Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:35:45 GMT

پرستار قزوینی در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۲۴۸

پرستار قزوینی در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

ایسنا/قزوین رئیس نظام پرستاری استان قزوین گفت: مریم شرف خواه پرستار بیمارستان کوثر قزوین بعد از ۲۱ سال خدمت به‌عنوان دومین مدافع سلامت در اثر کرونا جان خود را از دست داد.

وهب نصیری در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: مریم شرف خواه پرستار بیمارستان کوثر  در اثر ابتلا به کرونا درگذشت، مستندات پرونده این همکارمان را به دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید ارسال کردیم و به‌محض تأیید مدارک تلاش می‌کنیم مراسم رسمی برای تشییع وی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرف خواه ۲۱ سال به‌عنوان پرستار در بیمارستان کوثر استان قزوین مشغول به فعالیت بود، این مدافع سلامت مبتلابه آسم بود و با توجه به افزایش شیوع کرونا به داروخانه بیمارستان منتقل شد تا تماس کمتری با بیماران داشته باشد.

نصیری خاطرنشان کرد: علی‌رغم انتقال به داروخانه بازهم فعالیت بالینی داشت و به کرونا مبتلا و به بیمارستان بوعلی منتقل شد، روز گذشته جمعه ۱۸ مهر ساعت ۱۶ حال وی وخیم شده و علی‌رغم احیای صورت گرفته ساعت ۱۸ جان خود را در راه حفظ سلامت همشهریان عزیز از دست داد.

وی بیان کرد: پرستاران در ایام کرونا جان خود را در دست گرفتند و به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند، تا کنون حدود ۲۸۰ پرستار قزوینی درگیر کرونا شدند که اغلب بعد از گذراندن دوران قرنطینه و بهبودی کامل مجدداً به محل کار خود برگشته و به بیماران خدمت می‌کنند.

رئیس نظام پرستاری قزوین تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۸۰۰ پرستار در بیمارستان دولتی، خصوصی و تأمین اجتماعی استان قزوین مشغول به کار هستند که از این تعداد ۳۵۰ نفر به‌صورت شرکتی جذب شدند.

در پی درگذشت نابهنگام دومین مدافع سلامت استان قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با صدور پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت، در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

خبر اندوه‌بار و جان‌سوز، سکوت نابهنگام پرستار دلسوز، مهربان و فداکار مرکز آموزشی درمانی کوثر، مدافع سلامت سرکار خانم مریم شرف خواه خانواده بزرگ حوزه سلامت استان را عزادار کرد.

این‌جانب این ضایعه بزرگ را به خانواده عزیز این پرستار خدوم، همکاران گران‌قدرشان در مرکز آموزشی درمانی کوثر، جامعه پرستاری استان و همکاران عزیز دانشگاه علوم پزشکی قزوین تسلیت عرض می‌کنم. برای آن عزیز سفرکرده غفران و رحمت الهی و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدافعان سلامت من ماسک میزنم دانشگاه علوم پزشکی قزوین دانشگاه علوم پزشکی مدافع سلامت استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا