Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@08:07:18 GMT

صداقت و امانت‌داری از کمالات انسانی است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۷۰۷

صداقت و امانت‌داری از کمالات انسانی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فضایل اخلاقی مصونیت از عذاب الهی را تضمین می‌کند، گفت: صداقت و امانت‌داری از کمالات انسانی است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز، ۱۸ مهر، در ویژه‌برنامه تبلیغی فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، اظهار کرد: ایمان افراد دارای ملاک‌هایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راست‌گویی و خیانت نکردن دو نشانه ایمان انسان است. بنابراین طول رکوع و سجود در نماز را نمی‌توان تنها نشانه‌های ایمان یک فرد دانست.

وی با اشاره به اینکه صداقت و راستی شاخصه همه فضایل و راه رسیدن به همه کمالات است، افزود: فقدان صداقت و امانت‌داری موجب به وجود آمدن بسیاری از مشکلات بین انسان‌ها می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان حدیثی از پیامبر(ص) که می‌فرماید: «چهار چیز است که به هر کس داده شود خیر دنیا و آخرت به او داده شده است: راست‌گویی، ادای امانت، حلال‌خوری و خوش‌اخلاقی»، اظهار کرد: طبق روایات اهل‌بیت(ع) اگر فردی دو صفت دروغ‌گویی و خیانت در امانت در او باشد، هرچند اهل نماز و روزه هم باشد، باز منافق است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره اینکه طولانی کردن رکوع و سجده دلیل باایمان بودن فرد نیست مگر اینکه صداقت و امانت داشته باشد، تصریح کرد: انسان اگر بخواهد بهشتی شود، باید صفات صداقت داشتن و حرف راست زدن، ادای امانت و خیانت نکردن، وفای به عهد و پیمان، حرام ندیدن یعنی چشم‌چرانی نکردن، حرام‌خوری نکردن و عفیف و پاکدامن بودن را در وجود خود تقویت کند.

خطیب بارگاه امام هشتم(ع) با تأکید بر اینکه صداقت و امانت دو معیار اصلی و کلیدی حاکم بر روابط انسانی هستند، افزود: صداقت یک ارزش اخلاقی و دینی است که در آیات و روایات اسلامی برتر از ایمان و تقوا تلقی می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صداقت امانتداری صداقت و امانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!

به گزارش "ورزش‌سه"، خوشه طلائی ساوه که با چالش های زیادی از ابتدای نیم طی سال‌های اخیر مواجه بوده، در نیم فصل با تغییر کادر فنی و استفاده از خسرو حیدری به عنوان سرمربی جدید به مشهد کوچ کرد، اما با بازیکن سابق استقلال و تیم ملی هم شرایط تغییری نکرد و حیدری هم به دلیل مشکلات مالی و ساختاری تصمیم به استعفا گرفت.
پس از جدایی خسروی حیدری، پرویزی مالک باشگاه ایمان رزاقی راد را به عنوان سرمربی جدید خوشه معرفی کرد، اما این چهره هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا نماینده ساوه که این روزها در مشهد حضور دارد، با کسب 15 امتیاز قعرنشین جدول رده بندی مسابقات باشد.

پیش از جدایی ایمان رزاقی راد، محمد حسینی به همراه خداداد عزیزی به کادر فنی خوشه اضافه شده بودند که حالا با کنار رفتن رزاقی راد وظیفه فنی تیم به محمدحسینی سپرده شده است.
حالا باید سیدمحمد حسینی در حالی که رضا ناصحی و احمد خرمالی او را به عنوان دو مربی باتجربه همراهی خواهند کرد، چه عملکردی در مسئولیت جدید برجا می‌گذارند و آیا می‌توانند خوشه را از وضعیت بغرنجی که در آن گرفتار شده نجات دهند یا خیر.
گفتنی است حسینی پس از وحید کلهر، فرشاد کرمی، خسرو حیدری و ایمان رزاقی راد پنجمین سرمربی فصل خوشه طلایی به شمار می‌رود که به نظر می‌رسد آخرین سال حضورش در لیگ دسته اول را پشت سر می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • مسی: این مربی تنها کسی بود که به من ایمان داشت