Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا در حالی که نهمین ماه حضور خودر در ایران را می‌گذراند که روز گذشته رکورد بیشترین قربانیان خود در کشورمان را ثبت کرد و متاسفانه ۲۳۵ نفر از هموطنانمان، در مقابل این ویروس منحوس تسلیم شده و جان خود را از دست داده‌اند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمدپویا هاشمی فعال رسانه‌ای طی یادداشتی نوست: کرونا در حالی که نهمین ماه حضور خودر در ایران را می‌گذراند که روز گذشته رکورد بیشترین قربانیان خود در کشورمان را ثبت کرد و متاسفانه ۲۳۵ نفر از هموطنانمان، در مقابل این ویروس منحوس تسلیم شده و جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از همان بدو شیوع کرونا در ایران، یکی از انتظارات از دولت و شخص رئیس جمهور این بود که با تشکیل یک ستاد ملی نسبت به تنظیم مقررات و هماهنگی نهاد‌های ذیربط برای به زانو درآوردن ویروس کرونا، اقدام کند. اقدامی که هر چند با تاخیر؛ ولی در نهایت انجام شد و شخص حجت الاسلام حسن روحانی در مقام هدایت قوه مجریه بر صندلی ریاست این کمیته تکیه زد.

از روز تشکیل این کمیته بود که روحانی روز‌های شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مقابل دوربین تلویزیون قرار می‌گرفت و صحبت‌هایی را به طور مستقیم با مردم انجام می‌داد. همچنین تصاویری که از سوی نهاد ریاست جمهوری منتشر می‌شود، نشان می‌داد که رئیس جمهور جلسات متعددی با مسئولان استانی و ملی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌کند.

گذشت زمان، اما عملا سبب شد که حضور در دفتر کار به نظارت میدانی ترجیح داده شده و این موضوع به یک رویه تبدیل شود. به مرور رئیس جمهور حضور در دفتر خود در نهاد ریاست جمهوری در پاستور و یا بعضا در مجموعه حافظیه (در مجاورت کاخ سعدآباد) را ترجیح داد، به طوری که در سال ۹۹، حسن روحانی جز در جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم، در هیچ نشست عمومی حاضر نشده است.

غیبت در مراسمات عمومی و عدم حضور میدانی توسط رئیس جمهور به حدی پیش رفته است که روحانی حتی حاضر به حضور در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از وزرای پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشده و برای این کار توصیه‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا را دلیل آورده است.

این غیبت سبب شده است تا در جامعه این گونه القا شود که تنها فردی که دستور‌ها و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی می‌گیرد، رئیس جمهور بدانند. حتی استفاده روحانی از تماس‌های ویدئوکنفرانسی سبب شده است، این گونه به نظر برسد که وی توسعه دولت الکترونیک را تنها در تماس تصویری و ویدئو کنفرانسی بداند.

روز گذشته، اما با بازدید رئیس مجلس از بیمارستان امام خمینی (ره) و در جریان قرار گرفتن وضعیت درمان کرونا در این بیمارستان، توپخانه دولتی‌ها علیه محمدباقر قالیباف به کار افتاد و آن‌ها این اقدام را نمایشی و در راستای اهداف انتخاباتی دانستند.

اگر گزاره حرف آقایان را که این اقدامات نمایشی و برای انتخابات است را صحیح بدانیم، باید پرسید که آقایان دولتی شما چرا از این کار‌ها انجام نمی‌دهید. چرا در میان مردم حاضر نمی‌شوید و درد و مشکلات آن‌ها که بر اثر بی‌تدبیری، موج کرونا و تشدید تحریم‌ها سخت‌تر شده است را نمی‌شنوید.

آیا ترس از واکنش مردم و یا شرمساری از نگاه کردن به روی آن‌ها باعث شده است که این گونه خود را در دفتر کار خود حبس کنید و به اصطلاح از طریق ویدئوکنفرانس کشور را اداره کنید.

دو سال پیش بود که حسن روحانی در یکی از سخنرانی‌های خودش گفت که وی وقتی در ماشین در خیابان است، به چهره مردم نگاه می‌کند و از این طریق نظرسنجی از وضعیت کشور را انجام می‌دهد. اگر صحبت‌های آن موقع رئیس جمهور درست باشد، حدود ۹ ماه نبودن در خیابان سبب شده است که رئیس قوه مجریه نداند که مردم در چه فشاری قرار دارند.

آقای رئیس جمهور، امروز کرونا، تحریم و بی‌تدبیری امان از جان مردم ربوده، مردم احتیاج دارند که رئیس جمهور در کنار آنان باشد تا حداقل قوت قلبی پیدا کنند. اینکه دغدغه سلامتی از هرچیزی برای دولتیان مهم‌تر باشد و هر کس غیر از آن عمل کند را به چوب انتقاد بزنند، چاره کار نیست.

در بحبوحه مشکلا ت اقتصادی که هر روز قیمت‌ها در بازار سقف جدیدی برای خود ثبت می‌کنند، مردم به فریاد رسی احتیاج دارند که در میان آن‌ها باشد، نه آنکه در دفتر کار خود و پشت رایانه و دوربین به بیان خط‌مشی بپردازد. اگر این کار را بلد نیستید و ترس از جان را به دغدغه نان مردم ترجیح می‌دهید، حداقل در مقابل اقداماتی، چون رئیس مجلس و حضور مکیدانی در میان مردمی که امروز بیش از پیش احتیاج به حضور مدیران را در میان خود حس می‌کنند، نتازید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی بحران اقتصادی در دولت روحانی بحران در دولت روحانی بحران اقتصادی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بیماری کرونا ویروس کرونا رئیس جمهور ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور کلمبیا روز جمعه گفت که کشورش روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده زیرا نمی‌تواند در کنار «نسل‌کشی» بایستد.

به گزارش ایسنا، «گوستاو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای خواستار «حفظ قوانین بین‌المللی برای توقف بربریت اسرائیل» شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی افزود: امروز دیپلماسی بیانگر قدرت اقتصادی و نظامی دانسته می‌شود و دیپلماسی باید عقل سلیم مردم باشد و هدفش صلح بشریت با همه تنوع آن قرار داده شود.

روز جمعه کلمبیا رسماً قطع روابط دیپلماتیک خود با اشغالگران را به دلیل تداوم حملات علیه مردم فلسطین در نوار غزه اعلام کرد.

این اقدام مصادف با جنگ ویرانگری است که رژیم صهیونیستی از هفت ماه پیش علیه نوار غزه به راه انداخته و با تشدید تجاوزات و رویارویی با فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس همراه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم