Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:ارزش هر تن کالای صادراتی استان از یک‌هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن به حدود یک‌هزار و ۶۳۰ دلار رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: میانگین ارزش کالا‌های صادراتی از استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که از یک‌هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن به حدود یک‌هزار و ۶۳۰ دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی افزود: این افزایش ۳۵۰ دلاری به ازای هر تن نشان دهنده افزایش ارزش افزوده اقلام صادراتی از آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: کنسانتره میوه، محصولات لبنی، میوه، انوان نان، لوازم خانگی، ظروف، فرش دست‌باف، مواد معدنی، سنگ معدنی، پوشاک و انواع روغن موتور از جمله محصولات صادر شده به کشور‌های خارجی است.

بابایی ادامه داد: این میزان اقلام به کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه، آلمان، اوکران، قرقیزستان، چین، قطر و گرجستان صادر شده است.

آذربایجان غربی بیشترین صادرات خود را از سه مرز سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو به ترکیه و البته تمرچین پیرانشهر به شمال عراق دارد که آمار مربوط به این مرز‌ها نیز توسعه صادرات را از این استان تایید می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گمرک صادرات غلامرضا بابایی صمت صمت آذربایجان غربی گمرک آذربایجان غربی صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی آذربایجان غربی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار در منطقه، تا اواسط هفته جاری در بیشتر نقاط استان شاهد جوی آرام خواهیم بود.

مطیعی، با اشاره به پیش بینی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه در استان افزود: در هفته جاری ، در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی نیز در مناطق مختلف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی استان، با اشاره به کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شوط با ۲۹.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تکاب با ۳.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرها استان بودند.

 

 

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی