Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@02:15:13 GMT

ادامه تنش در قره‌باغ علیرغم اعلام آتش‌بس

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۳۷۳۵

ادامه تنش در قره‌باغ علیرغم اعلام آتش‌بس

منابع خبری از ادامه تنش‌ها در قره‌باغ علیرغم اعلام توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، علیرغم اعلام توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) اعلام کرد که تنش‌ها نیمه‌شب گذشته (جمعه) در قره‌باغ همچنان ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع باکو اعلام کرد که عملیات‌های رزمی در منطقه قره‌باغ کوهستانی در نیمه‌شب گذشته همچنان ادامه داشته است و مدعی شد که خسارات سنگینی به ارمنستان وارد آورده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده است: «عملیات‌های جنگی با شدت مختلف از بعدازظهر روز ۹ اکتبر تا صبح ۱۰ اکتبر در تمامی امتداد خط مقدم ادامه داشت و به سمت دشمن تیراندازی صورت گرفت».

درعین‌حال، یکی از خبرنگاران اسپوتنیک مستقر در محل گزارش کرد که صدای آژیرهای خطر صبح امروز (شنبه) در سراسر شهر «استپانکرت» مرکز قره‌باغ کوهستانی شنیده می‌شد.

از طرف دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که در آستانه شروع آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، موشک‌های باکو شهر استبانکرت را هدف قرار داده است.

طبق این گزارش، ارتش جمهوری آذربایجان مدعی شده است که ۱۳ تانک، چهار سکوی پرتاب موشک گراد و انبوهی از تجهیزات نظامی سنگین ارمنستان را تخریب کرده است.

این خبر در حالی منتشرشده است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه‌جانبه روز جمعه در مسکو که ۱۰ ساعت به طول انجامید، با قرائت بیانیه مشترک این نشست گفت بر اساس توافق طرفین، آتش‌بس در قره‌باغ از نیمه‌شب دهم اکتبر آغازشده است.

بر این اساس، این آتش‌بس با اهداف بشردوستانه ازجمله تبادل اسرا، جمع‌آوری اجساد کشته‌شدگان در مناطق درگیری و کمک به غیرنظامیان آسیب‌دیده در این درگیری‌ها انجام‌شده است.

در این بیانیه آمده است: «از ساعت ۱۲: ۰۰ دهم اکتبر ۲۰۲۰، آتش‌بسی با اهداف بشردوستانه، تبادل اسرای جنگی و دیگر بازداشتی‌ها و همچنین اجساد جان‌باختگان، با میانجی‌گری و بر اساس اصول کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام گردید».

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی از ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) آغاز شد و طرفین یکدیگر را به حملات خمپاره‌ای به قلمروهایشان متهم کردند و درنهایت شامگاه پنجشنبه (۱۷ مهرماه) بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان را برای گفت‌وگو بر سر مناقشه قره‌باغ به مسکو دعوت کرد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال‌یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف این منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری آذربایجان باکو قره باغ آتش بس قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان قره باغ کوهستانی قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند

ادریس آقالو مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان‌قرآن‌کریم از جمله مرد و زن سراسر استان از اقشار مختلف از جمله جامعه نابینایان، روحانیون، پزشکان، معلمان و دانش‌آموزان در ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این آزمون قرآنی در مجموع ۱۱۴ نفر از حافظان‌قرآن از سراسر استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۳ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند.

آقالو ادامه داد: در بین شرکت‌کنندگان ۲ نفر روشن‌دل نیز حضور داشت که قابل توجه بود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.

آقالو گفت: نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت.

وی افزود: افراد حاضر در صورت کسب نمرات لازم، درجه ۵، ۴ و ۳ را اخذ کرده و می‌توانند با این مدارک بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند