواهیم برد.

کد خبر 5044182

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی سازمان های مردم نهاد شورای اجتماعی کشور اربعین 99 اربعین حسینی محمدعلی تسخیری معرفی کتاب محرم 99 پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات رادیو گفتگو معرفی نشریات امام حسین ع شبکه چهار سیما منوچهر آشتیانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مولوی سازمان تبلیغات اسلامی شورای اجتماعی کشور معاون فرهنگی نهادهای دینی داشته باشیم برنامه ریزی حجت الاسلام دستگاه ها کمیته ها نهاد دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: طبق آمار استان ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در نشست هم‌اندیشی بخشداران استان پیرامون رویکردهای اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: بخشداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی با تاکید بر نظارت میدانی از پروژه‌ها و طرح‌های توسط بخشداران و مدیران افزود: حضور در میان مردم و احصای مشکلات و تحقق مطالبات مردم باید در اولویت کار بخشداران قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: بخشداران نقاط ضعف روستاها را شناسایی و با همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه بخشداران باید نسبت به جذب اعتباراتی که از طریق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته اقدام کنند تا بتوانند برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را برای مردم به بهترین نحوه ممکن برگزار کنند، اضافه کرد: طبق آمار، ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج، و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بالای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور برای ارتقای جایگاه استان ایلام استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بخشداران محله‌های حاشیه‌نشین روستاها را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت کاهش آسیب‌ها و برنامه‌های نشاط اجتماعی اقدام کنند، گفت: در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ بخشداران استان گرایشی به هیچ کاندیدایی نداشتند و همین امر مهم موجب اعتماد مردم است.

کد خبر 750895

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی