Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم خراسان شمالی افزایش یافته است.

«حسین فرخنده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم در خراسان شمالی اظهارداشت: این تعداد از ۴۸۰ صندلی در سال ۹۰ هم اکنون به دو هزار و ۱۹۰ صندلی افزایش یافته  که رشد بیش از سه‌ و نیم برابری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: در این بازه زمانی تعداد سالن های سینما از یک به هشت سالن رسیده است.

 

فرخنده عنوان کرد: تعداد تماشاگران فیلم های اکران شده رشد هزار و ۶۸۶ درصدی داشته که در سال ۹۰، هفت هزار نفر و سال ۹۸، ۱۲۵ هزار نفر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اینک در استان به ازای هر ۳۹۴ نفر یک صندلی داریم که در سال ۹۰ به ازای هر هزار و ۷۹۸ نفر یک صندلی بود.

 

وی دلیل افزایش تعداد تماشاگران سینما و اکران های فیلم را  افزایش تعداد سالن ها و واگذاری مجتمع ها به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: استقبال مردم از برگزاری چهار جشنواره فیلم فجر و میزان فروش خوب بوده است.

 

فرخنده تصریح کرد: در این بازه زمانی چهارسالن سینمایی مجتمع فرهنگی و هنری به بخش خصوصی داده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تا قبل از سال ۹۶ سرانه فضای مطالعه این استان جزو استان های رده پایین بود که با بهره برداری از کتابخانه های روستایی و شهری افزایش یافت.

 

فرخنده افزود: با بهره برداری از ۱۲ باب کتابخانه روستایی و سه باب کتابخانه شهری، خراسان شمالی به نسبت جمعیت بالاترین میزان سرانه فضای مطالعه را داشته است.

 

وی گفت: در این استان به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۲.۴ متر مربع فضای کتابخانه ای داریم که متوسط کشوری در این شاخص کمتر از دو متر مربع است.

 

وی بیان کرد: ۵۰ هزار نفر از شهروندان این استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که ۸۰۰ هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد که می توان گفت سهم هر نفر از این کتاب ها یک جلد است.

 

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: صندلی خراسان شمالی سینما خراسان شمالی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در بخش بانوان، در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور ۱۲۷ وزنه‌بردار از ۲۸ استان برگزار می‌شود.

آیسا رضایی به عنوان ورزشکار در رده سنی جوانان، منا نجفی (داور) و طوبی عباسی (مربی) از خراسان شمالی در این رقابت‌ها حضور دارند.

کد خبر 6097023

دیگر خبرها

  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری