Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بناییان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت پسته قرار دارد اظهار داشت: از این میزان، ۴ هکتار نهال غیر بارور برداشت پسته و ۴ هزار هکتار آن بارور است.

وی افزود: مهمترین ارقام پسته ای که در شهرستان ورامین کشت می‌شود شامل احمد آقایی، اکبری، کله قوچی و فندقی است که ۶۰ درصد از پسته‌های ورامین را نوع احمد آقایی تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بناییان با اشاره به میزان برداشت پسته کشور گفت: به طور میانگین در ورامین، از هر هکتار ۲ هزار کیلوگرم پسته خشک برداشت می‌شود و در حال حاضر ۲۵ واحد پوست کنی و ۲۵ واحد فرآوری وری پسته در ورامین مشغول به فعالیت می‌باشند که پس از خشک کردن محصول، آن را به رفسنجان ارسال و پس از بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در ادامه عنوان داشت: مرغوبیت پسته تولیدی در ورامین باعث می‌شود تا بخش عمده‌ای از محصول تولیدی شهرستان، به سایر کشورها صادر شود.

بر اساس این گزارش اراضی جنوبی شهرستان ورامین به دلیل لب‌شور بودن از حدود ۱۴ سال پیش به کشت پسته اختصاص پیدا کرده، محصولی مهم با ارزش افزوده بالا که به دلیل نیاز اندک به آب، از رشد مناسبی برخوردار بوده و به دلیل کشت در مجاورت کویر، از پیشروی کویر نیز جلوگیری می‌کند.

کد خبر 5044229

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ورامین پسته ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه چهل سالگی دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی